T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MikeyQR

#525
Nou het contactblokje heb ik binnen uiteraard org Volvo en die zal ik er morgen in gaan schroeven.

Vandaag maar eens USA knippers bestelt, de oude knipperlichten zijn nog wel heel maar niet meer de mooiste na 22 jaar.

Verder ga ik aankomend weekend mijn uitlaat er onderuit halen en er een eigen custom uitlaat voor terug monteren, dat wordt dus passen meten en lassen voor mij :azn: , de grote demper gaat dus weg en er komen 1 of 2 freeflow 2,5 inch dempertjes voor terug, zal er foto's van maken en als het lukt ook een filmpje.
Uiteraard behoud ik mijn uitlaat gewoon die er nu nog onder zit mocht ik toch denken van nee is niet wat ik wil, en nee het DTM sierstuk gaat niet weg komt er weer onder te zitten. ;)

triton

Ik volg je uitlaat perikelen even....
Professioneel raddraaier

MikeyQR

Citaat van: triton op 10-05-2017 21:35:25
Ik volg je uitlaat perikelen even....


Hahahaha komt goed, zal het bijhouden hier. 8)

Mathijs.

ben benieuwd hoe jou uitlaat gaat worden! ik ben hier ook mee bezig. alleen ga ik ook de kat verwijderen, wel met flenzen zodat deze voor de apk terug geplaatst kan worden  8)

MikeyQR

Citaat van: Mathijs. op 11-05-2017 21:54:03
ben benieuwd hoe jou uitlaat gaat worden! ik ben hier ook mee bezig. alleen ga ik ook de kat verwijderen, wel met flenzen zodat deze voor de apk terug geplaatst kan worden  8)

Ik ben zelf ook erg benieuwd, en hoop ook dat ik het red in de uurtjes die ik heb.

De kat weg halen is wel goed te doen en het gaat al veel meer geluid maken dan, lijkt dan of je een sport uitlaat hebt ;D
Had dit ook gedaan onder mijn ex 855 T-5 was wel leuk maar vind het wel mooi zo nu met kat onder de T-5R.

Mathijs.

Klopt, denk dat hij dan ook wel gaat brullen. als het me echt gaat vervelen of irriteren kan ik de kat er iig weel onder schroeven  :P

triton

En zit hij er al onder?
Professioneel raddraaier

MikeyQR

Citaat van: triton op 13-05-2017 20:31:22
En zit hij er al onder?


Hahhahaa ja het zit er onder, maar denk dat ik de 2e demper er toch bij moet maken.
Ik had daar vandaag geen tijd meer voor, ben vanaf 9:30 begonnen en rond 17:45 was het geheel klaar en stond de 850 weer op zijn pootjes.

Het geluid is best aanwezig en hij ploft lekker met gas los, maar zoals gezegd is het denk ik te luid.
Foto's volgen en mocht ik in de gelegenheid zijn zal ik een filmpje maken morgen.

Voor de gene die willen weten hoe ik dit heb gedaan.
1) Men neemt een org 850 turbo uitlaat.
2) je zaagt de uitlaatpijpen eraf, dan gooi je de grote lompe demper de oud ijzerbak in. ;D
3) oude en nog goede uitlaat haal je onder de auto vandaan.
4) de pijp die je hebt gezaagd gaat erop.
5) dan wordt het passen meten en meten, meten en meten en passen. :eusa_shifty:
6) dan bak en braad je in mijn geval een 2,5 inch Mij performens demper onder.
7) Dan weer passen en meten.
8) het eindpijpstuk er goed onderhangen en als die goed zit af tekenen zodat ook deze gelast kan worden aan de rest.
9) de ophangbeugels van de demper afslijpen die je gaat weggooien.
10) de beugels met wat extra ijzer vast lassen aan de demper en het geheel ophangen.
11) nu de uitlaat weer goed monteren en het sierstuk monteren.
12) u bent klaar, nu kunt uw uw buren iriteren met uw lawaai uitlaat! ;D

Laswerk heb ik zelf gedaan, ik kan prima lassen alleen soms gaat het niet zoals ik het wil maar ach zit onder de auto dus wie let erop. :eusa_shifty:

Fototje voor nu ff, de rest volgt.

Miyel

Pwaoo, dat zal een herrie maken!   :o
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

MikeyQR

Citaat van: Miyel op 13-05-2017 21:08:13
Pwaoo, dat zal een herrie maken!   :o

Zal je best verbazen  :eusa_shifty: , heb er ff mee gereden en zelfs mijn vriendin zegt valt toch wel mee ;D, opzich is zoals iedereen weet een estate een klankkast maar kan gewoon naar de radio luisteren en dan staat die nog op een zacht volume.
Maar ik ga eerst zo rijden en dan kijken of ik er een dempertje achter schuif wat ik wel denk dat ik dat ga doen.

Benny850

Ben wel benieuwd eigelijk hoe het nu klinkt. Leuk toch als je dat zelf kan maken in ieder geval.

Miyel

Citaat van: MikeyQR op 14-05-2017 00:19:05
Citaat van: Miyel op 13-05-2017 21:08:13
Pwaoo, dat zal een herrie maken!   :o

Zal je best verbazen  :eusa_shifty: , heb er ff mee gereden en zelfs mijn vriendin zegt valt toch wel mee ;D, opzich is zoals iedereen weet een estate een klankkast maar kan gewoon naar de radio luisteren en dan staat die nog op een zacht volume.
Maar ik ga eerst zo rijden en dan kijken of ik er een dempertje achter schuif wat ik wel denk dat ik dat ga doen.

Dezelfde situatie hier, had er een 3" met kleine dempers onder.. het volume binnen viel normaal wel mee alleen de resonante bron bij 100/120kmh maakt je helemaal dol als je er een tijdje in zit.
Heb er nu nog meer demper onder zitten, maar de brom blijft.

Het is natuurlijk ook wat je wil en vindt.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

MikeyQR

Citaat van: Miyel op 14-05-2017 10:48:48
Citaat van: MikeyQR op 14-05-2017 00:19:05
Citaat van: Miyel op 13-05-2017 21:08:13
Pwaoo, dat zal een herrie maken!   :o

Zal je best verbazen  :eusa_shifty: , heb er ff mee gereden en zelfs mijn vriendin zegt valt toch wel mee ;D, opzich is zoals iedereen weet een estate een klankkast maar kan gewoon naar de radio luisteren en dan staat die nog op een zacht volume.
Maar ik ga eerst zo rijden en dan kijken of ik er een dempertje achter schuif wat ik wel denk dat ik dat ga doen.

Dezelfde situatie hier, had er een 3" met kleine dempers onder.. het volume binnen viel normaal wel mee alleen de resonante bron bij 100/120kmh maakt je helemaal dol als je er een tijdje in zit.
Heb er nu nog meer demper onder zitten, maar de brom blijft.

Het is natuurlijk ook wat je wil en vindt.

Uiteraard.
Daarom kan ik nog altijd mijn oude uitlaat er onder zetten mocht het mij gaan vervelen.
Ik zie het maar als een probeersel zo, een Feritta zou ik niet willen omdat daar nou juist ook z'n brom in zit.
Een JT 3" met ook 1 demper klinkt wel zo beetje het zelfde als wat ik nu heb, alleen rot deze als een gek.
Dan hebben we nog andere opties van uitlaten maar toen dacht ik waarom niet zelf iets maken waar ik zelf kan kiezen wat ik wil en hoe ik het wil, dat is denk ik best gelukt, en deze dempers zijn RVS de 2e ook maar met die wacht ik nog met monteren omdat ik eerst een uitlaat klem moet hebben met de juiste diameter zodat ik de uitlaat er onderuit kan halen zonder de pijp door te hoeven zagen. ;)

MikeyQR

Dan nu wat fototjes, heb mijn best gedaan er wat te maken maar uiteraard ben je zo druk dat je het gewoon vergeet op bepaalde momenten.






Het dempertje. ;D



De uitlaat ophangbeugels, deze zit nu aan de demper heb er nog geen foto van dus komt nog.



UserID6342

Citaat van: Miyel op 14-05-2017 10:48:48
Citaat van: MikeyQR op 14-05-2017 00:19:05
Citaat van: Miyel op 13-05-2017 21:08:13
Pwaoo, dat zal een herrie maken!   :o

Zal je best verbazen  :eusa_shifty: , heb er ff mee gereden en zelfs mijn vriendin zegt valt toch wel mee ;D, opzich is zoals iedereen weet een estate een klankkast maar kan gewoon naar de radio luisteren en dan staat die nog op een zacht volume.
Maar ik ga eerst zo rijden en dan kijken of ik er een dempertje achter schuif wat ik wel denk dat ik dat ga doen.

Dezelfde situatie hier, had er een 3" met kleine dempers onder.. het volume binnen viel normaal wel mee alleen de resonante bron bij 100/120kmh maakt je helemaal dol als je er een tijdje in zit.
Heb er nu nog meer demper onder zitten, maar de brom blijft.
Tegen een brom is met dit soort uitlaten moeilijk iets te doen, maar die brom mag niet gaan resoneren (en dat gebeurt in een estate nogal vrij snel), dit kun je weer oplossen door er of kippengaas of een doorgeslepen vrachtwagen oliefilter in de pijp te lassen (dus niet in het sierstuk)