SD11

Gestart door Johann, 19-09-2014 22:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Johann

Update,

Nadat gisteren de radiator het begaf maar besloten om de motor en bak er even uit te trekken om de koppeling te kunnen vervangen.



Zoals al eerder gepost had ik de gok genomen een 850R drukgroep te gebruiken in combinatie met een Volvo S60R frictie maar dit bleek dus niet helemaal goed te gaan. In overleg met de firma Spec gekozen voor een stage 1 koppeling set met een frictie welke op de M66 bak past. De frictie is nagenoeg gelijk aan de S60R frictie alleen is de drukgroep hier beter op afgesteld en heeft ook iets meer oppervlak. De voering van een 850 frictie is smaller en de drukgroep frictie ring is daar bij een 850R drukgroep op aangepast.
De Spec drukgroep heeft dus ook een bredere frictie ring.



Combo zou goed moeten zijn voor 500Nm. Bewust niet voor sinter materiaal gekozen omdat ik iets meer comfort in de auto wil en omdat de motor qua vermogen nu wel goed zit. Koppel zal ergens tussen de 400 en 450Nm liggen nu.

V70R^2

Mooi spul hoor! Zal vast lekker aangrijpen, zonder schokkerig te worden. Welk vliegwiel heb je eigenlijk gemonteerd zitten, single mass toch?

Johann

Citaat van: V70R^2 op 14-03-2015 14:49:38
Mooi spul hoor! Zal vast lekker aangrijpen, zonder schokkerig te worden. Welk vliegwiel heb je eigenlijk gemonteerd zitten, single mass toch?

TTV vliegwiel ja.

t5joost

Lekker bezig johann hopelijk nu wel goed. Kan je eindelijk goed rijden met de b5244t5

dielie850

Haha even het blok er uit trekken ;D
Toen ik dat zei over mijn witte en de V70R voor een blokwissel of ombouw naar MT werd ik door veel mensen hier in de buurt scheef aangekeken ;D ;D

Johann

Citaat van: dielie850 op 14-03-2015 20:15:59
Haha even het blok er uit trekken ;D
Toen ik dat zei over mijn witte en de V70R voor een blokwissel of ombouw naar MT werd ik door veel mensen hier in de buurt scheef aangekeken ;D ;D


Bij kans werkt dit sneller dan het blok laten zakken en subframe half verwijderen.. Heb het zo gedaan omdat de M66 bak hoger is dan de M56 en vroeg mij af of dan het blok niet teveel moet zakken om de bak er achterweg te pakken. Ook hing er een druppeltje olie aan de carterpan en moet er nog een beugeltje ergens achter het blok komen om de brandstofleidingen beter vast te zetten. Kan ik er iets makkelijker bij. Al met al een paar uurtjes denk ik. Moeilijkste was de stekker van de linker knock sensor onder het spruitstuk los maken..  ;) Druppel olie bleek niets anders dan een slecht afdichtende aftap schroef.  

Hier nog een foto van de koppeling.



De aftekening van de te smalle frictie ring is goed te zien.

viking_in_shorts

Even voor mijn herinnering - dit is de auto van Luuk, toch?
Of is dit een boender auto voor jezelf?

Johann

Citaat van: viking_in_shorts op 14-03-2015 22:53:51
Even voor mijn herinnering - dit is de auto van Luuk, toch?
Of is dit een boender auto voor jezelf?

Boender auto..  ;)

Johann

Eerste kilometers zitten er weer op.



Gelijk alle drukslangen vervangen door zwarte DO88.se siliconen slangen.

hertogjan6

lijkt wel een Cy :evil:  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

dielie850

En toch die velgen staan heel erg gaaf er onder :eusa_clap:

viking_in_shorts

Wanneer komen jullie nou??

Johann

Citaat van: viking_in_shorts op 28-03-2015 19:08:08
Wanneer komen jullie nou??

Volgens mij eerste week Mei.

Johann

Kleine aanpassing aan de SD11 gedaan,



Met dank aan FBM.  ;)

henry classic v70

Staat goed die bumpert  :eusa_clap:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4