(Condens)waterlekkage onder versnellingsbak?

Gestart door twotone, 26-12-2014 22:22:26

Vorige topic - Volgende topic

twotone

Na het inparkeren zag ik een spoor water richting de versnellingsbak lopen, daaronder lag ook een redelijk plasje, heb met een lampje 'ff gauw gekeken maar ik kon niks vinden, zowel onder de auto als onder de kap. 'T smaakt overigens ook nergens naar, dus het lijkt wel condens. Nu is mijn vraag, wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Ik vermoed dat ik ergens een lek in de uitlaat heb zitten, en toevallig heb ik vandaag een redelijk kort ritje gereden dus echt heet is de pijp ook niet geworden. Zou dit de boosdoener kunnen zijn?

Morgen met wat daglicht ga ik even verder kijken :)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

The Volvoboy

Doorzichtige vloeistof aan je baksteun? Bij mij was het remvloeistof (wss van de koppelingscilinder).
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

twotone

Zover heb ik nog niet kunnen kijken, lage auto kou en donker ;D

Henk kwam met 't idee dat de afvoer van de parafaan misschien verstopt zou kunnen zitten, maar heb net wat water eroverheen gemikt en 't loopt gewoon weg, bij alle slangetjes. Parafaan was ook helemaal droog.

Vorige week had ik 't ook al, maar tot nu toe dacht ik dat dat van een andere auto was die voor mij op dat plekje stond.

Zou je remvloeistof niet proeven trouwens? ???

Vulk

Kijk eens naar het niveau van het koelwater en de remvloeistof.

Noot

Lunadust

Techneut, geen dichter.

twotone

Citaat van: Vulk op 27-12-2014 09:01:49
Kijk eens naar het niveau van het koelwater en de remvloeistof.

Staan allebei nog netjes op niveau, heb voor de zekerheid met een marker 'ff een streepje gezet.

Citaat van: Noot op 27-12-2014 09:30:00
Airco?

Die heeft 't in de anderhalf jaar dat ik 'm heb nog nooit gedaan  ;D

Citaat van: Lunadust op 27-12-2014 10:10:46
Waar smaakt het naar?  ;)

Citaat van: twotone op 26-12-2014 22:22:26
Na het inparkeren zag ik een spoor water richting de versnellingsbak lopen, daaronder lag ook een redelijk plasje, heb met een lampje 'ff gauw gekeken maar ik kon niks vinden, zowel onder de auto als onder de kap. 'T smaakt overigens ook nergens naar, dus het lijkt wel condens. Nu is mijn vraag, wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Ik vermoed dat ik ergens een lek in de uitlaat heb zitten, en toevallig heb ik vandaag een redelijk kort ritje gereden dus echt heet is de pijp ook niet geworden. Zou dit de boosdoener kunnen zijn?

Morgen met wat daglicht ga ik even verder kijken :)

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

twotone

Citaat van: maruska op 28-12-2014 16:27:11
wellicht incontinente 850.. www.tena-lady.nl ;D

Je zou 't wel denken ja.. Na een lekke krukaskeerring, 2x lekke radiateur en nu dit ;D ;D

Misschien moet ik me zorgen gaan maken als 'ie stopt met lekken..  :eusa_think: