Centrale vergrending via AB inbouwen

Gestart door Dennis1974, 20-09-2014 14:27:23

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Hallo,

Ik ben op zoek naar wat hulp.

Ik heb in mijn auto geen afstandsbediening voor de centrale vergrendeling. Nu heb ik onderstaand setje gekocht:

Ik dacht dat bouw ik wel even in maar dat is allemaal niet zo makkelijk.

Als ik achter het schot onder het stuur kijk zie ik onderstaande Relais kast:

Momenteel zit er een BLAUW Relais 210 in waar vanuit het midden een groen draaide in het relais zit.

Ik snap dus dat ik dat relais moet wisselen met diegene die ik heb....Relais 210/211.

Maar dan?

Ik had begrepen dat ik het draad van het oogje die in het midden van mijn dashboard zit hieraan moet bevestigen. Echter....waar vind ik dit draad?

Dan zit er aan het relais wat ik gekocht heb ook nog een heeeel lang draad met daaraan een soort van sensor....heb ik deze nodig? Ik wil enkel CV via afstandsbediening en geen alarm....heb ik ook verder helemaal niet in de auto liggen.

Aan dat lange draad van die sensor zit ook een stekkertje....wat komt daaraan en waar vind ik die:

Dan nog een vraag wat dit witte stekkertje doet en wat daaraan moet? (ik had het idee dat daar het Oog op aangesloten moet worden!?)

Ik heb er dus ook een los oog bij gekregen die in het midden van mijn dashboard moet:

Moet ik mijn oog hiervoor vervangen? Ik heb een werkend oog erin zitten. Als ik de auto op slot doe in de huidige configuratie knippert er om de seconde ofzo een rood lampje. Kan dit oog ook aangesloten worden op de set die ik gekocht heb?

Ik ben elektronisch totaal een nitwit dus hulp is welkom.....als iemand mij wil helpen met inbouwen wil ik ook naar die persoon toe rijden mits niet te ver. Ik woon in Lelystad dus hoor graag of er hulp is.

Als iemand het hier (desnoods via foto's) ff peppie en kokkie wil uitleggen hoor ik het ook graag.

Alvast dank voor de hulp.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Sbv

degene van wie jij het gekocht hebt kan toch aangeven wat waar zit/zat ?

aan de lange draad is dacht ik een ultrasoon sensor. zouden er 2 moeten zijn(links en rechts)

maruska

Citaat van: Dennis1974 op 20-09-2014 14:27:23
Hallo,

Ik ben op zoek naar wat hulp.

Ik heb in mijn auto geen afstandsbediening voor de centrale vergrendeling. Nu heb ik onderstaand setje gekocht:

http://www.darkangelsfunhouse.com/Volvo/AB1.jpg

Ik dacht dat bouw ik wel even in maar dat is allemaal niet zo makkelijk.

Als ik achter het schot onder het stuur kijk zie ik onderstaande Relais kast:

http://www.850turbo.be/temp/relais210-211.jpg

Momenteel zit er een BLAUW Relais 210 in waar vanuit het midden een groen draaide in het relais zit.

Ik snap dus dat ik dat relais moet wisselen met diegene die ik heb....Relais 210/211.

Maar dan?

Ik had begrepen dat ik het draad van het oogje die in het midden van mijn dashboard zit hieraan moet bevestigen. Echter....waar vind ik dit draad?

Dan zit er aan het relais wat ik gekocht heb ook nog een heeeel lang draad met daaraan een soort van sensor....heb ik deze nodig? Ik wil enkel CV via afstandsbediening en geen alarm....heb ik ook verder helemaal niet in de auto liggen.

http://www.darkangelsfunhouse.com/Volvo/AB4.jpg

Aan dat lange draad van die sensor zit ook een stekkertje....wat komt daaraan en waar vind ik die:

http://www.darkangelsfunhouse.com/Volvo/AB3.jpg

Dan nog een vraag wat dit witte stekkertje doet en wat daaraan moet? (ik had het idee dat daar het Oog op aangesloten moet worden!?)

http://www.darkangelsfunhouse.com/Volvo/AB2.jpg

Ik heb er dus ook een los oog bij gekregen die in het midden van mijn dashboard moet:

http://www.darkangelsfunhouse.com/Volvo/AB3a.jpg

Moet ik mijn oog hiervoor vervangen? Ik heb een werkend oog erin zitten. Als ik de auto op slot doe in de huidige configuratie knippert er om de seconde ofzo een rood lampje. Kan dit oog ook aangesloten worden op de set die ik gekocht heb?

