Volvo Experience 2015

Gestart door Ben, 18-02-2015 18:16:43

Vorige topic - Volgende topic

V70R^2

v0lv0freak

Goed om al deze reacties te lezen. Ik ben vorig jaar niet geweest, dus ik wist niet wat me te wachten stond.
Gisteren eenmaal daar had ik wel zo'n gevoel van 'is dit alles'?
Tussen de concours auto's stond mooi spul (die rode R, werkelijk prachtig!), maar ook minder mooie auto's.
De opkomst op de parkeerplaats was ook bijzonder mager. Weinig bezoekers?

Ik denk dat het evenement ten onder gaat aan grootheidswaanzin.
Het hoeft niet internationaal en over 2 dagen. Gewoon lekker op 1 dag met een hoop soort genoten tegen een schappelijke prijs.
Als ik het zo lees is dat vorig jaar ook prima gelukt.
Nu heb ik er nog meer spijt van dat ik toen niet geweest ben ;)
Of het ooit nog lukt? Ik denk dat veel mensen nu afhaken / afgehaakt zijn. Jammer.

Het was wel top om met 2 saffron C70's van Limburg naar Baarn te rijden  8)

@ Peed, binnenkort eens met 3 saffron's foto's maken? ;)

HJBiemond

Hoe nu verder?

Waarom het dit jaar op de Volvo Experience wat minder was dan vorig jaar is nu door de meeste wel gezegd. Ik was er ook vorig jaar en als ik beide jaargangen een cijfer zou mogen geven, vond ik het vorig jaar een 9+ en dit jaar een krappe 6. Jammer want het blijft een schitterend terrein om een mooi event te organiseren. Wat te doen om het volgend jaar weer top te krijgen ??
- zorg ten eerste dat de concoursvoertuigen op een passend terrein staan. Mijn wagen had na 6 meter de wielkuipen al vol met modder.
- zorg ervoor dat nog meer dan nu de modellen bij elkaar staan.
- Laat de jury duidelijk aangeven wanneer ze welke groep gaan jureren. Nu was het lang wachten (tip voor de jury: geef iedere auto en bezitter evenveel aandacht)
- Cluster zo veel mogelijk activiteiten achter op het terrein rond het vergadercentrum. Nu was het concoursgedeelte en de rest veel te ver uit elkaar gelegen, mede ook omdat de swedish collection minder toegankelijk was.
- zorg voor meerdere verkooppunten voor eten en drinken (iets eenvoudiger en schappelijker geprijsd doet volgens mij wonderen voor de omzet)
- Laat het vooral een auto/Volvo event zijn dus meer stands en deelnemers op dit vlak en minder culinaire/artistieke (kettingzaagkunst) zaken.
- Maak er gewoon weer 1 dag van. Geeft meer drukte en derhalve sfeer en drukt volgens mij de kosten waardoor iedereen blij wordt.   
Dit zijn zo'n beetje mijn ideeën naar aanleiding van mijn ervaringen gisteren.
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km

Peed

Goed uitgedrukt hjbiemond, er is potentie, ik ben nu voor de tweede keer geweest en vorig was echt sjiek en dit jaar was het contrast echt groot tov vorig jaar.

Volvofreak waar spreken we af?

MarkoC70T5

Citaat van: Peed op 29-06-2015 16:10:37
Goed uitgedrukt hjbiemond, er is potentie, ik ben nu voor de tweede keer geweest en vorig was echt sjiek en dit jaar was het contrast echt groot tov vorig jaar.

Volvofreak waar spreken we af?

@v0lv0freak En Peed   #offtopic  Volgende weekend is de C70 tourtocht dan zijn er nog meer saffron's aanwezig.
Je mag mee als introducee als je nog geen lid bent van de Volvo 850 Club.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

erik brouwers

Citaat van: HJBiemond op 29-06-2015 16:01:58
Hoe nu verder?

Waarom het dit jaar op de Volvo Experience wat minder was dan vorig jaar is nu door de meeste wel gezegd. Ik was er ook vorig jaar en als ik beide jaargangen een cijfer zou mogen geven, vond ik het vorig jaar een 9+ en dit jaar een krappe 6. Jammer want het blijft een schitterend terrein om een mooi event te organiseren. Wat te doen om het volgend jaar weer top te krijgen ??
- zorg ten eerste dat de concoursvoertuigen op een passend terrein staan. Mijn wagen had na 6 meter de wielkuipen al vol met modder.
- zorg ervoor dat nog meer dan nu de modellen bij elkaar staan.
- Laat de jury duidelijk aangeven wanneer ze welke groep gaan jureren. Nu was het lang wachten (tip voor de jury: geef iedere auto en bezitter evenveel aandacht)
- Cluster zo veel mogelijk activiteiten achter op het terrein rond het vergadercentrum. Nu was het concoursgedeelte en de rest veel te ver uit elkaar gelegen, mede ook omdat de swedish collection minder toegankelijk was.
- zorg voor meerdere verkooppunten voor eten en drinken (iets eenvoudiger en schappelijker geprijsd doet volgens mij wonderen voor de omzet)
- Laat het vooral een auto/Volvo event zijn dus meer stands en deelnemers op dit vlak en minder culinaire/artistieke (kettingzaagkunst) zaken.
- Maak er gewoon weer 1 dag van. Geeft meer drukte en derhalve sfeer en drukt volgens mij de kosten waardoor iedereen blij wordt.   
Dit zijn zo'n beetje mijn ideeën naar aanleiding van mijn ervaringen gisteren.
Helemaal mee eens!
850 RACING ESTATE  VOLVO FOR LIFE

erik brouwers

Ik erger me nog steeds........ Pfffffff
Zo'n groot gedoe......ik had de auto beter geschorst kunnen laten staan.

erik brouwers

Citaat van: v0lv0freak op 29-06-2015 13:53:18
Goed om al deze reacties te lezen. Ik ben vorig jaar niet geweest, dus ik wist niet wat me te wachten stond.
Gisteren eenmaal daar had ik wel zo'n gevoel van 'is dit alles'?
Tussen de concours auto's stond mooi spul (die rode R, werkelijk prachtig!), maar ook minder mooie auto's.
De opkomst op de parkeerplaats was ook bijzonder mager. Weinig bezoekers?

Ik denk dat het evenement ten onder gaat aan grootheidswaanzin.
Het hoeft niet internationaal en over 2 dagen. Gewoon lekker op 1 dag met een hoop soort genoten tegen een schappelijke prijs.
Als ik het zo lees is dat vorig jaar ook prima gelukt.
Nu heb ik er nog meer spijt van dat ik toen niet geweest ben ;)
Of het ooit nog lukt? Ik denk dat veel mensen nu afhaken / afgehaakt zijn. Jammer.

Het was wel top om met 2 saffron C70's van Limburg naar Baarn te rijden  8)

@ Peed, binnenkort eens met 3 saffron's foto's maken? ;)

Bedankt voor het compliment volvofreak

maRinusV70R

Voor 2016: Open kaart spelen van concoursdeelnemers als in 2014 (aantal beschikbare plaatsen openbaar bij aanmelding), beloftes bij aankondiging website nakomen "hondenbrigade-auto's, catering diverse locaties van zweedse lekkernijen, openstelling van gehele Swedish Collection, foto's van concours met verhard terrein, concours per categorie een prijs en nog veel meer. Aangekondigde evenement uitvoeren als voorgesteld.

Het was een drama met vieze stof en zandzooi ! Ik was in staat om naar huis te gaan, maar moest me houden te blijven staan als concoursauto. Een kind had kunnen begrijpen dat in no time de auto's er niet meer uitzagen!

Voor nu: Compensatie voor de niet geleverde diensten!

henry classic v70

Wilde in eerste instantie ook nog gaan (naar aanleiding van vorig jaar) maar als ik dit nu lees ben blij dat ik 't niet gedaan heb...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

750

NB Ook vreemd dat dezelfde auto twee dagen achter elkaar wint. Denk niet dat er volgend jaar ook nog maar een gepimpte 850 mee wil doen.

Dit geeft jouw kortzichtheid weer.
Plus het gebrek aan concourswaardige autos.
Het meeste wat er stond was schroothoop waardig.

Galactica

Citaat van: 750 op 29-06-2015 20:19:43

Ehhh..dan heb je niet goed gekeken.

Prachtige V70R-en, de rode 850 R, Mooie rode Alter-1, 780's, 760, Kattenruggen en Amazon's.
Daar is veel tijd, geld, energie en liefde in gestoken.

Alleen de wagens van de Swedish Collection stonden er onverzorgd bij.

Beetje kort door de bocht om te stellen dat het schroothoop waardig is, zeker de concourswagens.

blastaway

Voor mij is de reden dat ik er niet kom dat de Kids niet welkom zijn. Ik heb 2 kids die beiden gek zijn van volvo en mogen niet mee. Ik zal er daardoor niet snel te vinden zijjnvoor de leeftijd dat de Kids mee mogen.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Boeijke

NB Ook vreemd dat dezelfde auto twee dagen achter elkaar wint. Denk niet dat er volgend jaar ook nog maar een gepimpte 850 mee wil doen.

Dit geeft jouw kortzichtheid weer.

Citaat van: Claudia op 29-06-2015 20:27:56

Leuke binnenkomer!
Maak je vrienden mee. :eusa_eh:

Ach mensen.

Hij heeft al 7 berichten gepost.
1 normaal bericht, 1 technisch antwoord en 5 met commentaar op andere oid.
Zichzelf even voorstellen is schijnbaar niet nodig.

On-topic.
Jammer dat Ben zich niet even meld hier nu. Die kan misschien nog wat verklaren waarom het zo georganiseerd is.

glenfiddich1983

Wtf?

:eusa_naughty:
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)