Portlocks volvo's 855CreamYellow & V70NR BlackSapph '06

Gestart door portlock, 17-10-2014 21:08:12

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: portlock op 30-12-2016 16:26:36
Bij mij hijg hij meteen recht. De truuk was om die achterste demper zo hoog mogelijk te krijgen, volgens een instructie a4tje wat ikerbij kreeg. Klopte wel aardig wat erin stond. ;D

Geluid is top idd!

Dat heb ik ook geprobeerd, maar het hitteschild zat in de weg. Daar heb ik uiteindelijk maar een paar deuken in geslagen....

Eric850R

Fraaie nieuwe bak Tiego! En meteen onder handen genomen! Goed bezig!

Redolpho

Mooie wagen heb je aangeschaft.

Maar je hebt hem net en dan lijkt het me wel dat je veel onderhoud pleegt. (uiteraard niet de upgrades)
Is dit preventief?

Ik had ook zo'n R AWD. Bij mij klapte de Haakse overbrenging er na 2 maand stil gestaan er onderweg.

leons850

Echt een mooie wagen Tiego!  :eusa_clap:

Ik weet dat zo'n TME goed klinkt, ken ze onder 2 wagens waar die van Marcel er 1 van is. ;D
Veel plezier van je wagen, super gaaf!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

eric vermeer

Ik heb er ook een TME onder mijn R ik kreeg hem er ook redelijk makkelijk eronder.
Enigste wat ik liever anders zag is mijn middendemper die is helemaal rond dus hangt wat aan de lage kant,
Had liever de ovale gehad.
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

portlock

Dankjulliewel mannen. :eusa_clap:

@Elian, misschien is een awd pijp wel makkelijker? Geen idee of is jou v70t5  ook awd?

@Redolpho, preventief idd. Volvo vervangt nooit olie in de aandrijflijn. Bakolie, haldex achterdiff etc.
Overgens doe ik het zodat ik de auto meer leer kennen en zeker weet dat het goed en gedaan is. Word de auto meer van "mij", gevoels kwestie denk ik. Tevens onder het motto van "vertrouwen is goed, controle(zelf doen) is beter)  :eusa_whistle: :P
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

razorx

Oogt mooi hoor! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de reden voor de vorm van de achterdemper.

portlock

Vandaag de distributie van de v70 gedaan. Ging allemaal voorspoedig, alleen die VVT nokkenas wielen maken het ietsje lastiger maargoed loopt weer super, beter dan ervoor maar misschien zit dat tussen de oren. ;D
Morgen even de "rammelstokjes" of te wel de reactie stangen aan de stabilisator stang vervangen, af en toe hoor ik ze bij een wat minder vlakke weg.
Tijd voor vervanging dus.

Wat plaatjes:

Spulletjes

Aisin "volvo" waterpomp. €30 ipv de dure €100+ "volvo" pomp

Duidelijk te zien dat volvo weggefreesd is ;D

Kleine sfeer impressie

Oude riem, rollen en pomp er nog op

Nieuwe spullen erop, riem nog niet helemaal

En nog een filmpje om het af te maken
View My Video

gero

cornelis-b

Goed bezig geweest Tiego, wil dat zwarte monster snel eens in real bewonderen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

daanium

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

30 Euro voor een Aisin/originele  pomp is heel netjes. Ik had een euro of 60 á 70 in mijn hoofd. Hoe is je dat gelukt?

elianmars

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

portlock

@Henk, jup maar eens ff plannen, komt er maar steeds niet van
@Yits, op autodoc.nl was 33eu met korting kwam ik uit op 30 nog wat. Zie dat hij nu nu 34,95 is.  artikel nr. is WV-001D
@Elian, zekers blokken hout vind ik veiliger dan die assteuntjes van staal die bewegen makkelijker. ;D

Vandaag de reactie stangetjes vervangen. Moet zeggen het demonteren bij een N in iedergeval makkelijker gaat dan bij een 850/x70 vind ik.

Leuke fact, de "volvo" lemförder stangetjes zijn precies hetzelfde als de gewone lemforder. Nummers zijn identiek, misschien wat lastig te zien. 20eu ipv 60eu per stuk :)

Eraf

Erop

Plaatjes zijn omgedraait door de upload site  :eusa_wall: