T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

MikeyQR

Ja dat dacht ik ook toen ik het erop plakte maar niets is minder waar ze zijn gelijk en ja foto is net uit de zon gemaakt. :eusa_shifty:
Naast het oude embleem is het zeker glimmenderderder. ;D

Mathijs.


MikeyQR

#467
En weer een productief dagje gehad. ;)

Vanmorgen eerst naar de leerlooier geweest om leerverf op kleur te laten maken dat gaat deze week gebeuren en hopelijk vorgende week een begin maken met het opknappen van het interieur.

Vandaag al een begin gemaakt met de zitting, deze is nu vervangen en man man wat zit dat beter nu, je wil bijna niet meer uit de T-5R stappen. ;D

Ook de rechter voorportier maar goed afgesteld deze zat niet zo naar mijn zin na de wissel en nu zit die er wel veel beter in en alles sluit nu goed aan.

Van de week begon de T-5R met keuren, inhouden bij hogere turbodruk, haalde de 1,1 bar niet meer en werd alleen maar erger, dus ik had al gekeken naar de bobine die was oud dus nieuw org Volvo er weer in.
Ging toen ietsjes beter maar nog steeds geen 1,1 bar en alsnog inhouden.
Toen maar verder gezocht en wat onderdelen uitgewisselt met wat ik op de plank had liggen, ook dit was het niet, hmmmm wat dan?, toen maar de bougiekabels en kap even nalopen, en jahoor een bougiekabel lag losjes, wat ik dus nooit had gedacht en of verwacht, want met normaal en iets vermogen vragen gaf de R geen kik, dus kabel erin rijden en jahoor als vanouds weer de 1,1 bar turbodruk en zonder in te houden. :eusa_dance:

Oja en niet te vergeten morgen naar de Elandrun. 8)

De stoel, eerst eruit halen en de zitting eraf.


De bekleding eraf.

Verwarmingsmatje eraf, uiteraard voorzichtig want deze moet nog op de nieuwe zitting en daar komt bij dat ze nieuw niet meer te koop zijn helaas.

Nieuwe zitting. :D

Oud en nieuw naast elkaar, is goed te zien dat de oude echt op is.

Matje erop plakken.

Nu de bekleding monteren, daarvoor heb je deze tang nodig en speciale haakjes.

De klemmetjes.

En weer in de T-5R.

MikeyQR

Dan nu de foto's van de oude zitting welke echt gewoon slecht is.












Vulk


MikeyQR

Citaat van: Vulk op 01-04-2017 20:53:28
Hoe oud was die?


De zitting?, net zo oud als de T-5R dus van 12-1994 ruim 22 jaar oud dus.

Je merk vanzelf of deze op is als je het stoelframe gaat voelen als je zit, dat had ik dus, niet fijn met lange stukken rijden.  :eusa_eh:

maruska

mooi dat ze weer zittingen nieuw hebben !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MikeyQR

Citaat van: maruska op 01-04-2017 21:46:37
mooi dat ze weer zittingen nieuw hebben !

Zeker!, de bijrijdersstoel gaan we mogelijk ook doen, is toch nog goed te merken dat deze ook iets ouder is en iets ingezakt.

Vulk

Citaat van: MikeyQR op 01-04-2017 20:59:34
Citaat van: Vulk op 01-04-2017 20:53:28
Hoe oud was die?


De zitting?, net zo oud als de T-5R dus van 12-1994 ruim 22 jaar oud dus.

Je merk vanzelf of deze op is als je het stoelframe gaat voelen als je zit, dat had ik dus, niet fijn met lange stukken rijden.  :eusa_eh:

Ik zocht naar de leeftijd in kilometers.

MikeyQR

Citaat van: Vulk op 02-04-2017 07:50:19
Citaat van: MikeyQR op 01-04-2017 20:59:34
Citaat van: Vulk op 01-04-2017 20:53:28
Hoe oud was die?


De zitting?, net zo oud als de T-5R dus van 12-1994 ruim 22 jaar oud dus.

Je merk vanzelf of deze op is als je het stoelframe gaat voelen als je zit, dat had ik dus, niet fijn met lange stukken rijden.  :eusa_eh:

Ik zocht naar de leeftijd in kilometers.

Zeg dat dan! ;D
Leeftijd weet je nu, de kilometerstand van mijn T-5R is 264. xxx km. ;)

razorx

Zitkilometers :D .Netjes dat je de stoelen met de echte ringetjes doet in plaats van tie-wraps.

MikeyQR

Ja die klopt veel beter zo met deze ringentjes.
Die tie-wraps werken wel maar vind dat echt niet kunnen eigenlijk, beter zoals het hoort zal ik maar zeggen. 8)

NinaPaul

Tot het verwarmingsmatje stuk gaat en je over een jaar weer alles los mag knippen :P
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

is dat zo ontzettend veel meer werk dan tie-wraps losknippen dan?

MikeyQR

Ach dan haal ik gewoon weer de stoel eruit en de bekleding los, geen probleem. :angel: