Leer van je stoelen kleuren

Gestart door cornelis-b, 15-09-2014 09:54:41

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Jah...dat dacht ik ook. Maar die bij mij in de buurt verkopen niet. Sterker nog...ze kende het niet.

Maandag eens achter aan bellen dan maar.

Silverarrow

Mooi spul! Welke kleur is voor een T-5R het best, zwart of grafietgrijs?

Edit: Niet goed gelezen, 3871 -> Zwart :eusa_dance:.

Silverarrow

Afgelopen weekend gebruikt en het resultaat is perfect. Wat voor mij het beste werkte, is de conditioner dik aanbrengen op de plekken waar beschadigingen zitten en vervolgens dun uitsmeren.

mario850

is dit spul ook geschikt voor het stuur?

V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

Silverarrow

Ik denk dat je voor het stuur een iets intensievere behandeling nodig hebt (eerst goed cleanen en dan met bijv. colourlock verven. Aan de andere kant, baat het niet, dan schaadt het waarschijnlijk ook niet.

glenfiddich1983

Ik heb zeer goeie ervaring met colourlock voor het stuur. Zorg er echter wel voor dat het stuur echt heel, maar dan ook echt héél goed schoon is.

Het stuur van de S70 heb ik ruim twee jaar geleden opnieuw beige geverfd en die is echt nog perfect, niks aan slijtage te zien!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

ajj62283

Welk merk raden jullie aan voor het extra zwart maken van de stoelen. Nog verschil tussen leer en alcantara?

cornelis-b

Citaat van: ajj62283 op 15-11-2015 06:13:05
Welk merk raden jullie aan voor het extra zwart maken van de stoelen. Nog verschil tussen leer en alcantara?

Wat bedoel je me: verschil tussen leer en alcantara?
Wil je alcantara gaan verven ......................... nee toch?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Als je alcantara wil verven dan moet je daar een ander soort verf voor gebruiken.
De verf van Colourlock droogt snel, is op waterbasis, en zou het bovenste laagje van de alcantara hard maken.
Zal met de verf van de Leerlooier waarschijnlijk ook gebeuren
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

classicT5

Voor zwart zou ik hg verf nemen, is stuk goedkoper.

Schoonmaken met spiritus. Werkt erg goed, beter dan die dure reinigingsmiddelen van bv colourlock ed. Droogt wel je leer uit, dus daarna verven en goed nabehandelen.

Ik heb een beige interieur en heb het met verf van colourlock gedaan, vond de prijs tov resultaat niet denderend. 5 keer geverfd en dan vind ik het nog maar redelijk. Wel meer dan 100 euris aan beige verf verder. Maar kan ook aan mij liggen dat ik teveel verwacht.

jas

Citaat van: teun34 op 17-01-2015 13:40:26
Cornelis-b heeft mij geholpen met het kleuren, moet nog een keertje zegt die maar ik vind het al super! nogmaals bedankt daarvoor!

Ik wil dit eigenlijk ook gaan doen met 'oranjebv' verf , zie dat er in een flesje 250 ml zit.

Hoeveel kan ik hier mee doen in mijn 850R? Voorstoelen, of ook achterbank?

En gewoon zwart is dan toch goed?

cornelis-b

Citaat van: jas op 21-08-2017 18:37:53
Citaat van: teun34 op 17-01-2015 13:40:26
Cornelis-b heeft mij geholpen met het kleuren, moet nog een keertje zegt die maar ik vind het al super! nogmaals bedankt daarvoor!

Ik wil dit eigenlijk ook gaan doen met 'oranjebv' verf , zie dat er in een flesje 250 ml zit.

Hoeveel kan ik hier mee doen in mijn 850R? Voorstoelen, of ook achterbank?

En gewoon zwart is dan toch goed?

Het is geen verf maar een ledercrème met kleur pigment, je hebt maar heel weinig nodig en brengt het aan met een niet pluizend doekje. Na het intrekken doe je het een 2de keer en een week later nog een keer en je kleur is weer helemaal top. Ik doe het nu hooguit 1 keer per half jaar om de kleur mooi te houden. Ik heb gewoon zwart genomen van Oranje ;-)

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

jas

cornelis-b

Zeg maar Henk tegen mij

jas