Ik ben elektronisch totaal een nitwit dus hulp is welkom.....als iemand mij wil helpen met inbouwen wil ik ook naar die persoon toe rijden mits niet te ver. Ik woon in Lelystad dus hoor graag of er hulp is.

Als iemand het hier (desnoods via foto's) ff peppie en kokkie wil uitleggen hoor ik het ook graag.

Alvast dank voor de hulp.

-die gaas blokjes zijn ultrasoon sensoren (foto 3)
-witte stekker is voor hellinghoeksensor uit mn hoofd
-kabel voor dash verklikker / oog moet onder je dash liggen. deze nieuwe dient voor sensoriek tevens van je ECC (warmtemeter)
gewoon om te wisselen
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maruska

en ultrasoon zouden er idd 2 moeten zijn, dat zwarte blokje is een doorlus.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MikeyQR

Ja idd 2 ultrasoon sensoren moet je hebben die je daar hebt is die van rechts.
Je komt een hellingshoek sensor te kort.
En de bevestiging van de ultrasoon sensoren ook zo te zien.

En wat Sander @SVB zegt neem contact op met de verkoper hoe en wat er mist en hoe het ingebouwd heeft gezetten.

Alarm in bouwen is niet moeilijk maar als je niet weet hoe het zat dan wordt het lastig ook als je componenten mist zaols ik kan zien.

Rob850turbo

Druk 210/211 er in
, synchroniseer de ab's en je hebt wat je wilt hebben

Mits geen defecten

cornelis-b

Citaat van: Rob850turbo op 20-09-2014 20:17:28
Druk 210/211 er in
, synchroniseer de ab's en je hebt wat je wilt hebben

Mits geen defecten

Inderdaad 210 / 211 regelt de CV en het alarm heeft hij niet nodig dus ook de stekker uit het relais kan er uit. Dus Dennis je hebt alleen het relais nodig en de 2 AB's
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Dennis1974

Nice.....dat is goed nieuws......als het niet direct werkt....hoe leer ik de ab's dan in?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

cornelis-b

Citaat van: Dennis1974 op 20-09-2014 22:14:59
Nice.....dat is goed nieuws......als het niet direct werkt....hoe leer ik de ab's dan in?

Het kan zijn dat het gelijk al werkt als het relais en de AB's een set zijn wat werkend uit een auto komt zou het in theorie direct functioneren want dan zijn het relais en de AB's al gekoppeld
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

big ben

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Dennis1974 op 20-09-2014 14:27:23
Ik ben elektronisch totaal een nitwit dus hulp is welkom.

Ben ik nou gek? Als je idd een totale nitwit bent, waarom wil je er dan aan beginnen?

Ik weet helemaal niks van distributie's af, dus blijf ik er ook vanaf. Tenzij ik het onder begeleiding kan leren, dan leer je het in een keer goed. Ik ga niet eerst zelf lopen pielen om er dan halverwege achter te komen dat ik het niet begrijp.

Evengoed succes.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Dennis1974

Aan dit soort opmerkingen heb ik natuurlijk niks Ewout. Nee ik weet niets van electronica...mag ik daarom niets proberen? Mij is verteld dat het plug and play zou zijn....als ik dan een setje heb waaraan veel draden zitten heb ik vragen.

Aan Veel antwoorden hierboven te lezen snapt ook niet iedereen de vraag gezien ik enkel cv met ab wil en ik vervolgens allemaal dingen over alarm zie terwijl ik aangeef dat ik dat niet heb en wil.... (maar misschien heb ik dat dan ook niet duidelijk vermeld...my bad)

Moet ik dan gelijk maar roepen dat ze geen antwoorden moeten geven als men de vraag niet snapt?

Dacht dat het forum er ook is om elkaar te helpen.... ik kom geen steek verder met de zoekfunctie die ik echt wel probeer hoor.

Maar goed.... inmiddels heb ik antwoorden dus ik het vanmiddag proberen...lukt het niet dan ga ik de verkoper eens contacten die een week het land uit was...vandaar mijn vraag dus even hier.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Tnks Rob...zelfs eentje voor alle type volvo's  :D...big ben had ook al een handige link neergezet. ...ik ga er wel uit komen nu :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;