Check Engine Lampje V70R AWD MY00.

Gestart door blauwe speer, 27-01-2005 12:12:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mathh

V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

blauwe speer

Heb mijn probleem op enkele forums naar voren gebracht.
De meeste antwoorden geven de MAF sensor als veroorzaker aan.
Deze zal morgen worden vervangen.
Ben benieuwd.

Blauwe speer.

blauwe speer

Na 440 km na vervangen van de MAF-sensor kwam gister het inmiddels bekende oranje lampje weer op!Reed op dat moment 70 km/uur (Wassenaar)bij gebruik van de cruisecontrol.Toch lekkend inlaatslangetje? Laat hem komende week weer uitlezen.

Blauwe speer.

Jeroentjuh

#18
Je gasklep ook niet erg smerig/vettig?



--edit--
fotoformaat...
--edit--

blauwe speer

Ludo,

Mijn chassisnr is:YV1LW60K7Y-------.
60 staat voor motortype: B5244T2 als ik het goed heb.

Blauwe speer.


blauwe speer

Jeroenthuh,

Is die foto gemaakt van een rhd LBP?

blauwe speer

Gister dealer weer bezocht.Er werd naast een nieuwe foutcode ook een luchtlekkage in een slang geconstateerd.Deze is vervangen en de computer is weer gereset.Nu maar kilometers maken en afwachten!?

Blauwe speer.

BenC70ES

#22
Citaat van: blauwe speer op 16-04-2005 10:41:21
Gister dealer weer bezocht.Er werd naast een nieuwe foutcode ook een luchtlekkage in een slang geconstateerd.Deze is vervangen en de computer is weer gereset.Nu maar kilometers maken en afwachten!?

Blauwe speer.

Kan je ook even zeggen welke slang?...

Ik krijg ook stevast ECM 261A (voorste lambdasonde verv.-> idem, luchtmassameter->idem, gasklep reinigen-> idem...)

En rijdt de jouwe ook zo slecht nadat hij gereset is?!?  ::) pa na enkele 100km rijdt hij terug normaal...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

blauwe speer

Ben,

Heb geen idee welke slang is vervangen.Dealer geeft aan het inlaatsysteem onder druk te hebben gezet en vervolgens een lek(je) te hebben geconstateerd.
Na reset ging het check-engine lampje na 100 km weer branden.Vervolgens werd foutcode 4801 vastgesteld zijnde insufficiente cath.
Foutcode 262A schijnt niet meer voor te komen.
Dealer adviseerd nu cath. te vervangen.Ik twijfel zeer om deze nogal dure ingreep te laten uitvoeren.
Mijn LBP heeft nog nooit slecht gelopen en gaat als de brandweer.

Blauwe speer.

b0nkolok

Ik heb nog het 'lambda' lampje. Ik denk dat dat hetzelfde is als het 'motorlampje'. Elders op het forum heb ik ook al gemeld dat het blijft branden.
Het idiote is dat ik de indruk heb dat de roffel nu zelfs beter loopt en accelereert! Ook het brandstofverbruik neemt af ter wijl ik niet anders rij dan voorheen.
Van mij mag het blijven branden? Ik plak het af met zwarte tape. Of doe ik dan iets fout?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

b0nkolok

Opgelost!!
Het lambda lichtje dat een paar dagen geleden spontaan bleef branden is vandaag ook weer spontaan uit gegaan en uit gebleven. Lijkt wel of het zichzelf na zo'n 15 keer starten heeft ge-reset. Nu even kijken of het uit blijft. (het brandt wel met de sleutel in de contactstand [vlak voor starten] ).
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

b0nkolok

Dat is waar. Geen idee. Vermoedelijk een kleine misser ergens in het circuit. Maar tuurlijk hou ik het in de smiezen. Denk dat het wel weer terugkomt, althans als er echt iets 'scheef' zit.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

BenC70ES

Het zal wel terugkomen dan... (eigen ervaring  ;))

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

blauwe speer

Lees nu bij de buren een verhaal over een mogelijke terugroepaktie i.v.m. problemen met de ETM's bij Volvo's vanaf 1999-2001.
Eindelijk lijkt nu de oorzaak gevonden.

Blauwe speer.

b0nkolok

Oorzaak gevonden. Piepklein slangetje gescheurd bij klamp. Vervangen en geen  waarschuwingslampje lampje meer (2007)
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek