1998 Volvo V70T5 project

Gestart door AshDVS, 29-09-2014 13:13:03

Vorige topic - Volgende topic

AshDVS

Ik kocht deze auto in januari als een nieuw project - Ik heb al eerder had 3 240s, evenals een 1995 850T5 landgoed en een 1997 S70T5 ook.

De criteria waren -
* Moet FWD (niet AWD)
* Geen zonnedak
* Moet houtskool kleur interieur hebben
* Moet mechanisch standaard (geen eerdere wijzigingen)
* Moet werken A / C
* Kan niet rood of zwart.

We keken rond voor enige tijd, en kwam over deze auto. Het was in de slechtste toestand van alle auto's hebben we gekeken naar, maar was de juiste prijs en de rest van de criteria werd voldaan.

Ik hoop dat mijn nederlands is ok en dat google translate is niet maakt me klinken te gek.

Foto's van de auto precies zoals we het in huis gebracht -

mehn

Leuk zo'n 850 landgoed ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

AshDVS

Bedankt!
Ik probeer te leren nederlands dus mijn berichten zijn traag. :)

foto van het interieur. Het was erg vies, stoelen waren in slechte staat en heeft vreselijke zoek houten bekleding -

Dus, we wisselden in de aluminium afwerking. Australische V70R modellen hebben alleen deze bekleding set. -

We vervangen ook de stoelen en het dashboard cluster met stoelen en cluster van 1998 V70R -

mehn

Wij noemen het in het Nederlands een 850 "estate". Als je dat met Google vertaalt dan maakt Google er "landgoed" van, dat betekent in het Nederlands iets heel anders.
"Landgoed" is ook wel "estate" in het Engels, maar dan met de betekenis van "ranch/farm property"  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ewout Schalkwijk

Oei, wat een lelijke schade's. Dat wordt een beste klus om op te lossen. Veel succes!

Groeten uit Noorwegen,

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

AshDVS

Citaat van: mehn op 29-09-2014 14:10:52
Wij noemen het in het Nederlands een 850 "estate". Als je dat met Google vertaalt dan maakt Google er "landgoed" van, dat betekent in het Nederlands iets heel anders.
"Landgoed" is ook wel "estate" in het Engels, maar dan met de betekenis van "ranch/farm property"  ;)

hahaha . Dit is erg grappig ! dank je wel . De vertalingen soms enkele zeer amusante resultaten

haha . Zeer goed . Dank je wel
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-09-2014 17:20:21
Oei, wat een lelijke schade's. Dat wordt een beste klus om op te lossen. Veel succes!

Groeten uit Noorwegen,

Ewout

Dank je wel, Ewout

AshDVS

Not long after I bought the car, I found a damaged R front bumper - these are very difficult to find here now.

Not much to look at and requires a lot of work -

En ook een paar van Ohlins voorste veerpoten, die vereisen een herbouwen -

Ik ook kocht een set van Titanen en had hen gerepareerd en opgeknapt.
Nieuwe kleur is 'Ford / FPV Dark Argent'

We zijn ook begonnen aan de carrosserie.
Vervangen van de beschadigde motorkap met een gebruikt exemplaar in dezelfde kleur en ook de plaats van de RF-deur met een goede gebruikte een.
We voorzien ook een V70XC grille.

Naast was aan het werk op de achterwielophanging en achterrem te starten.
* Nieuwe schokbreker mounts
* Nieuwe bump stops
* Nieuwe delta koppeling struiken
* Nieuwe remschijven
* Project Mu achterste remblokken
* Bilstein B6 schokdempers
* H & R verlagingsveren

Terwijl we wachtten voor de andere delen aan te komen, de auto links voor 3 weken carrosserie gerepareerd te hebben. De hele linkerkant werd geschilderd en schade hersteld, werd het rechter achterportier ook gerepareerd.

De LH achterglas moest worden verwijderd voor reparatie. Linker achterlicht werd daarna ook vervangen.

Terwijl de auto was weg, ze schilderde ook een V70R achterbumper zodat ik dubbele uitlaat pijpen kan draaien.

V70geRwin

Nice JoB with good components (HR and Bisltein)!

The rubbers in the rear axle still ok?

AshDVS

De delta koppeling struiken waren nogal versleten, maar de anderen waren heel goed - dat is een beetje vreemd, maar het is mogelijk dat ze zijn al eerder vervangen.

Ik heb geen service history voor de auto. :(

blastaway

Wow, You already did a lot of work in order to get the car back in mint condition!  I laughed at the picture above. I Thought there was play button on the picture. You see the triangle on the front fender? After 3 'clicks' I did notice it was just a glimp of the sun... yes... stupid dutchman...
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

MiniG

Citaat van: blastaway op 30-09-2014 14:24:32
Wow, You already did a lot of work in order to get the car back in mint condition!  I laughed at the picture above. I Thought there was play button on the picture. You see the triangle on the front fender? After 3 'clicks' I did notice it was just a glimp of the sun... yes... stupid dutchman...

Je was gelukkig niet de enigste :angel:

Never drive faster then your guardian can fly

leons850

Goed bezig!
Een goeie stage 0 is erg fijn, ben er zelf ook al een poosje mee bezig en hoop er nu toch bijna te zijn.
De dubbele uitlaat kun je het gat ook zelf voor maken en kapjes bestellen die er dan in passen.
In mijn blog kun je zien dat ik dat ook heb gedaan.
Zo'n R-bumper maakt hem een stuk mooier.
Ga je ook nog kijken naar heldere koplampen van de C70 >2003 ook deze zijn te zien in mijn blog.

Ga lekker zo door, daarna zul je een fijne auto hebben.

Hoe veel heeft de auto eigenlijk gereden?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

AshDVS

Citaat van: leons850 op 30-09-2014 15:58:35
Goed bezig!
Een goeie stage 0 is erg fijn, ben er zelf ook al een poosje mee bezig en hoop er nu toch bijna te zijn.
De dubbele uitlaat kun je het gat ook zelf voor maken en kapjes bestellen die er dan in passen.
In mijn blog kun je zien dat ik dat ook heb gedaan.
Zo'n R-bumper maakt hem een stuk mooier.
Ga je ook nog kijken naar heldere koplampen van de C70 >2003 ook deze zijn te zien in mijn blog.

Ga lekker zo door, daarna zul je een fijne auto hebben.

Hoe veel heeft de auto eigenlijk gereden?

dank je wel.
De vertaling tussen Engels in het Nederlands en ook Nederlands naar Engels maakt dit moeilijk, maar ik ben blij dat je met een beetje werk, het merendeel van de berichten zinvol! :)

We vertragen het maken van onze weg door de lijst van dingen te doen.
Nadat de auto terug kwam van het krijgen van de carrosserie gedaan, we vervangen de split plastic inlaattraject met een uit Snaab.

Daarna begonnen we aan de slag op een aantal van de kleine problemen die de auto terug met.
* LR deur buitenhandgreep zou de deur - reparaties gebogen handgreep hendel aan de binnenkant van de deur.
* Vervangen LR raamschakelaar
* Herstelde LF portierbekleding, vervangen handvat en raamschakelaar
* Vervangen RR raamschakelaar
* Vervangen gebroken linkerkant indicator
* LR veiligheidsgordel werd opgesloten. gerepareerd.
* LF indicator montage was gebroken - het was niet goed verwijderd tijdens de reparatie. Vervangen door nieuwe later C70 indicatoren.

Voordat u aan het eind van de C70-indicatoren, hebben we geprobeerd koplamp wenkbrauwen op de auto. Ik ben niet 100% zeker dat ik ze graag.

Freshly painted Titans -

MiniG

Ziet er strak uit.. de koplampspoiler vind ik persoonlijk niet mooi, maar ieder zijn ding.
Wel leuk logo achterop btw T-5R  :P

Never drive faster then your guardian can fly

AshDVS

Ik ben er ook niet zeker. Op dit moment zijn ze niet voorzien. Ik denk dat ik zal ze ophouden.
De T5 kenteken op deze auto was kapot en ik vond de T5R badge in een nieuw pakket het verzamelen van stof in de werkplaats.

Het heeft ook een kleine 'Volvo Motorsport' badge naast 'V70' - ik had deze badge op onze 240 spoor auto voor een lange tijd, het was toen op de deur van het bier koelkast voor een tijdje en dan heb ik het over de V70. Niet zeker of het zal er dan niet nog blijven.