Rijbewijs ingevorderd; opzet bezwaarschrift

Gestart door EricL, 08-11-2014 20:45:40

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: NinaPaul op 14-11-2014 16:47:02
Vergeet niet dat dit ook jouw auto verzekering kan beïnvloeden.

Oei ja dat klopt...
Auto dus niet schorsen of voor 'n bepaalde tijd uit de verzekering halen
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

EricL

Citaat van: NinaPaul op 14-11-2014 16:47:02
Vergeet niet dat dit ook jouw auto verzekering kan beïnvloeden.

Thanks.
Heb net contact gehad met de afdeling Acceptatie van de verzekeringsmaatschappij en de rijontzegging zal alleen in mijn nadeel gaan werken indien ik een nieuwe autoverzekering bij hun wil aanvragen.

Hoogstwaarschijnlijk gaat de 850 de stalling in en zal die geschorst worden. Ook de schorsing zal geen invloed hebben op de verzekerings(premie).

Was trouwens de eerste die opbelde volgens de medewerker, die er al 10 jaar werkt, met het (vrijwillig) opvragen van deze informatie.

cornelis-b

Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat een snelheidsovertreding gevolgen kan hebben voor de verzekering. OK als je laderzat achter het stuur zit en je krijgt een ontzegging dan kan ik me er iets bij voorstellen.

Er zijn genoeg personen die stelselmatig te hard rijden en de ene boete na de andere in de bus krijgen, ze hebben er malng aan want ze verdienen meer dan de boete bedragen zijn maar ook deze personen merken er niks van in hun verzekeringspremie. Anders wordt het als je bij een snelheidsovertreding een ongeval veroorzaakt, dat is hier niet het geval.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Citaat van: cornelis-b op 14-11-2014 17:48:21
Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat een snelheidsovertreding gevolgen kan hebben voor de verzekering. OK als je laderzat achter het stuur zit en je krijgt een ontzegging dan kan ik me er iets bij voorstellen.

Er zijn genoeg personen die stelselmatig te hard rijden en de ene boete na de andere in de bus krijgen, ze hebben er malng aan want ze verdienen meer dan de boete bedragen zijn maar ook deze personen merken er niks van in hun verzekeringspremie. Anders wordt het als je bij een snelheidsovertreding een ongeval veroorzaakt, dat is hier niet het geval.

Het is niet omdat je geen ongeval veroorzaakt dat't risico niet groter wordt als je te hard rijdt. Ik kan me voorstellen dat verzekeraar (als ze het weten), zich wat spiegelen aan het oordeel van de rechter.

t5joost

Ik ben mij RB 2 maanden kwijt geweest met 52 te hard op de provincileweg.
dekkie reed achter mij aan en was hem ook kwijt, dit voor tijdig voor laten komen en hij is hem 1 maand kwijt geweest. Mijn verleden was minder goed (al eerder wat gehad met te hard rijden) dus kreeg ik hem niet terug. Hij kreeg hem wel terug omdat hij hem nodig had voor zijn werk en niks anders op zijn kerfstok had.
Boete koste 700 euro

TonV70R

Als je hem schorst dan dient dit minimaal 3 maanden te zijn, anders kun je volgens mij de houderschapsbelasting alsnog betalen over de voorgaan de maanden.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

elianmars

Ik denk dat ik maar een blokje hout onder m'n gaspedaal lijm  :eusa_shifty:

EricL

Citaat van: t5joost op 14-11-2014 18:50:33
Ik ben mij RB 2 maanden kwijt geweest met 52 te hard op de provincileweg.
dekkie reed achter mij aan en was hem ook kwijt, dit voor tijdig voor laten komen en hij is hem 1 maand kwijt geweest. Mijn verleden was minder goed (al eerder wat gehad met te hard rijden) dus kreeg ik hem niet terug. Hij kreeg hem wel terug omdat hij hem nodig had voor zijn werk en niks anders op zijn kerfstok had.
Boete koste 700 euro

hmm dan ben jij er beter vanaf gekomen.
Was jouw eerdere snelheidsovertreding boven de 50km/h?

koen.s

Citaat van: elianmars op 14-11-2014 19:35:14

Gewoon niet te hard rijden  :P Dan heb je ook geen blokje hout nodig  ;D

elianmars

Citaat van: koen.s op 14-11-2014 20:18:22

;D

cornelis-b

Citaat van: koen.s op 14-11-2014 20:18:22

Heb jij een baksteen onder je pedaal Koen?  ;D ;D ;D
.
.
.
.
.
O nee je had de gaskabel een stuk langer gemaakt zodat de gasklep niet verder open gaat dan een kwart bij volgas ;) ;)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Marc O.

Ik snap dit hele topic niet hoor. Je hebt willens en wetens te hard gereden, ook al had je er naar eigen zeggen nobele redenen voor. Je weet dat je bij > +50 het risico loopt om je rijbewijs kwijt te raken. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. En neen, ik ben niet heiliger dan de paus, rijd vaak genoeg te hard (echter alleen op snelwegen), maar zorg er te allen tijde voor dat ik binnen de veilige marge blijf.

Mijn laatste bon was trouwens van een jaar of 6 geleden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Laurent

Citaat van: EricL op 14-11-2014 15:06:48
Vandaag gebeld met het CVOM, rijbewijs wordt voor 4 maanden ingevorderd.
Hoogte van de boete wordt tijdens de rechtszitting bepaald.

De brief hierover ontvang ik morgen.
Let je er even op of het een rechtszitting of een verhoor van de OVJ is. OVJ die jou uitnodigt zit er alleen om een bekentenis uit je te krijgen en niet om je te helpen.

Aan jou de taak om zoveel mogelijk twijfel te zaaien bij de kantonrechter, opdat de meting in twijfel kan worden getrokken. IJkingscertificaat (geldig), onderhoud (zijn er vlak na jouw staande houding, maar voor een eventuele herijking, nieuwe banden onder gegaan), manier van meten (moet vermeld zijn in het PV/aanvullend PV). Verder is het zaak de OVJ niet wijzer te maken dan hij al is. Dus niet zeggen dat er fouten staan in het PV, niet zeggen dat je te hard hebt gereden, maar niet zo hard, helemaal niets. Je hebt niet te hard gereden, meer info krijgt de OVJ niet. Je hebt verdachte van een strafbaar feit (je zit in strafrecht), dus je hoeft niet mee te werken aan je veroordeling.

4 Maanden... Ik zou deze casus, als ik jou was, voorleggen op flitsservice. Er staat mij iets bij van dat de OVJ standaard de maximale straf eist, maar de rechter dit vaak flink matigt (al dan niet onder voorwaarden). Ik zie dat er al bijna een week voorbij is, dus wel even tempo maken hiermee (onder strafrecht heb je meen ik 2 weken). Daar kan ik je helaas niet verder mee helpen, heb dat roze pasje nog nooit hoeven inleveren (wel eens genaaid, maar daar uiteindelijk niets tegenin kunnen brengen, typisch gevalletje LAF zoals je ook al beschrijft).

En voor alle moraalridders met hun: "Moet je maar niet te hard rijden, dan krijg je ook geen boetes"; Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. TS heeft een fout gemaakt en zal daarvoor moeten boeten, terecht, maar in Nederland is hard rijden zo ongeveer gelijk gesteld aan een halve moordzaak. Je kan beter een supermarkt bestelen dan 20 km/h te hard rijden, ben je goedkoper uit en als veelpleger sta je toch zo weer buiten. 20 te hard is iets van 200+, supermarkt komt met 151 euro onkosten.

Marc O.

Citaat van: Laurent op 15-11-2014 01:47:58
En voor alle moraalridders met hun: "Moet je maar niet te hard rijden, dan krijg je ook geen boetes"; Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. TS heeft een fout gemaakt en zal daarvoor moeten boeten, terecht, maar in Nederland is hard rijden zo ongeveer gelijk gesteld aan een halve moordzaak. Je kan beter een supermarkt bestelen dan 20 km/h te hard rijden, ben je goedkoper uit en als veelpleger sta je toch zo weer buiten. 20 te hard is iets van 200+, supermarkt komt met 151 euro onkosten.

Als de TS 140 had gereden op de snelweg i.p.v. 120, dan had je me niet gehoord. Maar harder rijden dan 150 op een provinciale weg is gewoon stom. Dat staat verder los van de straf die je er voor krijgt, en dat die niet in verhouding staat tot andere vergrijpen. Als je daar iets aan wilt doen dan moet je in het stemhokje een ander vakje aankruisen.

Ik ben het er mee eens dat snelheidsovertredingen veel te zwaar beboet worden, maar 150 rijden op een provinciale weg vind ik dermate lomp dat hij wat mij betreft zijn rijbewijs een heel jaar had kunnen inleveren.
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

Citaat van: Marc O. op 15-11-2014 09:18:59
Citaat van: Laurent op 15-11-2014 01:47:58

Als de TS 140 had gereden op de snelweg i.p.v. 120, dan had je me niet gehoord. Maar harder rijden dan 150 op een provinciale weg is gewoon stom. Dat staat verder los van de straf die je er voor krijgt, en dat die niet in verhouding staat tot andere vergrijpen. Als je daar iets aan wilt doen dan moet je in het stemhokje een ander vakje aankruisen.

as is verbrandde turf.  Naar mijn mening maakt het ontbreken van een vluchtstrook niet ineens dat 150 rijden per definitie gevaarlijk is.
Het betreft een weg met 4 rijstroken en door middel van een vangrail gescheiden rijbanen. (argument!)  Niet bepaald te vergelijken met de gemiddelde "stroomweg" met groene midden belijning.

Gelukkig mag je je in Nederland gewoon verweren bij een aanklacht, daarvan zou je kunnen bedenken dat we dat heel erg moeten koesteren. Het siert TS dat hij wil weten hoe dit te doen. Naast dat het goed is om voor eigen belangen op te komen is het ook nog eens heel leerzaam qua wetskennis en werking van de juridische molen. Alleen daarom is het al zinvol.