626Ronin stelt zich hier ook even voor

Gestart door 626Ronin, 17-02-2015 19:45:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

626Ronin

Hallo allemaal,

Ik ben Ivo Kraaier, 41 jaar, pappa van twee wijsneuzen van 6 en bijna 5 en man van hun moeder. volgens mij herkennen sommigen hier mij al van het V70 forum..
voor de anderen schrijf ik verder  ;D
Ik ben werkzaam als autotechnisch vertaler en heb een autotechnisch MTS diploma en grofweg 2 jaar ervaring als bedrijfswagenmonteur en doe zo veel mogelijk onderhoud aan mijn eigen auto zelf, en af en toe help ik ook familieleden hiermee voor de lol en de ervaring ook aan andere merken, maar mijn brood wil ik er niet meer mee verdienen (alleen "besparen")
In september 2014 kochten wij onze V70 classic van begin 2000, met 241K km erop om er direct een vogels gasinstallatie in te laten leggen en er lekkere en veilige kilometers mee te gaan maken.
Ik heb hiervoor 3 mazda's op lpg opgereden (allen tot ca 3 ton) waarbij de laatste (de 626 GW wagon) toch niet zo goed tegen gas bleek te kunnen, maar erger, de eerste generatie ABS (dit was mijn eerste auto mèt) nogal storingsgevoelig bleek te zijn en de roestduivel hem ook al behoorlijk in zijn greep begon te krijgen.
(daarvoor heb ik 4 Fords en 1 citroen BX gehad.)
sinds ik ooit een paar km in de 850 T5R van mijn toenmalige werkgever heb gereden, bleef ik daarvan dromen, maar die 2 sprinkhanen eten me al arm en de afdeling financiën durfde niet aan een ouwe turbo (ik ook niet op gas, als er al 2.5 ton op stond, achteraf is dat laatste ongegrond gebleken als ik op het V70 forum lees..)
van de non-turbo classics vond ik de 140 pk het meest relaxed rijden met zijn slechts iets lagere koppel wel al eerder beschikbaar en de versnellingsbak daaraan aangepast leek het me ook de meest rustige van de twee (theoretisch ook duurzamer op lpg)
helaas ben ik me te laat verder in de materie gaan inlezen en kom ik gaandeweg steeds meer kleinere of grotere gebreken tegen die ik, misschien toch verwend door Mazda en er blind van uitgaande dat Volvo gewoon (nòg) beter zou zijn, helemaal niet verwacht had.. (daarover later en elders meer)
zoekende naar de diverse gevallen blijkt de 850 meer overeenkomsten te hebben met mijn classic dan de V70N (dûh) en het V70 forum is gezellig, maar als ik zie dat men hier zelfs forumtransport kent, wat ik van horen zeggen alleen van het LandRover prikbord ken, denk ik dat ik me hier (nòg) meer op mijn plek zou kunnen voelen..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

UserID6342

Welkom Ivo en ben je naam al idd een aantal keren tegengekomen op het V70forum

)()()sT

Welkom!! Ik ben sinds vorig jaar pas eens gaan kijken op het V70 forum, maar dit hier slokt me nog steeds teveel op :D

10klepper

Een bekende naam idd! Welkom hier!  :)

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

626Ronin

oh gelukkig gaat mijn reputatie me niet in negatieve zin vooruit.. :eusa_angel:
dank u, dank u..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

V70geRwin

Welkom en veel plezier met je Classic  :eusa_clap:

Er is al een hele hoop gecoverd hier en de snelle hulp is onovertroffen.
Maar heb je ook plaatjes  ;D

626Ronin

ehh, nog niet echt die hem recht doen, en dan: hoe plaats ik die?
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

blauweroffel


cornelis-b

Welkom Ivo, en je hebt het al gelezen we zijn gek op foto's ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

JeroenV70

Je bent hier enorm welkom met je 10v, en dat zeg ik uit eigen ervaring.  ;D
Natuurlijk is er ook een club die de PK's eruit perst alsof het niets is, maar dat gaat me met die 10v niet lukken.  :'(
Geeft eigenlijk niets, ik ben al blij als alles het doet en de auto er gewoon goed uit ziet.

Wie er verder nog met een 10 klepper rondrijden zie je hier  ;D

JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

626Ronin

#11
dank je Jeroen, alleen is (volgens mijn info) de 140 pk 2.4 (1999-2000) geen 10v meer, maar een 2.4 20v..
kan iemand anders dat beamen/corrigeren?

ik heb ook in een 2000 model 170pk 20v proef gereden, maar die moest ik m.i teveel in toeren jagen om die pk's te gaan voelen. (bak heeft andere overbrengingsverhoudingen)
LPG kun je beter/langer op lagere toerentallen rijden en ik vond in de V70 (en zelfs in de S60 2.5T die ik voor een vriendin uitzocht :angel:) de rust die mij wat veiliger en voorzichtiger kan laten rijden: laat een ander maar rijden alsof hij zo snel mogelijk weer uit wil stappen, ik ben waar ik wezen wil in mijn "loungeroom op wielen" 8) en heb dus niet zo snel haast..
(in NL zie ik sowieso niet in wat je met 200pk moet en als ik ze had moest ik ze loslaten ook.. :police:)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

V70 400K+

Ha eindelijk een medestander tussen al het geweld van de turbo's en de vele pekaas ;D
Als het een 2000 is met een 2.4 motor dan is het idd een 20-V, gelijk aan die van mij. Ook een 5 pits gasfornhuis :)
Veel gasplezier, en veilige kilometers!

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone