Goede jump starter

Gestart door Silverarrow, 11-02-2015 19:45:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelNL

Accu druppel lader geen goed idee?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

rpakuypers

Citaat van: MVeldhuis op 11-02-2015 22:24:37
Citaat van: rpakuypers op 11-02-2015 21:24:51
Mijn accu had hetzelfde probleem en na het plaatsen van een nieuwe was het weer starten als vanouds. Wil niet zeggen dat dit voor jou de oplossing is, maar ik zou eerder het probleem onderzoeken. Je zou niet de eerste die zijn ecu vernield met zo'n apparaat .............

Groet,
Roger

Als je niet weet wat je doet wellicht.

Blijkbaar wist Douwe dan niet wat hij deed .......

Groet,
Roger

MVeldhuis

Citaat van: rpakuypers op 11-02-2015 23:10:53
Citaat van: MVeldhuis op 11-02-2015 22:24:37
Citaat van: rpakuypers op 11-02-2015 21:24:51
Mijn accu had hetzelfde probleem en na het plaatsen van een nieuwe was het weer starten als vanouds. Wil niet zeggen dat dit voor jou de oplossing is, maar ik zou eerder het probleem onderzoeken. Je zou niet de eerste die zijn ecu vernield met zo'n apparaat .............

Groet,
Roger

Als je niet weet wat je doet wellicht.

Blijkbaar wist Douwe dan niet wat hij deed .......

Groet,
Roger

Dat lijkt erop idd.

UserID6342

Daarbij een professionele jumpstarter koop je ook niet voor 200, dus een goede accu in de auto (meten of je geen lekstroom hebt en zorgen dat je accukabels in orde zijn) en een druppellader zijn dan een betere oplossing in mijn optiek.

Ik heb ook ooit eens zo'n knakending gehad, was geen gulden waard en en 5-cilinder kreeg die absoluut niet aan gestart. Beter niet doen dus want zonde geld.

Silverarrow

Bedankt voor de adviezen, bespaart me weer de aanschafprijs van een booster. Een nieuwe accu (70 Ah, 760 A koudstartstroom) is inmiddels onderweg, ik zal 'm voor de zekerheid nog even op lekstroom laten controleren.

cornelis-b

Goede nieuwe accu is inderdaad een goede oplossing Maurice, ik ga echter nog wel op zoek naar een goede jumpstarter. Ik kan in de R gewoon geen extra accu plaatsen voor de zendapparatuur tijdens de vakantie en voor het geval de accu te weinig start spanning heeft is een "hulpje" nooit weg. Ik zal zeker met de zender de motor op bepaalde momenten laten draaien omdat de zender met 100 watt zendvermogen zo'n 22 Amp. trekt, dan gaat het best snel met de accu van 75 Amp/u
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Een tractie-accu neemt echt niet (veel) meer plek in als een knappe Jumpstarter Henk.

En anders zet je hem onderweg bij Anton op schoot  ;D :P

Silverarrow

#22
Citaat van: cornelis-b op 12-02-2015 21:44:09
Goede nieuwe accu is inderdaad een goede oplossing Maurice, ik ga echter nog wel op zoek naar een goede jumpstarter. Ik kan in de R gewoon geen extra accu plaatsen voor de zendapparatuur tijdens de vakantie en voor het geval de accu te weinig start spanning heeft is een "hulpje" nooit weg. Ik zal zeker met de zender de motor op bepaalde momenten laten draaien omdat de zender met 100 watt zendvermogen zo'n 22 Amp. trekt, dan gaat het best snel met de accu van 75 Amp/u

Kan ik me voorstellen Henk, als back-up kan het nooit kwaad natuurlijk. Maar zoals Dirk aan geeft, is het dan waarschijnlijk de moeite waard om er een paar centen extra in te steken.

Een andere optie:
http://media.treehugger.com/assets/images/2011/10/university-of-central-florida-solar-car.jpg

Aerodynamisch minder verantwoord, maar volgens mij is aerodynamica voor een 850 toch al nooit het uitgangspunt geweest :evil: :eusa_dance:

Edit: Misschien is een vrachtwagen/hoogwerker accu ook een optie? Die dingen heb een veel hogere laadcapaciteit.

cornelis-b

Een extra accu zou een optie zijn en een hoogwerker accu is een semi tractie accu Maurice maar waar moet ik dat ding kwijt in de 855????
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

grijzev70tdi

Heb je wel eens in de kofferbak gekeken? Kunt wel electrisch rijden als je hem volstouwd met accu's ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

cornelis-b

Citaat van: grijzev70tdi op 13-02-2015 00:04:24
Heb je wel eens in de kofferbak gekeken? Kunt wel electrisch rijden als je hem volstouwd met accu's ;D

Waar wil jij een 200 Amp/u accu laten dan? Moet ik het reserve wiel dan op het dak binden Jasper?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

grijzev70tdi

Kofferbak is groot zat. De een bouwt een subwoofer in, ander een accu ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

-D©©©L-

Nog een optie: even foutzoeken en oorzaak oplossen.

Silverarrow

#28
Citaat van: -D©©©L- op 13-02-2015 10:19:15
Nog een optie: even foutzoeken en oorzaak oplossen.

Citaat van: Silverarrow op 11-02-2015 19:45:29
... De auto gaat hopelijk binnenkort naar de garage en dan wil ik dit meteen na laten kijken, ...

Citaat van: spijky op 11-02-2015 21:22:06
Ik bedoel dat je dan beter eerder naar het probleem kunt laten kijken, ...

Citaat van: Dirk342 op 12-02-2015 07:14:29
... (meten of je geen lekstroom hebt en zorgen dat je accukabels in orde zijn) ...

Citaat van: Silverarrow op 12-02-2015 21:39:36
... ik zal 'm voor de zekerheid nog even op lekstroom laten controleren.

Die hadden we al gehad, staat ook zeker genoteerd.




Update: De accu (link) zit in de auto, op dit moment nog met beide polen ontkoppeld. Een multimeter (link) en weerstand (link) zijn onderweg, zodat ik op lekstroom kan controleren (link). Tot die tijd blijft de accu ontkoppeld, zodat deze niet nog een keer helemaal leeg loopt.

De oude accu was een Brega (huismerk Brezan) 72Ah 720 A (EN) met status indicator. Die schijnen bij Yuasa van de band te rollen en dat is een bekende, geaccepteerde naam voor accu's voor motoren. Waarschijnlijk geen Aziatisch B-merk, zoals ik eerder dacht. De indicator heeft 3 opties:
1. Ok
2. Charge
3. Replace

Aangezien deze sensor in de vloeistof hangt, zal deze waarschijnlijk iets zeggen over de staat van het accuzuur. Op dit moment staat hij op leeg/optie 2. Mocht het nu blijken dat het niet aan de oude accu lag, dan staat er binnenkort een accu voor 2 tientjes te koop :).