Front in de kreukels, wie kan mij helpen?

Gestart door TommyD, 12-12-2014 01:00:27

Vorige topic - Volgende topic

TommyD

Hoi allemaal,

Afgelopen week een redelijke tik uitgedeeld bij iemand achterop :'( :'(, gevolg; motorkap/koplampen/radiateur kapot en in elkaar. De eerste reacties waren total loss maar bij nader inzien is mijn T-5R DOP nog redelijk te maken. Naar een schade bedrijf brengen betekent waarschijnlijk duizenden euro's. Mijn eigen oplossing is nu dus 2e hands onderdelen kopen en "zelf" repareren. Nu is het zo dat ik zelf geen geboren monteur/sleutelaar ben en niet heel veel verstand van (dit soort) zaken heb. Bij deze dus mijn vraag of iemand mij hiermee zou kunnen helpen of misschien tips heeft?

De radiateur is kapot dus ik kan helaas ook rijden, wat alles er niet makkelijker op maakt :(.

Ik zal zo snel mogelijk wat duidelijke foto's van de schade erop proberen te krijgen! Woon overigens in Eindhoven, mocht dit wat uitmaken :)

Hoop dat iemand mij snel kan helpen, ik begin m'n groene monster nu al te missen!

cornelis-b

Handbak of automaat? Vraag dit omdat een handbak eventueel te slepen is.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

TommyD

Het gaat gelukkig in dit geval om een handbak!

Spin!

Ik heb volgens mij een radiateur liggen afkomstig uit een T-5, evenals de intercooler en dat airco ding. Ook nog een alu bumperbalk. Locatie Rosmalen, kan het evt brengen. Ben zondag in Eindhoven (PSV-FC Munsterman).

Andere vraag, chassis niet verbogen? Anders krijg je nieuw front niet lekker passend.

Laat maar via pb weten of ik iets voor je kan betekenen.

www.vm-parts.nl

)()()sT

Is T o m niet een DOP 850 aan het demonteren?
Sven heeft daar namelijk net een setje schermen vandaan.

Balen man! :(

Sbv

hoe is het met de interkoeler en condensor van de airco ? Die beide nog heel ? is de koets nog helemaal recht ? Zijn de balken waar je spatborden op vastzet helemaal in takt of hebben deze wat schade ?

TommyD

Citaat van: Spin! op 12-12-2014 06:45:13
Ik heb volgens mij een radiateur liggen afkomstig uit een T-5, evenals de intercooler en dat airco ding. Ook nog een alu bumperbalk. Locatie Rosmalen, kan het evt brengen. Ben zondag in Eindhoven (PSV-FC Munsterman).

Andere vraag, chassis niet verbogen? Anders krijg je nieuw front niet lekker passend.

Laat maar via pb weten of ik iets voor je kan betekenen.

Aha dat zou echt super zijn, ik zal je even een pb sturen!

Zover ik weet en kan zien is het chassis niet beschadigd, mijn T-5R is verschrikkelijk laag dus waarschijnlijk is dat dus nog intact :D.

Citaat van: Sbv op 12-12-2014 08:24:00
hoe is het met de interkoeler en condensor van de airco ? Die beide nog heel ? is de koets nog helemaal recht ? Zijn de balken waar je spatborden op vastzet helemaal in takt of hebben deze wat schade ?

De intercooler is gelukkig nog heel! Hoe het met de condensor van de airco zit weet ik niet helemaal, waar kan ik deze vinden, dan kan ik proberen te kijken :). Ik heb nog niet echt de tijd of plek gehad om de bumper etc er van af te halen, de auto staat naast het huis en heb geen overkapping. 100% zeker ben ik dus niet of het chassis nog heel is.

Bedankt voor de snelle reacties!

mehn

Condensor zit als eerste, dan de intercooler en achteraan de radiator.
Condensor zal wel lek zijn aangezien de claxons er voor zitten, die drukken een fijn gat in de condensor kan ik uit ervaring melden ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

EricL

Vervelend man!

Met welke snelheid reed je ongeveer toen je de tik uitdeelde?

Voorfront en koelfan heb ik nog liggen, bij interesse even een pb sturen ;).

TommyD

Citaat van: EricL op 12-12-2014 10:39:26
Vervelend man!

Met welke snelheid reed je ongeveer toen je de tik uitdeelde?

Voorfront en koelfan heb ik nog liggen, bij interesse even een pb sturen ;).

Ja inderdaad, gevalletje automatische piloot :( denk dat ik een kilometertje of 30/40 reed om vervolgens flink in de ankers te gaan.
Optrekken achter iemand bij de stoplichten, keek naar rechts voor wat fietsers... vervolgens staat het ineens stil en ben je te laat.

Ik zal je even een pb sturen!

Sbv

even snel naar de foto's kijkende denk ik condensor lek. Bevestigingspunten zullen wel afgebroken zijn.

Front gescheurd
koplampwissermotoren gaar
claxons verdwenen
koplampen
knipperlichten
condensor
radiator ?
intercooler ?
motorkap
spatbord rv
bumpersteunen voor mogelijk wat verbogen
bovendek voorbumper schade
voorbumper onderste deel schade ?
balk achter voorfront mogelijk schade/verbogen

spatbord lv kan ik zo niet zien of deze schade heeft

ik hoop dat balk waar spatbord lv op zit geen verdere schade heeft

mogelijk heeft iemand nog aanvulling

850-2.520V-Driver

Net spatbord LV in de goede kleur heb ik liggen. Mag je zo hebben. Ben vanaf maandag weer dagelijks in Eindhoven, anders afhalen in Bergeijk.

haasje

cornelis-b

De aluminium bumperbalk heb ik nog wel liggen, mag je zo hebben.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

TommyD

Bedankt voor alle snelle reacties!

Ondertussen al veel onderdeeltjes aangeboden gekregen dus dat is super!

Ben nu flink opzoek naar een DOP motorkap, via google heb ik er een gevonden in Groningen, dit zou betekenen dat ik een busje moet huren en een flinke rit moet afleggen. Dit heb ik er natuurlijk voor over, maar dichterbij zou natuurlijk makkelijker zijn ;).

Ook heb ik nieuwe koplampwisser(motortjes) nodig en de bijbehorende plaatjes in de goede kleur.

Over de koplampen zit ik nog te twijfelen, origineel vind ik eigenlijk wel mooi maar nu ze kapot zijn is het misschien ook wel iets om naar iets anders te kijken? Ik houd alleen niet van die LED dingen, misschien iemand tips voor mooie exemplaren?