Centrale vergrending via AB inbouwen

Gestart door Dennis1974, 20-09-2014 14:27:23

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-09-2014 00:05:56
Citaat van: Dennis1974 op 20-09-2014 14:27:23
Ik ben elektronisch totaal een nitwit dus hulp is welkom.

Ben ik nou gek? Als je idd een totale nitwit bent, waarom wil je er dan aan beginnen?

Ik weet helemaal niks van distributie's af, dus blijf ik er ook vanaf. Tenzij ik het onder begeleiding kan leren, dan leer je het in een keer goed. Ik ga niet eerst zelf lopen pielen om er dan halverwege achter te komen dat ik het niet begrijp.

Evengoed succes.

Ewout

Ik snap deze post ook niet helemaal..
Iets plug and play plaatsen lijkt me heel iets anders dan een distributie  :eusa_eh:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ewout Schalkwijk

Ik zeg ook niet dat je het niet mag/moet doen, ik vraag me alleen af als het onderwerp niet bekend is waarom er niet van te voren goed gekeken wordt wat er bij komt kijken. Plug and Play... ja, ja ik werk al 25 jaar in de IT en daar werd dat ook vaak geroepen. De praktijk is vaak iets weerbarstiger.

Als het nu wel gelukt is is het prima natuurlijk. Iedereen mag alles proberen, maar niet iedereen weet dat altijd tot een goed resultaat te brengen. Electronica is kwetsbaar dus soms kunnen de gevolgen groter zijn dan aanvankelijk gedacht.

That's all.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ludo

Citaat van: Dennis1974 op 21-09-2014 10:53:05
Tnks Rob...big ben had ook al een handige link neergezet. ...ik ga er wel uit komen nu :)

Anders vind je het antwoord wel op http://www.volvo850forum.nl

;D

Dennis1974

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-09-2014 11:25:35
Ik zeg ook niet dat je het niet mag/moet doen, ik vraag me alleen af als het onderwerp niet bekend is waarom er niet van te voren goed gekeken wordt wat er bij komt kijken. Plug and Play... ja, ja ik werk al 25 jaar in de IT en daar werd dat ook vaak geroepen. De praktijk is vaak iets weerbarstiger.

Als het nu wel gelukt is is het prima natuurlijk. Iedereen mag alles proberen, maar niet iedereen weet dat altijd tot een goed resultaat te brengen. Electronica is kwetsbaar dus soms kunnen de gevolgen groter zijn dan aanvankelijk gedacht.

That's all.

Prima Ewout....ik snap het en ik ga eruit komen....ik heb al meerdere antwoorden waar ik wat mee kan dus ik ga vanmiddag ff "rommelen"

Thnks...

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Rob850turbo

Dennis1974

Nee nog niet.....mijn dochter was jarig en de visite wilde maar niet weg :) .... nu is het donker dus morgen maar een poging wagen.....

Ik laat het weten ;)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Soms kan het leven zo simpel zijn......

Blauwe Relais 210 eruit....het groene stekkertje wat IN relais 210 zat eruit geklikt... (waar is deze eigenlijk voor?).
Groene Relais 210/211 erin....het kabeltje/stekkertje wat ik UIT relais 210 had weer in Relais 210/211 geklikt en de AB's doen het gelijk :) ... hoefde niks in te leren.....het werkt!!!

Knipperlichten gaan mooi mee als ik de auto ont/vergrendel. Auto ook nog ff gestart en dat deed hij ook direct.....dus ik heb wat ik wilde

Tnks iedereen voor de reacties.

Laatste vraag....wat doet dat kabeltje/stekkertje wat ik nu uit relais 210 heb gehaald en in relais 210/211 heb geklikt? Stekkers waren voor beide relais identiek nl.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

maruska

sensoriek, kan van alles zijn..
optioneel waren :
-hellinghoeksensor
-ultrasoon sensor
-glasbreuksensor (voor en achter)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Dennis1974

Geen probleem iig dat ik hem erin heb gestopt? ..... Hij doet dan gewoon niks?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

cornelis-b

Dennis,

Kijk eens rechts achterin je auto onder de vloerplaat, klep boven reservewiel omhoog en dan het plaatje aan de zijkant er even uit klikken. Als daar een zwart of grijs kastje op een metalen beugeltje zit gemonteerd dan is je wagen voorzien van een hellinghoek sensor. Zonder de volledige alarminstallatie doet hij echter niet waar hij voor is bedoeld: Het alarm laten afgaan als de wagen wordt opgekrikt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

maruska

en dan moet de bekabeling er ook nog liggen.. ik heb ook zo'n hellinghoek sensor, alleen de bedrading is custom
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Citaat van: Dennis1974 op 22-09-2014 09:22:20

Laatste vraag....wat doet dat kabeltje/stekkertje wat ik nu uit relais 210 heb gehaald en in relais 210/211 heb geklikt? Stekkers waren voor beide relais identiek nl.
Als het alleen het kleine kabeltje is, dan gaat deze naar het ledje midden op het dash toe.  Wilt nog niet zeggen dat het ledje ook werkt, want soms zit er dus geen ledje in (maar die heb je er wel bij gekregen).  Als er van dat kleine kabeltje een verloop zit naar breed, zitten daar alle sensoren op die Mark net opnoemt.

Dennis1974

Duidelijk Dirk....het is idd een klein dun kabeltje zonder verloopjes....en het Led op mijn dashboard heeft altijd gewoon geknipperd als de auto op slot ging......doet ie nu ook.

Maar goed....alles werkt zoals het moet.....

Thnks iedereen

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

cornelis-b

Net zo simpel bij de 850 als bij de X70 serie, bij de X70 regelunit uit een sloper met bijbehorende AB's en het werkt ook zonder in te leren ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ewout Schalkwijk

Netjes Dennis. :eusa_clap:

Soms is het idd Plug&Play, soms Plug&Pray. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein