CorT5 even voorstellen

Gestart door CorT5, 14-09-2014 12:18:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CorT5

Hallo allen, mijn naam is Cor en heb net een aardig nette 2.0 t5 met 242.00 op de klok gekocht uit 1995.
Ben 43jr 3 kids leuke vriendin en woonachtig in Kampen overijssel.
De T5 is in redelijke staat en de bedoeling is om hem weer in topstaat te brengen. Dat zal nog wel een tijdje en een aantal eurotjes vergen maar de droom :eusa_dance: is eindelijk daar. Mn 2e volvo is een feit en nog wel een T5 ook. Kan mn geluk niet op.
Nou ik zal jullie vanzelf een x spreken of zien. Tot die tijd maar hier op deze site.

Groetjes Cor

knoertS70

Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

CorT5

Zijn er nog meer t5 liefhebbers en is daar een speciaal forum voor om ervaringen etc te delen?

kulk

Hier zit je gewoon goed ;)

Welkom

blauweroffel


V70geRwin

Welkom Cor, leuke T-5

Let even op dat normaal gesproken je distributie bij 360K aan de beurt is.
Nog plannen ermee?

CorT5

Ja ik heb inmiddels de 2.3 omgeruild voor een 2.0 handgeschakelde T5 heb wel een vraag de turbo werkt naar behoren maar de turbodruk meter blijft in het midden staan. Wat kan dit zijn.

V70geRwin

Citaat van: CorT5 op 29-09-2014 17:53:49
Ja ik heb inmiddels de 2.3 omgeruild voor een 2.0 handgeschakelde T5 heb wel een vraag de turbo werkt naar behoren maar de turbodruk meter blijft in het midden staan. Wat kan dit zijn.

Los slangetje naar de meter toe ergens.

blauweroffel

Waarschijnlijk slangetje vd turbo achter op tellerhuis los geschoten.
wordt bij terug plaatsen teller nog wel eens vergeten......(ervaringsdeskundig  ;D0

Br

CorT5

Vanmorgen deed hij het nog. Is tijdens t rijden gebeurd. Dus moet ik dan t hele teller huis er uithalen of zit t onder de motorkap?

CorT5


CorT5

#11
Mn nieuwe t5 je 2.0 handgeschakeld.
242.000 gereden. In redelijk nette staat met alle onderhoudshistorie gedocumenteerd en alle rekeningen opvolgend erbij.

V70geRwin

Mooie kleur Cor.

Het slangetje loopt helemaal onder de kap door aan de kant van de accu tegen het spatbord tot ergens bij het inlaatspruitstuk. Je ziet hem ergens bij de abs pomp door het schutbord gaan.

Toevallig ergens "gekeken" onder de kap vandaag in die buurt?

CorT5

Ja wel ergens gekeken onder de kap idd. Ff resume hij kan dus los zijn achter op de tellerbak? Of ergens tussen tellerbak en inlaatspruitstuk. Heeft hij nog ergens vertakkingen? En om erbij te komen onder de kap moeten er dan nog dingen verwijderd worden kapjes etc?

V70geRwin

Citaat van: CorT5 op 29-09-2014 20:41:47
Ja wel ergens gekeken onder de kap idd. Ff resume hij kan dus los zijn achter op de tellerbak? Of ergens tussen tellerbak en inlaatspruitstuk. Heeft hij nog ergens vertakkingen? En om erbij te komen onder de kap moeten er dan nog dingen verwijderd worden kapjes etc?

Nee, maar er zitten wel verbindingsstukjes tussen en sommige stukken zijn van hard plastic wat na verloop van tijd broos geworden kan zijn. Een bekende plek is achter de koplamp bestuurderskant.