SD11

Gestart door Johann, 19-09-2014 22:14:36

Vorige topic - Volgende topic

Maarten-t5

Of heb je je ECU geflashed?
Zou kunnen dat de sensor prima werkt, maar dat tijdens het flashen de checksum is verpest. (Wil bij het gebruik vd checksum calculator gemaakt door de mensen die meegeholpen hebben aan motronic suite soms gebeuren) dan staat de speed limiter op 0 en valt ie uit bij wegrijden.

Ludo

Citaat van: Johann op 19-11-2014 10:21:37
Citaat van: mitchelli op 19-11-2014 10:10:15
Volgens mij kan je het ABS sensor signaal niet zomaar gebruiken voor de tellerklok. Check anders welk signaal de tellerklok normailter krijgt. Denk dat bak sensor blokspanning geeft en ABS sensor sinus spanning...

Ja hier zou je gelijk in kunnen hebben ware het niet dat deze hack al vaker succesvol is toegepast. Verschil is dat dit vaker bij ombouw van AT naar MT gedaan is.

Thuur heeft dit bij mij gedaan toen ik een latere x70 versnellingsbak heb geplaatst.
Vraag hem anders eens hoe...

UserID6342

Citaat van: mitchelli op 19-11-2014 10:10:15
Volgens mij kan je het ABS sensor signaal niet zomaar gebruiken voor de tellerklok. Check anders welk signaal de tellerklok normailter krijgt. Denk dat bak sensor blokspanning geeft en ABS sensor sinus spanning...
Jawel kan wel ! Als je een auto hebt met oud type ABS controller en je hangt er een nw type bak achteraan, moet je het signaal van de RA ABS sensor pakken. Deze 2 kabels lus je door aan je reeds bestaande kabel die in de auto ligt (is maar een 2 pens).  Heb dit vaker gedaan en staat ook uitvoerig beschreven ergens in mijn B-logje onder andere met de motor / bak ombouw van Stefan Huijser een paar jaar geleden.

S. Brouwer

Ik heb zelf een c70 automaat bak in mijn 94 850 zitten.
De originele kabel vanaf de speedsensor heb ik doorgelust naar de stekker die aan de bovenzijde van de versnellingsbsk vd c70 zit.
wel de oude bakcomputer erin gehouden en het werkt perfect.
Ipd heeft hier een kabel voor in het assortiment. Of dit ook bij een nieuwere bak werkt weet ik niet.

Ik had het in eerste instantie ook geprobeerd vanaf de abs bij het voorwiel. Geen storing maar ook geen km teller.

S. Brouwer

http://www.ipdusa.com/products/6761/115028-transmission-input-speed-sensor-1993-1998-850-v70-s70-c70

Hiermee kun je de huidige sensor vervangen door een uitvoering met de correcte stekker.

Johann

Citaat van: S. Brouwer op 19-11-2014 19:02:46
Ik had het in eerste instantie ook geprobeerd vanaf de abs bij het voorwiel. Geen storing maar ook geen km teller.

Dan had je waarschijnlijk de draadjes eens om moeten draaien.

Het probleem is niet opgelost maar wel verholpen. Het ligt aan de ECU maar wat precies is niet duidelijk.
Andere ECU's geven het gewenste resultaat. Zowel M4.3 als M4.4. De "slechte" ECU werkt wel in een andere auto zonder problemen maar die heeft gewoon een snelheidssensor op de bak zitten..
Het is ook niet een checksum bug zoals beschreven door Maarten. Misschien Italiaanse bedrading??  ???

Johann

Laatste dag als DD.

Beesje heeft zich op twee hickups na kranig gedragen.
Een draadje los waarna de auto niet meer wou starten.. Kost een dag zoeken maar wel opgelost.
Punt twee is de koppeling. Combo 850R drukgroep met S60R frictie gaat niet goed. Bij een half bar turbodruk gaat de koppeling er door.
Vooraf wel twijfels gehad maar eigenwijs en wel ingebouwd.. Eerdaags maar eens vervangen. Wil wel eens het volle potentieel van de bijzonder smeuïge B5244T5 ervaren.

SD11 bedankt voor de heerlijke maanden.  :-*

henry classic v70

...laatste dag als DD :eusa_think:
Wat gaat ermee gebeuren dan Johan?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Johann

Citaat van: henry classic v70 op 01-01-2015 21:54:59
...laatste dag als DD :eusa_think:
Wat gaat ermee gebeuren dan Johan?

Gaat in de schuur.  ;)

classicT5

Wat wordt de nieuwe DD? Volvo of iets anders?

dielie850

Weet nog een leuke T-5R te staan voor weinig :evil:
Maar blijft hij wel bestaan of gaat hij tzt in onderdelen?

Emiel

D2 powerrrr :eusa_dance:

leons850

Je nieuwe DD ben ik ook wel erg benieuwd naar Johann.
Veel plezier er mee, ik kom hem graag eens bewonderen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Johann

D2 met dikke wielen,

V70R^2

Gezien die mooie brembo klauwen achter die dikke velgen is dat geen D2 ;D