even voorstellen Joey V70 2.5 t5 Met eerste problemen :(

Gestart door Joey, 13-02-2015 15:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joey

Goeie middag,

Zal me even voorstellen heb recent een volvo v70 2.5t classic aangeschaft  en kwam er al snel achter dat ik dit veel eerder had moeten doen wat rijd dat heerlijk!

De auto heeft  nog zeket wel even wat liefde en extra's nodig maar dat is ook de reden waarom mensen zeiden ga eens op het forum  :)

zal snel even wat foto's maken van men nieuwe zwarte liefde zodat er eem gezicht bij de nieuweling is ;D

Grt Joey

V70 400K+

Welkom bij de club en op dit forum, en gefeliciteerd met je fantastische ontdekking ;D Heb alleen nog geen beeld bij je auto... ;)

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

Berserk-Volvo

Welkom!
Zelf rij ik een Zwarte 2.5 T maar dan nog de 850.
Heerlijk rustig motortje, vannacht net terug van 800km autobahn en was echt genieten
440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.

Joey



Zo alvast een snel fototje van men zwarte trots in aanbouw :)

Joey

Heb ik direct nog even een vraag, mijn knipperlichtcorner aan de bijrijders kant zit heel los en vroeg me af hoe deze normaal vast zit aangezien ik niet echt een schroefje zie die hem vast moet houden of iets dergelijks.

En men achterbumper hangt iets maar beneden is dit een bekende kwaal en zo ja hoe los ik hem op :)

big ben

Citaat van: Joey op 14-02-2015 14:19:37
Heb ik direct nog even een vraag, mijn knipperlichtcorner aan de bijrijders kant zit heel los en vroeg me af hoe deze normaal vast zit aangezien ik niet echt een schroefje zie die hem vast moet houden of iets dergelijks.

En men achterbumper hangt iets maar beneden is dit een bekende kwaal en zo ja hoe los ik hem op :)

Welkom  :D

De units zitten vast met een veer, misschien is deze kapot of uitgerekt  ;)


classicT5

Bij een V70 zit die niet met een veer, maar vastgeklikt. Zou best kunnen dat die clip is afgebroken.

Joey

Oke word dus even nieuwe bestellen, ik zie dat sommige het ook over c70 helderen koplampen hebben waar kan ik die het beste bestellen?

leons850

Hoi en welkom.

Probeer deze nummers eens: klik.

Ik heb zelf ook heldere lampen, samen met een xc/blokjes grill smoelt de auto meteen 10jaar jonger.
Heb die van mij toen via mp gekocht maar dat is net een loterij, ze worden weinig aangeboden en vaak zijn er dan 50 mensen bij.

Succes.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Joey

Citaat van: leons850 op 14-02-2015 17:03:07
Hoi en welkom.

Probeer deze nummers eens: klik.

Ik heb zelf ook heldere lampen, samen met een xc/blokjes grill smoelt de auto meteen 10jaar jonger.
Heb die van mij toen via mp gekocht maar dat is net een loterij, ze worden weinig aangeboden en vaak zijn er dan 50 mensen bij.

Succes.

Super bedankt voor de tip! ga ze eens opvragen bij de dealer.


Joey

Had nog even een vraag onder de tuners onder ons, wil graag turbo upgraden en volledig uitlaat systeem naar 3inch zijn er fabrikanten die downpipes maken zonder cat?

leons850

Citaat van: Joey op 18-02-2015 17:39:38
Had nog even een vraag onder de tuners onder ons, wil graag turbo upgraden en volledig uitlaat systeem naar 3inch zijn er fabrikanten die downpipes maken zonder cat?

Neem eens contact op met Jelmar, hij kan alles wat betreft een uitlaat maken, tevens ook ruim voorzien van tuning info.

Verder het advies om je goed in te lezen voor je gaat tunen.

Succes.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

RoelNL

Tip van de dag ga je 2.5 niet tune! Deze blokken zijn daar iets minder geschikt voor. Als ze standaard zijn nog blijven kunnen ze heel oud worden, maar het is niet het beste blok van de V70. Zoek voor de grap even op 2.5t blokken en gescheurde blokken.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

leons850

Citaat van: RoelNL op 18-02-2015 18:05:23
Tip van de dag ga je 2.5 niet tune! Deze blokken zijn daar iets minder geschikt voor. Als ze standaard zijn nog blijven kunnen ze heel oud worden, maar het is niet het beste blok van de V70. Zoek voor de grap even op 2.5t blokken en gescheurde blokken.

Ohw, dat was ik even vergeten.
2.5T gewoon lekker origineel houden en fijn laag toerig op koppel rijden, dan houden ze het prima vol.
Inderdaad niet tunen, staan inderdaad genoeg horror verhalen over.
Anders een T5 er in lepelen die kan wat meer hebben.
Andere catback kan wel, klinkt iets leuker. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

Je zal zeker niet de eerste zijn (ook niet de laatste overigens) die een scheur oploopt in het blok als íe wordt getuned. Kan natuurlijk wél goed gaan.... maar ervaringen leert dat het vaak uitdraait op een teleurstelling
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4