T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

De foto's ja dat zou ik nog regelen, zijn geen overdag foto's want ja ik moet ook werken, en weekend heb ik er ook bijna geen tijd voor.

De T-5 bevalt mij goed, heb gister avond thuis de BOV vervangen want kwam er achter dat deze niet werkte en dus de turbo hiermee kan slopen als ik er niets aan zou doen.
De nieuwe BOV doet nu prima zijn werk. ;)
Gelijk maar de vacuumslangen vervangen hoef ik dat ook niet nog eens te doen.

De foto's van de T-5. ;)

cornelis-b

Gaaf Mike en met een originele Volvo reverse intercooler set ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MikeyQR

Citaat van: cornelis-b op 19-01-2016 23:04:23
Gaaf Mike en met een originele Volvo reverse intercooler set ;D

Klopt Henk, hoef ik dat niet meer op de sloop te zoeken want zit er al op. ;D
Het is ook een '94er met ook het oud type carterventielatie welke bij deze 3000 km geleden al compleet is vervangen. ;)

MikeyQR

En weer tijd voor een update.

Inmiddels alweer 1500 km met de T-5 gestuurd, en tot nu toe bevalt die nog steeds erg goed. :eusa_dance:
Wel ondertussen wat vervangen wat moest vond ik.
Maandag naar Hunterparts geweest om wat onderdelen te halen waar onder een dash klepje die van mij hadden ze een gat in geboord om hem open te krijgen wat niet is gelukt, maar mij wel met het door zagen van het haakje, uiteraard heb ik het haakje weer aan elkaar gelast en nu zie je niet meer dat die is door gezaagt geweest. ;)

Vorige weekend heb ik nieuwe banden gemonteerd, van merk Meteor sport hp in de maat die 205/50/16, en de bandjes vind ik erg goed, heb ze vaker onder mijn auto's gehad dus ik wist wat ik kocht. ;D

Ook gebruik gemaakt om de veerpootrubbers voor te vervangen die waren echt zo gaar als maar kan. :eusa_silenced:

Verder heb ik gebruikte oliekoelerleidingen meegenomen, niet om ze zo te gebruiken maar heb er nieuwe slangen voor geregeld, dus dat wordt ook weer vers op deze 850. 8)

Verder heb ik weer glimmende achterlichten, ik wou de 850 type hebben maar deze zijn niet echt makkelijk te vinden voor een redelijke prijs, dus heb ik van @Mario850 een setje V70 achterlichten en ze zijn er netjes en dacht waarom niet, heb ze maar meteen gekocht en gemonteerd.

Verder hoef ik de 850 niet meer met de sleutel open te doen want ik heb er een Spy setje in gemaakt, heb het niet aangesloten op het centraleverg. Relais want ik heb nog het oud type en om er nou speciaal een relais voor aan te schafen vond ik niet nodig, dus heb ik de set op een Spy CV motortje aangsloten en op het LV portier aangesloten en de draden netjes via de org. kabelgoot laten lopen naar binnen toe, je ziet dus niet dat dit erin zit. :D

En als laatste heb ik de carcam weer in de auto, en ben weer blij dat die meekijkt want ging bijna mis vanavond door een niet zo goed in zijn spiegel kijkende bestuurder in een Volvo V60 :eusa_doh: , meneer wou straatje keren voor mij en ging eerst van de weg af om vervolgens te keren op de weg en ja daar kwam ik aan rijden, gelukkig reed ik rustig en zag het al aankomen. :eusa_shifty:

MikeyQR

Oja en niet te vergeten de veerpootrubbers zijn oem Volvo, dus geen Scanbende. ;D

arjen850

Heb je een fels rand gemaakt op de olie leidingen?

elianmars

Citaat van: arjen850 op 06-02-2016 01:20:43
Heb je een fels rand gemaakt op de olie leidingen?

Zitten die er standaard niet op?

BBS

Ik zie dat wel vaker dat navigatie systemen, dashcams en ander voorraam gerelateerd spul midden op het raam hangt.
Wat ik mij dan wel eens afvraag, is dat een bewuste keuze?

Want als je namelijk goed kijkt en met het verkeer bezig bent, kan een complete fietser achter dat ding "verdwijnen" met alle gevolgen van dien :eusa_think:
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: BBS op 06-02-2016 09:13:01

http://i65.tinypic.com/zluhk4.jpg  

Ik zie dat wel vaker dat navigatie systemen, dashcams en ander voorraam gerelateerd spul midden op het raam hangt.

Want als je namelijk goed kijkt en met het verkeer bezig bent, kan een complete fietser achter dat ding "verdwijnen" met alle gevolgen van dien :eusa_think:

Ah, eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik. Ik begrijp het ook niet dat sommigen het pal voor hun neus op de ruit plakken.
Dáár zou de politie van mij eens op mogen gaan letten.

BBS

Citaat van: elianmars op 06-02-2016 10:46:52

Ah, eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik. Ik begrijp het ook niet dat sommigen het pal voor hun neus op de ruit plakken.

Ik hang die dingen altijd zo laag mogelijk zodat ik er goed bovenlangs kan kijken en fietsers niet achter de domdom kunnen verdwijnen..
Volvoloos....

cornelis-b

Volgens mij waren die veerpootrubbers wel aan vervanging toe  :o :o
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

elianmars

Citaat van: BBS op 06-02-2016 11:34:58
Citaat van: elianmars op 06-02-2016 10:46:52

http://i1273.photobucket.com/albums/y404/bbs2307/9D0B349A-E95D-41BE-AAD3-92C272BDC372_zpsjpewurjj.jpg

Ik hang die dingen altijd zo laag mogelijk zodat ik er goed bovenlangs kan kijken en fietsers niet achter de domdom kunnen verdwijnen..

Idem, BJ ;)

cornelis-b

Als je groot / lang bent plak je dat ding laag op de ruit en kijk je er overheen, ben je klein qua lengte dan plak je hem hoog en kijk je er onderdoor ipv er tegen aan. Zo eenvoudig is het.

Zeg maar Henk tegen mij

MikeyQR

Uuuuuh jongens!!!, was alleen om te laten zien dat de carcam erin zit hoor, het is er 1 met een uitklapscherm! ::) , inklappen en hij valt zowat niet op want hij hangt achter de spiegel. ;)
En vergeet niet de foto is anders genomen dan als je er zelf tegen aan kijkt.

MikeyQR

Toch wel apart je post iets over de 850 en krijg alleen maar wat te horen over een camera, en verder klaar. :eusa_eh:

Maar goed voor de liefhebber die de Car Cam te laag vond hangen heb ik een foto hoe die er dus echt in zit en ja ook deze foto is iets vanonderen gemaakt ;)