Help! welke AB

Gestart door Lostimmos, 04-02-2015 00:50:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Lostimmos

Citaat van: cornelis-b op 10-02-2015 16:05:10
Voor GuardII heb je dit nodig, demontage wagen zoeken waar nog een set AB's bij zitten inclusief relais.

http://www4.picturepush.com/photo/a/14527297/1024/van-alles/relais-ABs.jpg


Ok, maar ik heb de andere ontvanger met andere sleutel. Betekent dit dat dit dan ook nog de andere ontvanger er bij moet zoeken?
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1159588&ukey_assembly=236887

maruska

Citaat van: Lostimmos op 10-02-2015 15:56:18
Even voor mijn beeldvorming en eventueel voor de toekomst.

Stel dat ik toch nog wil upgraden naar een Guard alarm.. kan ik dan het beste naar I of II.
En wat heb ik daar dan voor nodig? Sowieso het 210/211 relais, voor guard II het driehoekskastje... eventueel een nieuwe hoorn onder de motorkap..

Vergeet ik dan wat? en zijn er eventueel tips waar ik deze spullen vandaan kan halen?

Alvast bedankt weer!
voor guard 1 heb je het driehoekje nodig..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cornelis-b

Citaat van: Lostimmos op 10-02-2015 16:12:33
Citaat van: cornelis-b op 10-02-2015 16:05:10
Voor GuardII heb je dit nodig, demontage wagen zoeken waar nog een set AB's bij zitten inclusief relais.

http://www4.picturepush.com/photo/a/14527297/1024/van-alles/relais-ABs.jpg


Ok, maar ik heb de andere ontvanger met andere sleutel. Betekent dit dat dit dan ook nog de andere ontvanger er bij moet zoeken?
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1159588&ukey_assembly=236887

relais 210 / 211 is gelijk je regeleenheid partnummer: 9124972
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lostimmos

#33
ok, op het plaatje lijkt het 9128903 te zijn.

Maar ik vraag het meer omdat je op de foto duidelijk ziet dat er 2 combinaties ontvanger/sleutel zijn.

Dus ik vind het moeilijk om te zien/snappen welke nou in combinatie met wat werken. De tekening sluit niet uit dat ik mn oude ontvanger/AB niet meer kan gebruiken als ik het 210/211 relais plaats.

Het nummer wat jij plaatst lijkt een zwart 210/211 relais te zijn, het nummer wat ik uit het plaatje afleid is een rode 210/211.. en volgens mij heb ik ook wel eens een groene gezien.. maakt dat dan ook nog uit?

maruska

jup. de relais hebben verschillen. je hebt nog wel meer soorten relais'.
rood = basic
zwart = guard 1
groen = guard 2

(beetje dun door de bocht, maar zo ongeveer..)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Lostimmos

Maar zou dat dan betekenen dat de rode werkt met mijn Nu werkende "euro alarm" aangezien dat Basic heet.

maruska

#36
dat zou zomaar kunnen inderdaad..

zie net in zweden ook een grijs guard 2 relais.. er zijn zoveel soorten, het is maar wat je wilt..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Lostimmos

scheelt weer ombouwen voor de rest, ik heb nu een werkende AB met Centrale vergrendeling.. als ik met het inklikken van het rode relais een werkend alarm kan creƫren is dat natuurlijk wel fijn

cornelis-b

Als ik er bij mij een zwarte of een rode relais in plaats met de bijbehorende AB's dan werkt het gewoon terwijl er bij mij standaard een groen relais in zit.

Kom een keer langs en we prikken mijn relais in jou wagen en we kunnen testen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lostimmos

Citaat van: maruska op 11-02-2015 00:36:24
dat zou zomaar kunnen inderdaad..

zie net in zweden ook een grijs guard 2 relais.. er zijn zoveel soorten, het is maar wat je wilt..

Idealiter krijg ik een werkend alarm met de ontvanger en AB die ik nu heb natuurlijk, goedkoper en minder werk dan helemaal ombouwen.

cornelis-b

Citaat van: Lostimmos op 11-02-2015 00:46:38
Citaat van: maruska op 11-02-2015 00:36:24
dat zou zomaar kunnen inderdaad..

zie net in zweden ook een grijs guard 2 relais.. er zijn zoveel soorten, het is maar wat je wilt..

Idealiter krijg ik een werkend alarm met de ontvanger en AB die ik nu heb natuurlijk, goedkoper en minder werk dan helemaal ombouwen.

Wat bedoel je met "minder werk dan helemaal ombouwen" Ik zie niet in wt de tijd is voor het insteken van een relais? Zoals ik al in mijn vorige beticht aan gaf: Kom een keer langs en we prikken mijn relais in jou wagen en we kunnen testen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lostimmos

Citaat van: cornelis-b op 11-02-2015 01:03:13
Citaat van: Lostimmos op 11-02-2015 00:46:38
Citaat van: maruska op 11-02-2015 00:36:24
dat zou zomaar kunnen inderdaad..

zie net in zweden ook een grijs guard 2 relais.. er zijn zoveel soorten, het is maar wat je wilt..

Idealiter krijg ik een werkend alarm met de ontvanger en AB die ik nu heb natuurlijk, goedkoper en minder werk dan helemaal ombouwen.

Wat bedoel je met "minder werk dan helemaal ombouwen" Ik zie niet in wt de tijd is voor het insteken van een relais? Zoals ik al in mijn vorige beticht aan gaf: Kom een keer langs en we prikken mijn relais in jou wagen en we kunnen testen.


Ik bedoelde het ook niet vervelend, meer dat ik makkelijk en goedkoop aan een rood 210/211 relais kan komen, maar testen kan natuurlijk geen kwaad