Blog: Mooi rood en (nog) lelijk blauw

Gestart door tierrie, 10-01-2015 15:55:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tierrie

gekleid en in 2 stappen gepolijst thomas ;-)

thovolvo

 :eusa_clap: Prachtig, wat een verschil zeg!  :eusa_clap:

tierrie


Thijs850

Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

Jurijn R

Is dat een 2.4 injectie? Heb een manta 2,4 weber

tierrie

Jup is injectie, uit een omega. Carb is wel gaaf! Zit je in buurt bij mij?  Want dat wil ik wel is zien eigenlijk :-)

tierrie

hèhè eindelijk weer is wat tijd gehad op t forum rond te neuzen. Gelukkig niet stil gezeten de afgelopen tijd.
Lelijke blauwe staat er op zn zomerbandjes, spoiler is gemonteerd en het interieur is eindelijk goed schoon. Stoel is nog wel kapot maar dat is even voor latere zorg.

Mooie rooie heeft zn eerste reparatie gehad terwijl ze in mijn bezit is wat "kapot" ipv onderhoud. De remblokken linksachter bleven hangen.
Eindelijk de velgen ook terug van de poedercoater :eusa_dance: ben er apetrots op hoe dat dat er weer uitziet. Zelf de velgen nog in de nanocoating gezet van gyeon om ze goed bij te kunnen houden.

Foto's zal ik er straks even bijzetten

tierrie

Oja ook heeft de lelijke blauwe nog een iniminie akkefietje gehad met de koppeling. Hij voelde wat vreemd aan en kreeg de tip mede omdat er een nieuwe koppelingscylinder voorop t blok zat deze is te ontluchten.
normaal een simpel klusje maar bij loopt dat natuurlijk weer mis :eusa_wall: even bij iemand in de schuur ontluchten... koppeling in -> nippel los -> vloeistof eruit. Tot daaraan toe ging het goed, helaas maar 1x vloeistof eruit gedrukt kunnen krijgen. Daarna nooit meer, vloeistof erdoorheen trekken door vacuüm werkte niet. Ouderwets ontluchten met t pedaal werken niet. Onder druk zetten met een vaatje kan ook niet want de Belgen hebben een ontluchtingsnippel in t reservoir geboord :eusa_naughty: Nou mooi klote dus, geen koppeling meer :eusa_whistle: dag erop met hulp van een zeer gewaardeerde ex forummer gekeken en tot de conclusie gekomen  dat de bovenste cilinder zn beste tijd wel had gehad en vervangen moest worden .

Ook dat is gelukkig weer goed gekomen  en hij koppelt vele malen beter als eerst :eusa_clap:


tierrie




Spin!


www.vm-parts.nl

innocenti


thovolvo

De blauwe is iets getransformeerd ;) Gaaf man!

En de mooie rode lijkt zo net uit de showroom te ro(ffe)llen...  :eusa_clap: