Contributie Volvo 850 club 2015/2016

Gestart door BBS, 16-02-2015 06:44:20

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Ik kreeg gisteren een mailing van onze 850 club van o.a. De contributie voor de komende 2 jaren. Deze gaat van 36 naar 44 euro de komende 2 jaar.
Wat mij eigenlijk een beetje negatief opvalt is dat de contributie verhoging relatief toch vrij fors is. In 2 klappen ruim 22% er bovenop.
Nou snap ik best dat de kosten stijgen maar ik heb hier toch een beetje een rare smaak aan over gehouden. Die kostenstijging was er de afgelopen jaren ook, waarom dan niet elk jaar een beetje meer? 1 euro per kalender jaar vind ik nog best acceptabel. Maar nou de komende 2 jaar ff 8 pop er bovenop gooien... :eusa_think:

Ik draag de club echt een warm hart toe maar deze verhoging had andersgezind en in mijn ogen gemoeten. En ja dan had ik op de ALV moeten, maar dat is met een drukke baan niet altijd in te passen.

Wat vinden de overige clubleden van deze toch relatief hoge verhoging?
Volvoloos....

UserID6342

Ik was dan wel op de ALV en ben het ook compleet eens met de verhoging !  De 850club is al sinds jaar en dag een van de allergoedkoopste Volvo clubs qua contributie.  Zelf nu met de aangekondigde verhoging blijven ze dat ook.  Ik ben van meerdere Volvo clubs lid en daar is de contributie allemaal een paar euro hoger als de nu voorgestelde 44 euro (pas in 2016).

Daarbij contributie moet o.a. kostendekkend zijn, het kan niet zo zijn dat een club in moet gaan teren op de eventuele reserves omdat er te weinig geld binnenkomt via de contributies.

BBS

Dat de volvo850club ook na de verhoging de allergoedkoopste is kwa contributie is vind een een *** smoes van de allerhoogste plank. Of het nu de goedkoopste is of de duurste is zal mij een zorg zijn.
Het gaat om het principe, de afgelopen jaren was er steeds een tekort en dan hoeft de contributie verhoogd te worden. In de mailing wordt aangegeven dat de postzegel de reden van de verhoging is onder andere... Waarom dan niet een jaarlijkse kleine verhoging zodat per saldo de club geen verlies schrijft.  Nu moet er in 2 jaar 2x 4 euro bij omdat er een tekort is.

Het had gewoon anders gemoeten vind ik...
Vooralsnog blijf ik gewoon lid, maar erg netjes is anders...
Volvoloos....

UserID6342

Ben ik niet met je eens BJ. Overigens is de opmerking van dat de 850club nog steeds een van de goedkoopste Volvo clubs is, geheel voor mijn rekening en niet die voor van de club.....

glenfiddich1983

Ik heb als nieuw lid per dit jaar misschien nog niet zo heel veel recht van spreken, maar ik kan de verhogingen wel begrijpen.

Ik lees in de mail dat de contributie al 5/6 jaar niet is verhoogd, en dat er verlies wordt geleden. De post is dus niet het enige puntje, en je kunt natuurlijk de contributie niet intact laten wetende dat je met de huidige contributie al jaren verlies maakt. Dat loopt op termijn een keer verkeerd af. Dan vind ik 8 euro in twee jaar tijd, na 5/6 jaar geen verhogingen, echt niet zo gek.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

-D©©©L-

Citaat van: BBS op 16-02-2015 06:44:20

Wat vinden de overige clubleden van deze toch relatief hoge verhoging?

Per kilometer valt het erg mee.

Boeijke

De verhoging is goed uit te leggen en uitgelegd. alles wrdt duurder dus dit ook. en zeker omdat het al in geen jaren verhoogd is valt dit nog reuze mee. Wordt zelfs nog zo duidelijk aangegeven dat je dus al voor 2 jaar weet waar je aan toe bent.Dus denk niet dat commentaar daarop terecht is.

Anders idd op de ALV komen. Dan heb je inspraak.
Oh ja....ben ook chauffeur geweest. Drukke baan is geen excuus. Het gaat erover of je de moeite wilt doen om er tijd voor vrij te maken.

cornelis-b

Ik heb er geen moeite mee.

0,010958904 cent verhoging per dag voor het jaar 2015 ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Spin!

Ik was er ook niet bij, en ook niet bij betrokken. Denk nooit dat het doel is om leden op te laten zeggen. Integendeel.

Het is procentueel een flinke verhoging ja. Had je liever gezien dat we de afgelopen jaren er een euro of 2 per jaar bovenop hadden gedaan?

Als je jarenlang de prijs hebt weten te drukken, ontkom je er niet aan. Uiteindelijk is de contributie nu waarschijnlijk nog lager dan wanneer hij elk jaar met 5% stijgt.

Je overleeft het wel. Anders mag je mijn kroketje wel hebben volgende ALV.  ;)

Denk maar zo, voor elkaar en door elkaar.

www.vm-parts.nl

leons850

Ben ik nu de enige die denkt het is maar 4euro?  :eusa_think:
Drink ik een avond 2 bier minder en ik heb het terug.

Daarbij ben ik bijvoorbeeld bij de meten is weten meeting geweest, denk niet dat ik elders voor 25euro op de bank had gemogen, die paar euro heb ik er dus al lang uit. Zo zijn er nog wel een paar voorbeelden.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70geRwin

Ik vind het een keurig verhaal en met de korting op onderdelen verdien ik het makkelijk terug, zelfs als het 4 en daarna 8 euro meer is.
En dan ook nog een clubblad erbij die er de laatste tijd  werkelijk waar schitterend uitziet.

Het (huidige) bestuur durft gewoon een dappere beslissing te nemen om het voortbestaan van de Club veilig te stellen en dat doen ze goed.
Ik waardeer ook hun (gratis) inzet en als zij vinden dat het nodig is vertrouw ik daarop.

En je zegt idd terecht dat je dan maar op de ALV had moeten zijn.

P.s. wat koop je tegenwoordig nog voor 3,66 per maand.

vincen tdi

ik dacht dat dit een niet clubgerelateerd forum was.
vind ik het op zijn minst niet netjes om dit hier te bespreken  :eusa_naughty:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

t5karel

Gaat dit om 8 euro op jaarbasis? :eusa_shifty:
My Gosh..  :o  ;D Wat als tanken een duppie duurder gaat worden..?
Of het schijtpapier in de super? :eusa_sick:
Ouwe kranten..? Maar dat veegt erg ruk..lijkt me ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

daanium

Ik snap eigenlijk beide kanten van het verhaal.
BBS geef ik gelijk omdat de verhoging in procenten gezien best fors is.
De 'klanten'/lezers kunnen er niets aan doen dat de afgelopen jaren het bestuur geen verhoging heeft doorgevoerd en daardoor niet uit kwam met de financiën.
Als ik de reacties zo lees, is er nu een nieuw bestuur die de verhoging wel 'durft' door te zetten?
Sja, het blad kost nu eenmaal wat het kost denk ik dan :)
Op zich is het bedrag ook niet hoog per maand, maar de verhoging vind ik ook best hoog (in procenten).
De andere kant heeft ook gelijk, wat zijn nu vier euro op 'n jaar :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]