T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MikeyQR

Zou nog steeds daglicht foto's maken dat is mij van de week gelukt ik had ff tijd over  ;D

Maandag avond bij @Mario850 geweest om daar een zeer net hemeltje op te halen omdat die in de T-5 overal los hing.
De wissel gelijk bij hem voor de deur gedaan en het ziet er gelijk weer wat netter uit van binnen.

De foto's. 8)












MikeyQR

Een sleuteldagje update van gisteren.

Wat is er gedaan.

Ashoes LV vernieuwd. (RV had ik Vorige week al vernieuwd)

Handrem deed het al slecht toen in de T-5 kocht en als je de foto's ziet weet je waarom. :eusa_sick:
Dus maar nieuwe handremschoentjes erin gedaan.  ;)

Hemelbekleding en kappen nu goed vastgezet.

Remklauw RA zat vast, deze gereviseerd en gelijk de remvloeistof ververst.

En als laatste de ophangbeugel van de uitlaat er weer aangelast en mijn vierkante uitlaatsierstuk gemonteerd.

Dan binnenkort naar de uitlijner toe aangezien ik de T-5 heb verlaagd met AP veren en de veerpootrubbers heb vernieuwd.

Handremschoenen LA. ::) , ja die kwammen er als stof uit. :eusa_shifty:




Nieuwe erin en alles schoongemaakt.

En dan RA ziet er zo uit. :eusa_whistle:



En dan de uitlaat.





MikeyQR

#334
Een How to dagrijverlichting inbouwen eigen inbouw dus niet wat ik gekocht heb want daar doe ik niet aan. :evil:

Vandaag dus even de tijd gehad voor dit projectje, aangezien ik leds in de koplampen heb dacht ik van wat kan ik er mee  , dus maar besloten om er dagrijverlichting van te maken. ;)
Dus een relais gezocht wat er tussen kan en op stand 2 contact de plus vandaan gehaald.

De schakelaar eruit en meten waar spanning op komt, op pen 7 is geschakelde plus.
En 2 de lampen.


koplampen op pin 2.

Geschakelde plus op pin 7.

Zekering voor de plus en relais.


Relais voor het monteren netjes alle draden getapt.

Draad doorvoeren.

Dan testen. :D

Dan licht inschakelen, en jawel ze gaan uit. :eusa_dance:


Werkt dus perfect en zit er ook best snel in. Tot zo ver de how to van mij.

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MikeyQR

#337
Thanks heren. 8)

BBS

Volvoloos....

MikeyQR

#339
Tnx,  8)

En deze week komt er wat leuks per post, een chipkuurtje van Schutten voor de T-5. ;D

MikeyQR

#340
Gister weer wat gedaan aan de T-5, zo'n beetje het laatste technische wat ik nog moest doen.

De Distributie vernieuwd, niet echt noodzaak omdat de oude riem er pas 17.000 km op zat maar vanwege de nokkenaskeringen die wat olie lekten.

En vrijdagavond ook een leuk pakketje binnen gekregen van Schutten ;D , het is een M4.3 ECU en de T-5 heeft nu ietjes meer turbodruk van maar 1,3 bar :eusa_whistle: :eusa_whistle: , uiteraard komt dat er rustig in maar ik moet zeggen hij gaat als een malle nu. :evil:

Ook de bovenste intercooler slang vervangen, de oude was erg gaar en lekte ook.















MikeyQR

En van de week weer een leuk pakketje binnen gekomen. 8)

Een nette T-5R pookknop en hoes, en ik moet zeggen ik vind dit mooier dan de orginele die er in zat. :laugh:

De oude pookknop en hoes heb ik nog en zijn nog netjes dus ik kan het zo terug monteren.

Heb het er heel afgekregen door zelf iets van alluminium zo te maken dat het er zonder te beschadigen vanaf komt. ;)




big ben

Netjes Mike  :D

Waar een oude naafdop niet handig voor is je moet er maar opkomen, we hebben al van alles gehad van garneerspuit tot kit tuitje  ;D

MikeyQR

Citaat van: big ben op 18-03-2016 07:31:48
Netjes Mike  :D

Waar een oude naafdop niet handig voor is je moet er maar opkomen, we hebben al van alles gehad van garneerspuit tot kit tuitje  ;D

Hahaahaha ;D, ja heb het her en der voorbij zien komen maar dacht waarom niet iets van een oud naafkappie maken :eusa_shifty:, klusje was zo geklaard en alles heel gebleven ook geen deuk in mijn dak. :evil:

MikeyQR

#344
Ff afstoffen hier! :eusa_whistle:

Van de week had de 850 last van erg inhouden tot zelfs niet meer willen rijden, na inspectie bleek dat de Bobine het had begeven deze dan maar gelijk nieuw bestelt en erin gedaan, daarbij maar gelijk de hele onsteking vernieuwd, nieuwe kabels, rotor, kap en bougie's erin, de oude kabels waren nog van 1994. :eusa_whistle:
Ik moet zeggen het is echt een verbetering nu, motor loopt er een stuk beter op 8)

De onderste Turbo buis van het org Rip kit was gescheurd, nu kan je deze niet meer nieuw bestellen en is erg moeilijk te vinden op de sloop helaas, vorige week had ik geluk, op MP 1 gevonden en nog in goede staat, deze meteen opgehaald en gemonteerd :), de oude buis gooi ik niet weg omdat ik deze ga aanpassen en versterken zodat als die ik nu heb een keer stuk gaat, ik er nog 1 heb liggen. ;)

Verder van de week een setje V50 klauwen binnen gekregen voor de 320 set! ;D
Natuurlijk passen de Columba's er dan niet meer onder, dus komen er 17 inch Thor velgen onder te zitten.
Verder komt er een T-5R bumper op de 850 en wordt als het goed is deze week het voorraam vervangen.

En van de zomer gaat er een nieuwe laklaag op het dak want dit ziet er nu niet zo mooi meer uit.