GvhS70 Volvo S70 2.0 10V

Gestart door GvhS70, 05-02-2015 16:06:34

Vorige topic - Volgende topic

GvhS70

Ik zal dan ook maar eens een WDB aanmaken?

Mezelf even kort voorstellen, mijn naam is Gaël (24 jaar) en ik kom uit België. Sinds mijn geboorte opgegroeid in en tussen Volvo's en uiteindelijk het virus op mijn 18 overgekregen.
Ik heb ondertussen al enkele Volvo's in mijn bezit en ik ben sinds kort ook bestuurslid van de Belgische Volvo Club (VCCB - Volvo Classic Club Belgium).

De Volvo's dan (foto's vind je hier http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,65795.0.html):
- Volvo Amazon 1967 (ondertussen verkocht)
- Volvo 244DL 1978
- Volvo 740 GLE Nilsson (staat ook te koop)
- Volvo S90 Executive 1997
- Volvo S70 2.0 10V 1998
- Volvo S40 2.0T 1998

En ik heb een 854 T-5R in het CY op het oog.

Mijn WDB gaat vooral gaan over de S70, maar indien er vragen zijn over een ander model wil ik daar gerust ook wat meer info over geven!

Mijn S70 heb ik aangekocht in 2013 van eerste eigenaar (oudere dame van rond de 80 jaar die haar auto nieuw had besteld bij een verdeler in Heist-op-den-Berg). Toen ik hem over kocht stonden er +/- 68.000 km op de teller, steeds keurig op onderhoud geweest, altijd binnen in een verwarmde garage gestald, etc... typisch oudere mensen?
Momenteel staan er ongeveer +/- 80.000 km op.

Foto's:

Veel opties zijn er niet aanwezig (geen zetelverwarming, geen cruise control, geen elektrisch verstelbare zetels, geen TRACS, geen open dakje, ...)
Wat heeft hij wel? Lederen interieur, automaat, automatische airco en 5 cilinder roffel, meer hoeft dat voor mij eigenlijk niet te zijn!

Updates ga ik er niet aan doen, ik hou een wagen liefst zo origineel mogelijk, de panasonic radio heb ik er wel uitgehaald en er een originele SC-805 ingezet van een forumlid hier! Originele matjes gezocht en gevonden. Momenteel staat hij op stal want ik rij in de winter niet met de goeie Volvo's.

Vragen? Stel ze hier gerust of doe maar een PM!
1995 Volvo 850 T-5R CY
1999 Volvo S70 2.0 10V
2002 Volvo C70 Cabrio 2.0T Saffron

Jurijn R

Mooi beest. Heb hier nog een complete s70 staan voor afbraak, met denk ik ... alles dat jij niet hebt :P

GvhS70

Citaat van: Jurijn R op 05-02-2015 18:24:15
Mooi beest. Heb hier nog een complete s70 staan voor afbraak, met denk ik ... alles dat jij niet hebt :P

Ik ben blij met wat mijn S70 heeft, maar dat houd natuurlijk niet weg dat ik misschien wel wat wil?
1995 Volvo 850 T-5R CY
1999 Volvo S70 2.0 10V

petrolhead2.5

gefeliciteerd met je Fabrieks Nieuwe, maagdelijke S70 :eusa_clap:

cornelis-b

Hey Gaël leuk dat je ook een blog aan hebt gemaakt, grappig om een bekende radio terug te zien in je S70, mooie auto met een nog mooiere km stand. Je had het toen wel verteld maar was toen met de "dikke diesel"

Ik ben inmiddels over gestapt naar een 855R dus de S70 is verleden tijd voor mij. Moet af en toe wel lachen als ik bij mijn "oude moedertje" ben want die zegt nog wel eens "Hoor je nog wel eens wat van die aardige meneer uit België"  ;D ;D Je hebt indruk gemaakt hahahahahaha

Ik ha het blog in de gaten houden.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

GvhS70

Citaat van: cornelis-b op 05-02-2015 20:31:41
Hey Gaël leuk dat je ook een blog aan hebt gemaakt, grappig om een bekende radio terug te zien in je S70, mooie auto met een nog mooiere km stand. Je had het toen wel verteld maar was toen met de "dikke diesel"

Ik ben inmiddels over gestapt naar een 855R dus de S70 is verleden tijd voor mij. Moet af en toe wel lachen als ik bij mijn "oude moedertje" ben want die zegt nog wel eens "Hoor je nog wel eens wat van die aardige meneer uit België"  ;D ;D Je hebt indruk gemaakt hahahahahaha

Ik ha het blog in de gaten houden.

Hey Henk!

Ik was toen inderdaad met de "dikke diesel", deze is ondertussen ook al verkocht! Ik heb jouw S70 2.0T RICA her en der nog zien verschijnen op marktplaats en ik wist dat ik hem kende. Is hem dit toevallig niet nog?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m894306716-volvo-s70-2-0t-aut-luxury-line-87-000km-ecc-leder.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Nou ja, veel vernieuwen ga ik natuurlijk niet doen aan mijn S70, hij staat goed hoe hij nu is, meer dan het gewoon jaarlijks onderhoud en eventuele andere kosten laat ik er niet aan doen, maar het is niet zo dat ik van plan ben deze te verlagen en andere velgen onder te zetten etc... maar meer voor vragen en antwoorden.

Je moedertje moet toch tevreden zijn nu? Nog meer power dan de vorige! Komen jullie nog steeds over de grens om inkopen te doen en de bak vol te gooien? Benzine staat hier wel lekker goedkoop!

Heeft je moedertje trouwens nog altijd de Subaru?
1995 Volvo 850 T-5R CY
1999 Volvo S70 2.0 10V

cornelis-b

Klopt Gaël dat is mijn ex S70R look-a-like en dat bedrijf snapt nog steeds niet dat de auto van 2000 is en niet van 2002 en over de prijs zeg ik maar niks behalve dat hij nog lang plezier van de auto zal gaan hebben  :eusa_wall:

Ik ben nog regelmatig over de grens om inkopen te doen en de tank vol te gooien, tegenwoordig veel in Turnhout. Ja wat de brandstof betreft 1,17 voor een liter benzine is leuk tanken.

Moeder vind het maar niks dat vermogen en begint bij 30 al te gillen dat het rustig aan moet, en ze vind dat hij "raar loopt" en veel te veel "bromt" uit de uitlaat, ach ja 88 en een Volkswagen Up, de Impreza is gelukkig verkocht ;D

Misschien leuk om weer eens wat te plannen als het weer wat beter, lees warmer, is en dan de rode en de zwarte eens naast elkaar zetten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

GvhS70

Citaat van: cornelis-b op 06-02-2015 17:50:24
Klopt Gaël dat is mijn ex S70R look-a-like en dat bedrijf snapt nog steeds niet dat de auto van 2000 is en niet van 2002 en over de prijs zeg ik maar niks behalve dat hij nog lang plezier van de auto zal gaan hebben  :eusa_wall:

Ik ben nog regelmatig over de grens om inkopen te doen en de tank vol te gooien, tegenwoordig veel in Turnhout. Ja wat de brandstof betreft 1,17 voor een liter benzine is leuk tanken.

Moeder vind het maar niks dat vermogen en begint bij 30 al te gillen dat het rustig aan moet, en ze vind dat hij "raar loopt" en veel te veel "bromt" uit de uitlaat, ach ja 88 en een Volkswagen Up ;D

Misschien leuk om weer eens wat te plannen als het weer wat beter, lees warmer, is en dan de rode en de zwarte eens naast elkaar zetten.

Ik hoop tegen dan mijn gele al te hebben!

Al denk ik niet dat ik deze ga inschrijven in België, BIV (Belasting op InVerkeerstelling) bedraagt zo'n 1700 EUR, dit is een belasting die 1-malig betaald dient te worden, daarnaast komt er nog eens een belasting van 500 EUR (jaarlijkse belasting) bij. Momenteel heb ik er maar 2 ingeschreven, mijn oldie van 1978 en mijn S40 2.0T. Momenteel worden hier in België de wagens waarvan de CO2 uitstoot onbekend is enorm afgerekend! Vroeger (lees 3 jaar geleden), betaalde men voor dezelfde T-5R 500 EUR aan jaarlijkse belasting en een 63 EUR aan BIV, wat veel beter was.

Maar ik vind wel dat we binnenkort eens moeten samenkomen!
1995 Volvo 850 T-5R CY
1999 Volvo S70 2.0 10V

cornelis-b

Als je die CY niet gaat inschrijven wat ga je er dan mee doen, in de garage laten staan is ook zonde?

Zeg maar Henk tegen mij

GvhS70

Citaat van: cornelis-b op 06-02-2015 18:03:58
Als je die CY niet gaat inschrijven wat ga je er dan mee doen, in de garage laten staan is ook zonde?

Enkele keren per jaar buiten nemen op andere nummerplaten van een andere auto. Ik gun onze staat geen 1700 EUR om een auto te mogen inschrijven, dat vind ik gewoon schandalig! Hetzelfde verhaal met mijn S90 Executive, om die te mogen inschrijven in België mag ik hun voor 1 jaar 2000 EUR overmaken + de jaarlijkse belasting er nog eens bovenop! CY wordt binnen 5 jaar oldtimer (hier in België) en dan schrijven we hem in, tot dan zullen het andere platen worden en vooral veel binnenbaantjes nemen waar geen controle is ;-)
1995 Volvo 850 T-5R CY
1999 Volvo S70 2.0 10V

cornelis-b

Aan de ene kant is België goedkoop maar aan de andere kant ook weer duur, zeker die BIV regeling is pittig te noemen, ik had het op het forum al eerder gelezen.

Zeg maar Henk tegen mij

GvhS70

Citaat van: cornelis-b op 06-02-2015 18:27:26
Aan de ene kant is België goedkoop maar aan de andere kant ook weer duur, zeker die BIV regeling is pittig te noemen, ik had het op het forum al eerder gelezen.

En zoals ik zei, had ik 3 jaar geleden dezelfde wagen ingeschreven, moest ik maar 63 EUR BIV betalen. Ze weten goed waar het geld zit in België hoor!
1995 Volvo 850 T-5R CY
1999 Volvo S70 2.0 10V

elianmars

Al eens gezien wat wij in Nederland aan wegenbelasting kwijt zijn per jaar?  :eusa_shifty:

GvhS70

Citaat van: elianmars op 07-02-2015 00:09:20
Al eens gezien wat wij in Nederland aan wegenbelasting kwijt zijn per jaar?  :eusa_shifty:

Voor een T-5R gok ik op minder op een jaar dan in België, voor een T-5R voor het eerste jaar betalen wij 1700 EUR + 500 EUR = 2200 EUR. Wat betalen jullie op jaarbasis voor een T-5R?
1995 Volvo 850 T-5R CY
1999 Volvo S70 2.0 10V

leons850

Ik betaal voor de mijne 1448 per jaar, dit is op lpg en in Gelderland, gaat op gewicht, die van mij weegt mede door de lpg 1470kg.dus dat is minder leuk.
maar die 700 euro haal ik er wel uit door het verschil in brandstof. Komt de tabak, drank en alcohol nog bij. ;)
Benzine auto is hier goedkoper in wegenbelasting trouwens. ;)

Maar geen leuke grap dat invoeren....

Edit: typo
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein