Blog: Mooi rood en (nog) lelijk blauw

Gestart door tierrie, 10-01-2015 15:55:09

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Dat is onzin, want werkt gewoon goed !  Sterker nog, word ook gewoon door Volvodealers gedaan als ze het verkeerde potje geleverd krijgen en heb het zelf hier ook al meer als zat gedaan.  Moet alles verder wel echt los zijn natuurlijk, anders werkt het idd niet !

Lunadust

Citaat van: V70R^2 op 18-01-2015 23:41:03
Graag gedaan, jij bedankt voor het balanceren :D

Ook leuk dat drdre even op bezoek kwam.

Nog even over de kleur van OEM remklauwen, hier zie je dat het net een beetje anders is dan zilver, beetje champagne kleurtje, bij mijn weten de kleur af fabriek.
http://media.mister-auto.com/trw/remklauw/190x200/161bcn137e-1.jpg

De nieuwe originele  klauwen die ik achter gemonteerd heb waren blank staal,
Met een hele dikke laag blanke lak erover gespoten
Techneut, geen dichter.

NinaPaul

Bij mij zagen de voorste klauwen er alles behalve glimmend uit, gewoon donkergrijs met een dikke laag lichtbruine coating erop.
Coating moest je ook nog weghalen van de geleiders.

Origineel Volvo.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

twotone

Citaat van: Dirk342 op 19-01-2015 16:58:16
Dat is onzin, want werkt gewoon goed !  Sterker nog, word ook gewoon door Volvodealers gedaan als ze het verkeerde potje geleverd krijgen en heb het zelf hier ook al meer als zat gedaan.  Moet alles verder wel echt los zijn natuurlijk, anders werkt het idd niet !

I stand corrected :)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

tierrie

Oh :o loop weer een paar berichtjes achter zie ik. Wat betreft de remklauwen heb ik nu gewoon blank zilver kleur, dus. Ik kijk t wel even aan. Kan ze altijd nog een keer verven ;) Van dingen afdoppen die normaal open zijn hou ik niet zo, dus schoonmaken leek me de beste optie.

tierrie

Vandaag samen met Bas en zijn kameraad om 13.00 vertrokken naar Hasselt-BelgiHasselt--België vertrokken om de nieuwe aanwinst op te halen! Bij aankomst natuurlijk even om de auto heen staan te huppelen en t is niet moeders mmooiste maar dat wisten we. Auto stond met lege accu dus konden hem niet zo starten :eusa_think: naja aanduwen dan maar, lukte niet :( drie man aan t zuurstof en toen kwam de vriendelijke buurman met startkabels :eusa_pray: tikke lopen! :eusa_clap:Papierwerk regelen en karren naar NeNederland maar weer, natuurlijk ff tanken in België nog :eusa_dance:. Door dat er nu 8 wielen en een volle tank in zaten begon de aanhangers toch wat zenuwachtig te doen, wielen achterin ToKKie gelegd en 3 op de voorstoelen van de GLT en doorrrr!

Hele ervaring en auto rijker dus ;D Bas heel erg bedankt dat je mee wilde!

Lunadust

Leuk dagje zo inderdaad,
Jammer dat de tankstations in belgie om 17.00 sluiten.
Anders had het een heel goedkoop ritje geweest.

Dat van dat slingeren, ik dacht eerst heel even dat de chauffeur nuchter aan het worden was  :eusa_whistle:
Maar nadat we de 8 wielen verplaatst hadden was het een stuk beter.

Leuke auto, 417 A1 GLT zie je niet veel meer, technisch in orde maken en lekker genieten. Gaat helemaal goed komen, als ik kan helpen hoor ik het wel.

Techneut, geen dichter.

twotone

:eusa_clap: Word jij de A1 redder van 't forum?  ;D ;D

KIM

Ziet er mooi uit zo op de foto.
Ik heb nog steeds een zwak voor de alter 1. Het is dat ze die nooit in R uitvoering geleverd hebben...

Succes met het opknappen.

tierrie

Haha alter1 rescuer in de dop :eusa_whistle: nee 2 is genoeg ;D en ik ga zaterdag de waterpomp en snaar doen Bas ::)

twotone

Citaat van: tierrie op 26-01-2015 22:14:52
Haha alter1 rescuer in de dop :eusa_whistle: nee 2 is genoeg ;D

Dat zeg je nu... ;D ;D

twotone

tierrie

Nee gewoon nee Jari :police: eerst deze maar redden :eusa_angel:

Thijs850

Mooi de alter1 rescue! Vertel eens wat meer over de achtergrond van deze alter1, uitvoering etc...
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

tierrie

Poehh euh ja wat wil je weten?

Ik heb m dus gehaald in België,  over genomen van iemand die er een t5 in wilde leggen,  dus de ophanging is nieuw als t goed is. Heb m neerzet zaterdag en nog geen tijd gehad om wat te doen helaas.

Hij is van 93 en heeft ongeveer 3 ton gedraaid. Vorige eigenaar dacht dat dan de motor wel op zn eind was en hij tikte ook met starten, we verwachten dat dat met goede olie zo weg is.  Motortje loopt netjes.
Er zijn leren elektrische stoelen in gezet van een v70 evenals de achterlichten.

Was dat een beetje wat je bedoelde?