A merk olie bij Action winkels

Gestart door volvo jan, 08-01-2015 10:40:04

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Is bij mijn weten ook gewoon een productiedatum. Op olie (behalve olijf) heb ik nog nooit een tht datum zien staan.

Midicijnman

Dat tht-gedoe geldt volgens mij alleen voor levensmiddelen en medicijnen. Het is overigens verzonnen door de grootste kruidenier van Nederland om meer te kunnen verkopen...

Als ze uit de pyramides 6000 jaar oude olijfolie halen die nog goed is, waarom zou ik het dan na een half jaar moeten weggooien? (Al weet ik niet zeker of dit een broodje aap is...)

Laguna-S60R

Is inderdaad productie datum.

1 van mijn collega's had een keer het hele schap leeggehaald en terug laten sturen vanwege de datum  :eusa_whistle: :eusa_whistle: Kregen we een mailtje van de manager hoe het werkte met de data op olie hahaha
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Jans Duiven

Valvoline Synpower 5W30 olie bij de Action

Lekker cheap!

koeng

Citaat van: devonius op 08-01-2015 20:36:33
dat sjieke olie in je blok een fijne gevoel geeft.
Deze man!
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

WhizzMan

Motorolie heeft wel degelijk een houdbaarheidsdatum, maar die staat over het algemeen niet op de verpakking. De chemicalien die worden toegevoegd om de olie "stabiel" te houden in de motor en om schuimen en roest te voorkomen zijn daar de oorzaak van. Op het moment dat een partij bij de Action in de schappen komt is er nog weinig aan de hand, maar als je de olie dan nog meer dan een jaar op de plank gaat zetten zal ie toch niet meer aan de kwaliteitseisen van nieuwe olie voldoen. Oftewel, als je het direct in je auto gooit, heb je er een goedkope olie aan, maar ga niet voor jaren vooruit inkopen.

timj

Citaat van: volvo jan op 08-01-2015 10:40:04
Vraagje:bij action winkels wordt A merkolie aangeboden voor 6 euro per liter.
Shell helix 5w40 en Valvoline 5w30.
Echter de houdbaarheidsdatum is verstreken.
Houdt deze olie zijn kwaliteit?
Hoe zit dat eigenlijk bij dit produkt.????
Iemand?

Hoi,

Ik heb in deze rubriek een nieuwe topic gestart over valvoline is ook een A-merk.

grt
tim

Jurijn R

Er staat toch in de beginpost iets over Valvoline 5w30, maar dat kiep je niet in onze roffels ;-)

Denk dat er niet zo'n grote discussie over Action Olie komt hoor.
Heb er een Honda mee laten draaien ( als inloopolie om weer direct af te laten :D )

Schnappi

gebruik de 5w30 variant bevalt goed :)

Ollie7

Mijn monteur, (ik help zelf altijd mee gehalte garage) is altijd erg boos als er iemand binnen komt met olie van de action...naar zijn idee is het inferieur spullie...ik koop zelf ook liever de echte merken....heb in mijn 440 ooit "action/aldi" olie gedaan en kreeg de temp. van mijn blok niet meer onder aan te raden waardes voor normaal gebruik. Ook merkte ik dat het invloed had op het klep "tikken".

Ik zie dat het gaat om Helix olie.....Koop in mijn opinie in ieder geval níet de onbekende rotzooi uit die winkels.

volvobug

Citaat van: Ollie7 op 07-04-2015 16:50:21
Mijn monteur, (ik help zelf altijd mee gehalte garage) is altijd erg boos als er iemand binnen komt met olie van de action...naar zijn idee is het inferieur spullie...ik koop zelf ook liever de echte merken....heb in mijn 440 ooit "action/aldi" olie gedaan en kreeg de temp. van mijn blok niet meer onder aan te raden waardes voor normaal gebruik. Ook merkte ik dat het invloed had op het klep "tikken".

Ik zie dat het gaat om Helix olie.....Koop in mijn opinie in ieder geval níet de onbekende rotzooi uit die winkels.

Ik zal het tegen mijn monteur zeggen, die flikkert de laatste 350.000 km alleen maar Action meuk in mijn blok met bijna 500.000 op de teller. Volgens hem valt het wel mee  voor een 10V op LPG, die iedere dag goed warm wordt gereden, regelmatig de 200 km/uur aantikt om de boel schoon en open te houden en een verbruik van ca. 1 liter olie op 10.000 km bij deze stand heeft. Die eikel blijft maar eigenwijs met z'n Action Technosynt crack rotzooi.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Ik krab mezelf toch ook nog een keer achter mijn oren als ik het bericht van Ollie7 lees. Als er op de specificaties van de Techno olie van de Action merken als MB, Porsche en VW genoemd worden dan mag je aannemen dat deze automerken achter deze olie staan. Zou het werkelijk slechte olie zijn dan zouden deze automerken absoluut niet genoemd willen worden op dit product. Met andere woorden het product moet voldoen aan de specificaties die deze merken opgeven.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobug

Ach, Ollie7 mag best zijn opinie geven hier, je zult maar zo'n dropveter van een monteur als ik heb hebben  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Ach ja Ollie7 zegt: ik koop zelf ook liever de echte merken.

Is Kroon dan wel goed Ollie7 ?? Want dat zit nog wel eens in de zelfde doos als de Techno olie van de Action ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Citaat van: cornelis-b op 07-04-2015 17:49:34
Ach ja Ollie7 zegt: ik koop zelf ook liever de echte merken.

Is Kroon dan wel goed Ollie7 ?? Want dat zit nog wel eens in de zelfde doos als de Techno olie van de Action ;D ;D

Op mijn werk maken we plantaardige alternatieven voor yoghurt en melk.
Van 1 lijn komt eenzelfde type verpakking met een gelijkaardige inhoud. Het A-merk is inhoudelijk wel degelijk verschillend van het B-merk. Lees: er is een kwaliteitsverschil. Of het kwaliteitsverschil het prijsverschil rechtvaardigt is een andere vraag.

Dus op de vorm van verpakking en de bron kan je niet afgaan om te zeggen dat de inhoud gelijk is!