Standkachel blijft zeuren..

Gestart door Minifreak1293, 28-12-2014 14:35:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Minifreak1293

Ik blijf maar problemen houden met mijn standkachel. Vandaag geprobeerd de boel te ontluchten met de kogel methode maar het mocht niet baten....geen opstartende standkachel.
Toch weet ik zeker dat hij het doet. Start ik de kachel terwijl de motor loopt doet hij het als een malle! De gloeikaars krijgt alleen stroom als de motor loopt. Zet ik hem weer af blijft de standkachel gewoon zijn werk doen. Leidingen worden keurig warm dan en alles werkt naar behoren. Extra prik gegeven met startbooster om te kijken of het aan de accuspanning lag...geen resultaat.

Waar zit nu precies die reset knop. Onder dat zwarte rubbertje aan de bovenkant van de unit...een klein grijs knopje aan de zijkant in dat gaatje? Anders heb ik dat ook al geprobeerd :eusa_wall:

Iemand nog een idee...of een iso artic connector? Die kan de boel uitlezen schijnbaar
V70 T5 AT LPI

nivo-r

Dat is inderdaad de resetknop.
Start de kachel alleen op als de kontactsleutel op stand 1 of 2 staat?
Loop anders even de bedrading na. Draadje los of anders 1 van de relais kapot.

Minifreak1293

In stand twee...draaiende motor. Ik heb eigenlijk stand 1 nog niet geprobeerd.
Had hem net lekker laten draaien zonder tijd en wilde uurtje later wegrijden....niet genoeg prik meer om te starten.
Zou het dan toch aan een te lage accu spanning liggen dat de kachel het alleen met een draaiende motor werkt???
Ga morgen gelijk nieuwe accu testen!
V70 T5 AT LPI

Minifreak1293

Nieuwe accu erin...mocht niet baten:-(
Contact in stand 1 of 2 maakte ook geen verschil. Zou graag een computer vinden die hem kan uitlezen....
V70 T5 AT LPI

Sbv

bedrading allemaal wel goed dan ? eventueel timer van slag ?

maruska

eventueel een aansturing van iemand lenen om uit te sluiten dat het in de aansturingshardware zit ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Minifreak1293

Zou kunnen dat er iets in de timer zit, hoewel ik hem daar wel gewoon mee aan en uit kan zetten en er geen verschil is als hij op "timer" staat.
Ga vandaag alle Volvo dealers een massa bericht sturen. Wie heeft er nog een ardic iso connector in zijn werkplaats?!
V70 T5 AT LPI

-D©©©L-

Citaat van: Minifreak1293 op 28-12-2014 14:35:12
Ik blijf maar problemen houden met mijn standkachel. Vandaag geprobeerd de boel te ontluchten met de kogel methode maar het mocht niet baten....geen opstartende standkachel.
Toch weet ik zeker dat hij het doet. Start ik de kachel terwijl de motor loopt doet hij het als een malle! De gloeikaars krijgt alleen stroom als de motor loopt. Zet ik hem weer af blijft de standkachel gewoon zijn werk doen. Leidingen worden keurig warm dan en alles werkt naar behoren. Extra prik gegeven met startbooster om te kijken of het aan de accuspanning lag...geen resultaat.

Waar zit nu precies die reset knop. Onder dat zwarte rubbertje aan de bovenkant van de unit...een klein grijs knopje aan de zijkant in dat gaatje? Anders heb ik dat ook al geprobeerd :eusa_wall:

Iemand nog een idee...of een iso artic connector? Die kan de boel uitlezen schijnbaar
Type kachel ?

Minifreak1293

Originele standkachel van Volvo zelf...bouwjaar 1997. Kachel zit rechts bij de achterwielen.
V70 T5 AT LPI

-D©©©L-

Citaat van: Minifreak1293 op 01-01-2015 13:53:31
Originele standkachel van Volvo zelf...bouwjaar 1997. Kachel zit rechts bij de achterwielen.

Diesel of benzine ?

Minifreak1293

V70 T5 AT LPI

-D©©©L-

Dat is toch een Ebenspacher B2L ?

Minifreak1293

Wel een ebenspacher maar dan van Volvo zelf. Ook met originele Volvo timer
http://img508.imageshack.us/img508/9779/dscf4573h.jpg
V70 T5 AT LPI

-D©©©L-

volvo maakt geen kachels. Met een eberspaecher nummer is er zeker documentatie te vinden

maruska

ik gok dat het de ardic / eberspacher 091-B is.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R