"Snelle" Xenon verlichting?

Gestart door BBS, 03-01-2015 20:25:42

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Zijn het geen powerleds voor het seinen?

-D©©©L-

Waarom niet de heldere koplampen ombouwen naar echte mooie Bi-xenon projectoren ? Er zijn zoveel mooie ombouwsets.
Verbaast me dat dat nog niet gedaan is hier.

Voor de led aanraders; enig idee hoeveel LED vermogen je moet hebben om in de buurt te komen van een 35watt D1s of D2s lampje ?!

classicT5

Voor 3000 lumen heb je ongeveer 30w led nodig, das toch niet schokkend? Grootste probleem is nog lichtbeeld, maar bij gebruik voor grootlicht zie ik niet zoveel problemen.

-D©©©L-

Citaat van: classicT5 op 03-01-2015 22:52:27
Voor 3000 lumen heb je ongeveer 30w led nodig, das toch niet schokkend? Grootste probleem is nog lichtbeeld, maar bij gebruik voor grootlicht zie ik niet zoveel problemen.

Ik ben benieuwd, wie test ?!

cornelis-b

Ik heb een set ledlampen besteld voor groot licht, van die CREE gevallen is het niks dan gaan ze de kliko in.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Citaat van: BBS op 03-01-2015 21:39:02
Hmmm, Joost heeft volgens mij ook xenon in de heldere lampen zitten... Maar ik hoor -of lees- eigenlijk nooit over problemen met het lichtbeeld...

Nee, want ik haal altijd ff de xenon eruit ::)

;D

Mede vanwege de "staar" in het heldere glas... Er komt een moment dat ie daarmee zelfs met halogeen niet meer door de keuring komt, dan maar het glas zelf aanpakken.

leons850

Citaat van: )()()sT op 03-01-2015 23:16:13
Hmmm, Joost heeft volgens mij ook xenon in de heldere lampen zitten... Maar ik hoor -of lees- eigenlijk nooit over problemen met het lichtbeeld...

;D

Mede vanwege de "staar" in het heldere glas... Er komt een moment dat ie daarmee zelfs met halogeen niet meer door de keuring komt, dan maar het glas zelf aanpakken.

Dat staar zit in de binnenkant van de koplamp in de coating.
Dit weten de meeste wel denk ik.
ik heb in het voorjaar de complete coating er uit gehaald met een polijstmachine terpentine en hard poetsen.
nooit meer staar voor mij. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Citaat van: leons850 op 03-01-2015 23:46:32

;D

ik heb in het voorjaar de complete coating er uit gehaald met een polijstmachine terpentine en hard poetsen.

Mooi blank plastic toch nu ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

leons850

Citaat van: cornelis-b op 03-01-2015 23:56:29
Citaat van: leons850 op 03-01-2015 23:46:32

;D

Mooi blank plastic toch nu ;D

Nee hoor, gewoon echt glas.
Het zijn oem koplampen he. ;)
Heb dit toen de avond na de hertenkamp meet gedaan.
mijn auto stond naast die van Yits, had er toen zo de p.. in dat ik ze meteen die avond heb schoon gemaakt.
is wat werk maar gelukkig kan echt glas iets hebben. :)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

diederickvolvo

ik heb een volvo c70 van het nieuwe type (rijdt slecht, daarom heb ik ook een v70 classic om lekker te kunnen rijden)
en als ik groot licht aandoe, dan gaat dus mijn dimlicht omhoog. het is dus niet een apart licht, maar het dimlicht wat al aanstaat

widebody

Citaat van: diederickvolvo op 04-01-2015 03:40:55
ik heb een volvo c70 van het nieuwe type (rijdt slecht, daarom heb ik ook een v70 classic om lekker te kunnen rijden)
en als ik groot licht aandoe, dan gaat dus mijn dimlicht omhoog. het is dus niet een apart licht, maar het dimlicht wat al aanstaat

In mijn N zit bi-xenon. Dimlicht en als ik groot licht inschakel(sein of perm.) dan verspringt het dimlicht EN de grootlichtlampen gaan aan(conv. lampen). Niet ideaal wel een mooi en duidelijk lichtbeeld.

)()()sT

Los van alles: een *70 classic heeft H7 (ook het grootlicht toch?) en dan is er volgens mij niks van bi-xenon o.i.d. dus.... ;)

BBS

In de heldere C70 koplampen zit HB4 als grootlicht ;)
Volvoloos....

)()()sT

Ik heb nog nooit de moeite genomen om ze eruit te halen  :azn: :angel:

;D

innocenti

Citaat van: -D©©©L- op 03-01-2015 22:48:11
Waarom niet de heldere koplampen ombouwen naar echte mooie Bi-xenon projectoren ? Er zijn zoveel mooie ombouwsets.
Verbaast me dat dat nog niet gedaan is hier.

;)