Standkachel blijft zeuren..

Gestart door Minifreak1293, 28-12-2014 14:35:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nivo-r


maruska

voor dat geld zou ik toch gewoon eerst iemand hier vragen. ik heb er meerdere liggen voor mijn project, je kunt er best 1 lenen om era uit te sluiten.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Minifreak1293

Ziet er ook niet uit als een onderdeel dat ik herken  :eusa_eh:
Ik heb een heel aantal emails gestuurd naar allerlei Volvo dealers. De meeste chefwerkplaatsen hebben een vrije dag gehad, maar maandag hoor ik meer!
Ik hoop dat iemand nog een uitlees apparaat heeft liggen voor deze kachel....las in een ander topic over dezelfde standkachel dat na reset via de computer alles was opgelost...ik hoop het!!!!
V70 T5 AT LPI

Sbv

geef je weinig kans voor zo een uitlees apparaat. Standkachel is al zeer zeldzaam op een V70classic/S70. Heeft een dealer niets liggen ? Mogelijk met hun uitleesapparatuur ?

Rob850turbo

Neem aan dat de ecu gewoon webasto is !

Sbv


Rob850turbo

Mag ook , die bij sava lijkt op webasto , zelfde als

maruska

zijn allemaal dezelfde. zoals ik al zei, heb meerdere aanstuur units liggen. laat het me even weten als je er een van wilt testen.
test/diagnose apparatuur is uiterst zeldzaam, aangezien heel weinig mensen uberhaupt al een standkachel erin hebben zitten zoals Sander zegt.
@minifreak : dit onderdeel zit weggestouwd bij de kachel zelf. qua aansturing zijn het maar een paar draadjes die vanaf de voorkant lopen. standkachel resetten zul je ook de brander unit zelf voor moeten loshalen.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Minifreak1293

Citaat van: maruska op 03-01-2015 09:33:22
zijn allemaal dezelfde. zoals ik al zei, heb meerdere aanstuur units liggen. laat het me even weten als je er een van wilt testen.
test/diagnose apparatuur is uiterst zeldzaam, aangezien heel weinig mensen uberhaupt al een standkachel erin hebben zitten zoals Sander zegt.
@minifreak : dit onderdeel zit weggestouwd bij de kachel zelf. qua aansturing zijn het maar een paar draadjes die vanaf de voorkant lopen. standkachel resetten zul je ook de brander unit zelf voor moeten loshalen.

Ik heb al diverse keren de kachel gereset op de unit zelf, maar dat gaf ook geen resultaat. Nu moet ik zeggen dat ik het alleen heb geprobeerd via het gat aan de bovenkant en dus niet de mantel heb verwijderd. Het knopje (grijs volgens mij) leek ook niet echt een drukknopje te zijn. Dus daar heb ik mijn twijfels nog over.
Mocht ik nu geen uitleesapparatuur kunnen vinden dan houdt ik me aanbevolen voor een andere regelunit te proberen!!!!
V70 T5 AT LPI

Minifreak1293

Heb mail gekregen van Willem Fikse van Volvo Jacob Schaap in Lelystad. Hij heeft als het goed is de juiste uitlees apparatuur binnen...ben erg benieuwd of mijn zoektocht van bijna twee jaar nu opgelost word!!! Ik houd jullie op de hoogte!!!
V70 T5 AT LPI

bee

Minifreak

Als je kachel wel werkt als de motor loopt, betekend dit dat je kachel werkt.
Een standkachel moet volgens mij werken als de de motor stilstaat.
Als hij het dan niet doet, betekend dit dat het in de aansturing (lees) bediening zit.
De bediening waar je de tijd mee insteld stuurd het controlemoduul van de kachel aan.
Dit controlemoduul bestuurd en bewaakt de kachel.
Het bedien moduul zegt alleen wanneer de kachel moet gaan branden meer niet.

Arjen.

Sbv

Gisteren heb ik de standkachel in onze S70 weer aangesloten. Binnenkort eens goed zien te ontluchten en dan eens testen of het werkt.
Kachel heeft het wel gedaan in het verleden

Minifreak1293

Citaat van: bee op 11-01-2015 06:39:04
Minifreak

Als je kachel wel werkt als de motor loopt, betekend dit dat je kachel werkt.
Een standkachel moet volgens mij werken als de de motor stilstaat.
Als hij het dan niet doet, betekend dit dat het in de aansturing (lees) bediening zit.
De bediening waar je de tijd mee insteld stuurd het controlemoduul van de kachel aan.
Dit controlemoduul bestuurd en bewaakt de kachel.
Het bedien moduul zegt alleen wanneer de kachel moet gaan branden meer niet.

Arjen.

Klopt helemaal wat je zegt. Ik maak me ook geen zorgen over de bediening module die voorin zit. Ik maak me zorgen om de controle unit die op de kachel zit. Deze is alleen uit te lezen met speciale apparatuur (ardic iso connetcor oid) en wordt rechtstreeks op de controle unit aangesloten onder de auto.... Die kan de boel echt helemaal resetten. De kachel schakelt niet meer aan na meerdere missfires vanwege de veiligheid
V70 T5 AT LPI

bee

Minifreak

Ok. nu begrijp ik dat het misgaat na enige ontsteek pogingen.
Hier even hardop denken.
Ben zeer goed op de hoogte met standkachel merk Webasto.
Ik vergelijk jouw kachel hier even meer wbt de werking.
1; er zal lucht en brandstof aanwezig moeten zijn om te ontbranden.
Is meestel zo dat er een vent gaat draaien mogelijk drijft deze ook de brandstofpomp aan, kan ook aparte electrische pomp zijn.
2; dat wordt er getest of de vlambewaking GEEN vlam ziet. Er heeft nog geen ontsteking plaatsgevonden.
3; is deze test waar dan
4; dan volgt er ontsteking
5; dan moet er binnen een vaste tijd een vlam zichtbaar zijn.
Dan zijn er nog een aantal bev maar deze zijn pas van invloed als de brander brandt

Het beste is om al deze punten stap voor stap te testen.
Wbt de vlambewaking zijn er meerdere mogelijkheden.
Het kan zijn dat de verbrandingskamer roet aanslag heeft, wat dan ook op vlambev zit, dit heeft een negatieve invloed (lees niet werken) van de kachel.
Gewoon met een doek schoonmaken.

Succes Arjen.




Minifreak1293

Citaat van: bee op 16-01-2015 14:33:17
Minifreak

Ok. nu begrijp ik dat het misgaat na enige ontsteek pogingen.
Hier even hardop denken.
Ben zeer goed op de hoogte met standkachel merk Webasto.
Ik vergelijk jouw kachel hier even meer wbt de werking.
1; er zal lucht en brandstof aanwezig moeten zijn om te ontbranden.
Is meestel zo dat er een vent gaat draaien mogelijk drijft deze ook de brandstofpomp aan, kan ook aparte electrische pomp zijn.
2; dat wordt er getest of de vlambewaking GEEN vlam ziet. Er heeft nog geen ontsteking plaatsgevonden.
3; is deze test waar dan
4; dan volgt er ontsteking
5; dan moet er binnen een vaste tijd een vlam zichtbaar zijn.
Dan zijn er nog een aantal bev maar deze zijn pas van invloed als de brander brandt

Het beste is om al deze punten stap voor stap te testen.
Wbt de vlambewaking zijn er meerdere mogelijkheden.
Het kan zijn dat de verbrandingskamer roet aanslag heeft, wat dan ook op vlambev zit, dit heeft een negatieve invloed (lees niet werken) van de kachel.
Gewoon met een doek schoonmaken.

Succes Arjen.




Dank voor het meedenken. Morgen vertrek ik met de roffel vanaf het hoge noorden naar Lelystad en hoop ik wat meer wijzer te worden. Vlamdetectie heb ik nog nooit bewust schoongemaakt....maar de kachel doet het wel als de motor draait...en als ik de motor afzet, gaat de standkachel gewoon door....

Ik hoop morgen gewoon meer te weten en zal het meteen posten.
V70 T5 AT LPI