Even voorstellen

Gestart door OvlovT5R, 20-01-2005 18:23:14

Vorige topic - Volgende topic

OvlovT5R

Ik loop hier al een aantal weken stiekem rond te neuzen aangezien ik van plan ben een Volvo aan te gaan schaffen en vondt het wel tijd worden om me maar eens aan te melden.

De naam is Jurgen, 30 jaar en geboren en getogen in het idylische Ede (ahum ;)).
Op dit moment verplaats ik mij nog in , ja ik weet het, een Opel maar niet helemaal standaard meer en hij bevalt prima. (Korte Specs voor de liefhebbers: Corsa B GSI, Calibra 2.0 16v, 165 pk, nog geen 1000 kilo).
Maar aangezien er eind maart een ter wereld gaat komen wordt de corsa een beetje onhandig en klein. En dat gehobbel zal ook wel niet bijdragen tot meer comfort voor moeder en kind. Daarom wil ik wat groters, stabielers en veiligers gaan rijden.

En welke auto is er nou mooier en veiliger dan een Volvo? Mijn pa & ma hebben vroeger ook nog een 2-tal volvo's gereden (345 en 340 geloof ik). Hierdoor is het virus nog wel een klein beetje blijven hangen denk ik :) :). Ik wil graag een station en dan ook nog eentje met wat vermogen dus ik heb mijn oog dan ook laten vallen op de, in mijn ogen, mooiste volvo die er is: een 850 T5-R Estate (de nickname deed natuurlijk al zo vermoeden ;)), en hopenlijk gaat die er ook over niet al te lange tijd komen! Eerst de corsa nog ff kwijt zien te raken.

Greetz. 8)

Spin!

Succes met je zoektocht naar een familiehok, het zijn geweldige en veilige auto's! Welkom op het geweldige 850 forum, je zal snel gegrepen worden door het volvo virus!

www.vm-parts.nl

toycar

;D
Welkom Jurgen, ben beniewd met welke "maxi cosi" jij straks op de proppen komt.

Volvo comfort

Hey welkom hierzo...

Ik vind dat je een heel wijs besluit hebt genomen ....

De snelste manier om van je corsa af te komen??? gewoon om een boom vouwen en dan je geld bij de verzekering halen ;)

Maar het komt wel goed....

veel success met je zoektocht...

OvlovT5R

Thanx allemaal.

Citaat van: Kooz op 20-01-2005 19:01:13

De snelste manier om van je corsa af te komen??? gewoon om een boom vouwen en dan je geld bij de verzekering halen ;)

Hahaha, ja die had ik ook al bedacht, maar das punt 1 toch wel zonde en punt 2 ben ik bang dat de dagwaarde niet genoeg naar mijn zin is hahaha. Ligt een compleet gereviseerde 2.0 16v in het vooronder en als dagwaarde gaan ze uit van een 1.6 16v met -tig duizend kilometers op de teller helaas. Maar gaat zeker goed komen, daar ben ik niet bang voor! (kan alleen ff duren :))

Greetz. 8)

Esveldt

Welkom!

Maxi Cosi!! Koop dan maar meteen een gordelverlenger!

En succes met je zoektocht! Probeer Duitsland eens.

Trouwens ik vind dat de prijzen daar aan het stijgen zijn!!

Paul

OvlovT5R

Citaat van: Esveldt op 20-01-2005 19:39:21
Welkom!

En succes met je zoektocht! Probeer Duitsland eens.

Trouwens ik vind dat de prijzen daar aan het stijgen zijn!!

Paul

Thanx.

Ja laatste keer dat ik op Mobile.de keek vond ik ook al dat de prijzen omhoog waren gegaan in vergelijking met de keren daarvoor. Maar ik hou ze zeker in de gaten daaro!

Greetz. 8)

R.Bijl

Citaat van: Spin op 20-01-2005 18:43:52
Succes met je zoektocht naar een familiehok, het zijn geweldige en veilige auto's! Welkom op het geweldige 850 forum, je zal snel gegrepen worden door het volvo virus!

Welkom hier,enneh dat virus is niet kwaadaardig ofzo ;D

Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Peertje

Citaat van: OvlovT5R op 20-01-2005 18:23:14
Ik wil graag een station en dan ook nog eentje met wat vermogen dus ik heb mijn oog dan ook laten vallen op de, in mijn ogen, mooiste volvo die er is: een 850 T5-R Estate

Helemaal met je eens.  ;)
Krijg je geen spijt van!!!
Hé? Geen banner meer?

thuur

Citaat van: Kooz op 20-01-2005 19:01:13De snelste manier om van je corsa af te komen??? gewoon om een boom vouwen en dan je geld bij de verzekering halen ;)

Neehee, niet doehoen: arme boom!! ;D ;)

Maareuh, wees welkom ovloV R5-T, je zult je verbazen over de wegligging als je uit een Corsaatje komt ;)

Gr 8)

OvlovT5R

Citaat van: SnakeByte op 21-01-2005 13:11:07
Citaat van: OvlovT5R op 20-01-2005 18:23:14
Ik wil graag een station en dan ook nog eentje met wat vermogen dus ik heb mijn oog dan ook laten vallen op de, in mijn ogen, mooiste volvo die er is: een 850 T5-R Estate

Helemaal met je eens.  ;)
Krijg je geen spijt van!!!

Heb alleen nog wel wat vragen, zal hiervoor ook zeker de zoekfunctie raadplegen maar de volgende ben ik er nog niet tegen gekomen.

Waarom een T5-R kopen en geen 850 R of V70 R? Wat zijn de verschillen nou eigenlijk tussen deze wagens?
Verder zie ik ook regelmatig termen als 854 en 855 voorbij komen, waarvoor staan deze eigenlijk?
Wat zijn de exacte maten van de 850, lengte, breedte en hoogte? (van bumper tot bumper, van grond tot motorkap vooraan, van grond tot motorkap bij voorruit en van spatbord rand tot spatbord rand, dit i.v.m garage (hopenlijk gaat ie nog wel passen :) ;)))

[size=-2]P.S. als deze vragen in een ander topic thuis horen, dan hoor ik dat natuurlijk graag![/size]

CiteerCiteer : Kooz op 20-01-2005 19:01:13
De snelste manier om van je corsa af te komen??? gewoon om een boom vouwen en dan je geld bij de verzekering halen  

Neehee, niet doehoen: arme boom!!  

Maareuh, wees welkom ovloV R5-T, je zult je verbazen over de wegligging als je uit een Corsaatje komt

Gr  

Thanx. Ja dat denk ik ook wel. Overigens is de wegligging van de corsa ook niet verkeerd nu. 60/40 verlaagd, banden 40 hoog en wat stabilisatiestangen her en der. Maar denk niet dat ie kan tippen aan de volvo.  :)

Kan niet wachten tot ik er eindelijk eentje kan gaan aanschaffen/rijden! Iemand corsa kopen?  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;) ;)

Greetz. 8)

Peertje

Citaat van: OvlovT5R op 23-01-2005 01:06:09

Waarom een T5-R kopen en geen 850 R of V70 R? Wat zijn de verschillen nou eigenlijk tussen deze wagens?
Verder zie ik ook regelmatig termen als 854 en 855 voorbij komen, waarvoor staan deze eigenlijk?

Verschil tussen een T-5R en een 850R is 10Pk in het voordeel van de R (niet de automaat) en het interieur en velgen zijn anders. De V70R is gelijk een hele andere auto aan de buiten en binnenkant. Is ook een stuk moderner. (lees verbeterd) Van die laaste weet in (nog) niet zo veel. De T-5R is uit het rijtje wel de meest exclusieve omdat er daar maar +- 5000 wereldwijd van verkocht zijn.

854 is de sedan (4-deurs) en 855 is de estate (5-deurs)
Hé? Geen banner meer?

Esveldt

Moge,

Het interieur is iets anders volgens mij, scheelt niet zo veel hoor, dacht ik.
Bekleding is volgens mij in het spiegelbeeld.

Wie weet hoeveel R-en, er zijn gemaakt?

V70R is inderdaad een stuk moderner, maar trager (volgens Johans berekeningen) ;D ;D ;D

Paul

OvlovT5R

Thanx mannen.

En ja de T5-R is natuurlijk wel wat exclusiever ja. Maar op zich is er kwalitatief niet echt een verschil te vinden dus, ja de V70R is gewoon een stuk moderner dan de andere 2. Dat van die 10 pk had ik ook gezien ja maar vroeg me af of er verder nog wezenlijke verschillen waren. Maar niet dus.

En dat van die 854/855 had ik nooit kunnen bedenken zo, maar klinkt erg logisch. Thanx.

Greetz. 8)

BartT5R

Citaat van: Esveldt op 20-01-2005 19:39:21

Gewoon goed duwen, bij mij lukt het net.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.