Help! welke AB

Gestart door Lostimmos, 04-02-2015 00:50:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lostimmos

Ha vriendelijke forumleden.

Nadat ik al meerdere avonden het hele forum en internet heb afgezocht, lukt het mij niet een duidelijk antwoord te vinden op de vraag wel type AB in nodig heb voor mijn CV.

Ik heb CV, geen alarm maar wel het ontvangerkastje rechts achter het dashboardkastje.
Het is een T-5R uit '96

Ik gok dat ik deze nodig heb:


Klopt dat? en is dit degene die je zelf "in kan lezen" door het contact 5x aanzetten trucje?

Alvast bedankt!!

UserID6342

Dan heb je, denk ik, het zg 'euro' alarm erin zitten...

Bij de Guard I en II kun je de AB's apart inleren, bij een euro alarm weet ik het zo niet.

Lostimmos

Hmm als ik zo de ontvanger van het "euro"alarm opzoek op internet opzoek lijkt dat niet op de ontvanger die ik in de auto heb.

Volgens mij heb ik een ontvanger die er zo uitziet:

cornelis-b

Met dit type ontvanger zou je met onderstaande AB en relais 210 / 211 de zaak werkend moeten krijgen.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lostimmos

Citaat van: cornelis-b op 04-02-2015 11:02:12
Met dit type ontvanger zou je met onderstaande AB en relais 210 / 211 de zaak werkend moeten krijgen.

http://www2.picturepush.com/photo/a/14524430/800/van-alles/AB-guard2.jpg

Ok, want op het forum vond ik juist ergens dat de AB die in postte erbij hoorde.. vandaar mijn verwarring

cornelis-b

Citaat van: Lostimmos op 04-02-2015 11:08:13
Citaat van: cornelis-b op 04-02-2015 11:02:12
Met dit type ontvanger zou je met onderstaande AB en relais 210 / 211 de zaak werkend moeten krijgen.

http://www2.picturepush.com/photo/a/14524430/800/van-alles/AB-guard2.jpg

Ok, want op het forum vond ik juist ergens dat de AB die in postte erbij hoorde.. vandaar mijn verwarring

Ik heb hier nog een reserve AB liggen, kijk eens achter de schopplaat of relais 210 / 211 er inzit en zo ja zouden we kunnen kijken of het werkt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lostimmos

#6
Citaat van: cornelis-b op 04-02-2015 11:11:38
Citaat van: Lostimmos op 04-02-2015 11:08:13
Citaat van: cornelis-b op 04-02-2015 11:02:12
Met dit type ontvanger zou je met onderstaande AB en relais 210 / 211 de zaak werkend moeten krijgen.

http://www2.picturepush.com/photo/a/14524430/800/van-alles/AB-guard2.jpg

Ok, want op het forum vond ik juist ergens dat de AB die in postte erbij hoorde.. vandaar mijn verwarring

Ik heb hier nog een reserve AB liggen, kijk eens achter de schopplaat of relais 210 / 211 er inzit en zo ja zouden we kunnen kijken of het werkt.

Aan de bestuurderszeide neem ik aan? dan kijk ik zo eens even :) In principe is het systeem werkend en compleet, alleen zijn de afstandsbedieningen "kwijt", maar wat wil je met een auto geleverd voor de arabische markt en gevonden in japan...

cornelis-b

Inderdaad schopplaat bestuurderszijde, is een dubbel relais.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lostimmos

#8
Ik kan er niet een ontdekken waar 210/211 opstaat, alhoewel ik wel een dubbele rode zie zitten die het volgens mij gewoon moet zijn.. dus ik Gok (hoop) dat dat hem gewoon is ook.

Dus ik dacht laat ik eens kijken wat er Precies voor "ontvanger" achter mn dashboardkastje zit en dat is deze:


En als ik het internet moet geloven hoort daar inderdaad de afstandsbediening bij die jij post..

dus ik denk dat het wel het proberen waard is :)

UserID6342

Precies wat ik al zei !! De door jouw afgebeelde ontvanger en AB is een euro alarm !! De door Henk afgebeelde AB is een Guard II alarm en heeft een groen of bruin 210/211 relais. Die van jou niet dus !!

De AB van Henk gaat nooit en te nimmer werken op jouw ontvanger !!

Lostimmos

Citaat van: Dirk342 op 04-02-2015 17:12:58
Precies wat ik al zei !! De door jouw afgebeelde ontvanger en AB is een euro alarm !! De door Henk afgebeelde AB is een Guard II alarm en heeft een groen of bruin 210/211 relais. Die van jou niet dus !!

De AB van Henk gaat nooit en te nimmer werken op jouw ontvanger !!

terwijl als je het P/N nummer zoekt, vind ik wel een schema van welke onderdelen er allemaal bijhoren EN dan staat daar ook specifiek de AB bij die Henk post..

Lostimmos

#11

UserID6342

#12
Joh, succes ermee !! Ik trek me handen er vanaf als je niet wilt luisteren.

Bovendien, als je geen schema / tekening kunt lezen zoals Volvo het bedoeld heeft dan lama ! Je ziet toch duidelijk verschillende AB's bij de verschillende ontvangers ?

Lostimmos

#13
Citaat van: Dirk342 op 04-02-2015 17:26:07
Joh, succes ermee !! Ik trek me handen er vanaf als je niet wilt luisteren

Ik ben juist heel dankbaar! maar nog niet echt verder tot een antwoord, ook omdat dat schema ook bestwel verwarrend is, voordeel van een forum is toch juist dat mensen die beter snappen hoe ze zoiets moeten lezen het aan je kunnen uitleggen.

UserID6342

#14
Nog 1 keer dan;

Jouw alarm is een zogenaamd euro alarm en staat los van de CV !  Je CV word bediend door het bruine relais 205/206, het alarm maakt het mogelijk dat je de auto met een AB kunt afsluiten.

Er zijn in onze auto's, in principe, 3 verschillende alarmen aanwezig; het euro alarm, de Guard I en de Guard II.  De AB van een van deze soorten werkt nooit en te nimmer op de ander.

Wil je jouw auto ombouwen naar een Guard II (wat zo kan) dan moet je je huidige ontvanger eruit halen, een groen of bruin relais 210/211 erin drukken met bijbehorende AB's en dan werkt het gewoon weer zoals het hoort.  Een Guard I inbouwen kan ook, maar is iets meer werk ivm de ontvanger op de A-stijl (die de rest weer niet heeft).  Bij de Guarid I en II kun je aparte AB's programmeren, mits deze op dezelfde frequentie uitzenden.  Door elkaar heen werken alle alarmen ook niet !

Dus of een goede AB zoeken (gaan van alledrie vaak kapot) of ombouwen, maar geen dingen door elkaar gaan gebruiken.  Ook op de door jouw ingestuurde tekening / foto is heel duidelijk te zien , welke AB bij welk alarm hoort en nee, ze zijn niet onderling bruikbaar of programmeerbaar.

Bij setje 5 op de foto (euroalarm) hoort het meest linkse relais 3 met nummer 210, bij setje 11 op de foto (Guard II) hoort het meest rechtse relais 3 met nummer 210/211

Buiten dit verhaal om, zou je, ten aller tijde, gewoon met de sleutel je auto centraal op slot moeten kunnen doen.