Volvo Experience 2015

Gestart door Ben, 18-02-2015 18:16:43

Vorige topic - Volgende topic

tierrie

2dagen nie kijken en er ontstaan bijna rellen hier :o Ik heb in de eerste week van bekendmaking van de experience gelijk voor  2 dagen aangemeld omdat ik eigenlijk dacht dat de meeste dit zouden doen.

jammer dat dr maar weinig deelnemers van hier meededen. jullie rijden allemaal veel mooiere en originelere autos zo te horen. En origineel is toch waar het om draait met een concours.

De heren die het Hollandia dakraam hebben gezien hebben  goed opgelet! auto is de fabriek uitgerold met een dicht dak. Nog voor die bij de dealer werd ingezet is het dakraam erin gezet.

The Demon

Citaat van: glenfiddich1983 op 30-06-2015 08:39:24
Korte impressie van de Volvo Experience (zaterdag), vergeet niet de kwaliteit op HD te zetten, anders speelt YouTube hem standaard op 25 FPS af, en dat ziet er écht niet uit

https://www.youtube.com/watch?v=2c3OLTO9SAs

Ben ik er zelf tevreden over? Slechts gedeeltelijk. Ik had gehoopt met die Feiyu steadycam een echt stil beeld te krijgen tijdens het rondlopen maar dat is niet het geval. Kan ook zijn dat ik nog moet leren er mee om te gaan, maar vooralsnog heeft het als enige voordeel dat de "amplitude" van bewegingen bij het filmen vanuit de hand een stuk kleiner is, en dat draaien aan het beeld automatisch "soepel" gemaakt wordt. Oh ja: en je kan hem niet scheef houden, de camera hangt altijd horizontaal recht met de Feiyu.. dat is toch ook best een fijn voordeel bedenk ik me :)

Een volgende keer film ik gewoon lekker vanaf statief, dat geeft een stuk minder nawerk en uiteindelijk natuurlijk verreweg het meest stabiele beeld.
Leuk filmpje, geeft een impressie van het geheel.
Maar ik wil je een paar tips geven.
Neem inderdaad voor je panshots een (liefst olie gedempt) statief dat geeft een rustiger beeld van de beweging.
Probeer je harde overgangen zoveel mogelijk op de maat van de muziek te zetten (geeft een dynamischer effect voor de kijker).
Een pan-links niet opvolgen met een pan-rechts (of andersom) zet daar een steady-shot of pan-up of pan-down tussen.

Maar voor een derde project heb je het netjes gedaan.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Boeijke

Citaat van: henry classic v70 op 30-06-2015 18:51:29
Citaat van: Boeijke op 29-06-2015 20:51:58
On-topic.
Jammer dat Ben zich niet even meld hier nu. Die kan misschien nog wat verklaren waarom het zo georganiseerd is.

Was actief tot 20:55 uur, zal wel het een en ander hebben gelezen neem ik aan.
Zat Ben in de organisatie dan?

Volgens mij wel. Anders kan hij hier ook gewoon melden dat hij er niks mee van doen heeft toch?

glenfiddich1983

Citaat van: The Demon op 30-06-2015 19:48:26
Korte impressie van de Volvo Experience (zaterdag), vergeet niet de kwaliteit op HD te zetten, anders speelt YouTube hem standaard op 25 FPS af, en dat ziet er écht niet uit

Ben ik er zelf tevreden over? Slechts gedeeltelijk. Ik had gehoopt met die Feiyu steadycam een echt stil beeld te krijgen tijdens het rondlopen maar dat is niet het geval. Kan ook zijn dat ik nog moet leren er mee om te gaan, maar vooralsnog heeft het als enige voordeel dat de "amplitude" van bewegingen bij het filmen vanuit de hand een stuk kleiner is, en dat draaien aan het beeld automatisch "soepel" gemaakt wordt. Oh ja: en je kan hem niet scheef houden, de camera hangt altijd horizontaal recht met de Feiyu.. dat is toch ook best een fijn voordeel bedenk ik me :)

Een volgende keer film ik gewoon lekker vanaf statief, dat geeft een stuk minder nawerk en uiteindelijk natuurlijk verreweg het meest stabiele beeld.
Neem inderdaad voor je panshots een (liefst olie gedempt) statief dat geeft een rustiger beeld van de beweging.
Probeer je harde overgangen zoveel mogelijk op de maat van de muziek te zetten (geeft een dynamischer effect voor de kijker).
Een pan-links niet opvolgen met een pan-rechts (of andersom) zet daar een steady-shot of pan-up of pan-down tussen.

Maar voor een derde project heb je het netjes gedaan.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Bedankt, ook voor de tips!
Die zal ik zeker ter harte nemen bij een volgend project. Zo leer ik elke keer weer wat! :D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Sbv

Citaat van: Wijnand op 30-06-2015 19:01:03
Ben heeft op het Volvo-forum een en ander toegelicht.
Dan kan dat hier ook lijkt me aangezien hij dit topic gestart is

tierrie

Ben zit op dit moment in Zweden dus zal niet heel snel reageren denk ik.

The Demon

Citaat van: glenfiddich1983 op 30-06-2015 20:57:26
Citaat van: The Demon op 30-06-2015 19:48:26

Bedankt, ook voor de tips!
Die zal ik zeker ter harte nemen bij een volgend project. Zo leer ik elke keer weer wat! :D

Al doende leert men, ik heb alleen het voordeel gehad dat mijn vader audiovisueel producent was.
Als je wat wil weten hoor ik het wel.  :D

StefanCJ

Robster480

Citaat van: tierrie op 30-06-2015 21:15:10

Mwah, de Facebook Volvo-forum pagina volspammen lukt hem ook aardig ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

)()()sT

Het lijkt wel of er een misdaad gepleegd is. Drie dagen doorzeuren dat de "meeting" tegenviel en dat de organisator maar even op het matje moet komen :evil:

:eusa_whistle:

leons850

Citaat van: Robster480 op 30-06-2015 22:59:36
Citaat van: tierrie op 30-06-2015 21:15:10

Mwah, de Facebook Volvo-forum pagina volspammen lukt hem ook aardig goed ;)

;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Citaat van: )()()sT op 30-06-2015 23:06:44
Het lijkt wel of er een misdaad gepleegd is. Drie dagen doorzeuren dat de "meeting" tegenviel en dat de organisator maar even op het matje moet komen :evil:

maw gewoon volgend jaar niet weer gaan als het nu tegen viel

glenfiddich1983

Citaat van: Sbv op 01-07-2015 08:57:20

Ik ga volgend jaar wel weer hoor. Dat er dingen tegenvielen wil niet zeggen dat ik het niks aan vond. Als ze de positieve dingen van 2014 en 2015 combineren dan moet 2016 gewoon fantastisch worden!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

HJBiemond

Citaat van: glenfiddich1983 op 01-07-2015 09:10:11
Citaat van: Sbv op 01-07-2015 08:57:20

Ik ga volgend jaar wel weer hoor. Dat er dingen tegenvielen wil niet zeggen dat ik het niks aan vond. Als ze de positieve dingen van 2014 en 2015 combineren dan moet 2016 gewoon fantastisch worden!
Lijkt me een mooie afsluiter betreffende de Volvo Experience 2015. Op naar 2016!!!
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km

Silver_R

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het heel lastig is om een goed evenement te organiseren. Zeker om het iedereen naar de zin te maken. Ga er maar eens aan staan.
Dat er een aantal zaken misschien niet goed zijn gegaan, is heel vervelend maar zeker niet het einde van de wereld. Het Experience is met de beste wil, veel energie en enthousiasme georganiseerd.
De organisatie kennende, zitten ze zeker niet stil, zijn ze vast en zeker aan het evalueren, nemen ze de kritiek (opbouwend en alle andere) ter harte en ga ik ervan uit dat het volgend jaar weer beter zal zijn. Vergeet niet dat ze op een aantal problemen wel degelijk zijn ingesprongen maar dat viel ook niet bij iedereen in goede aarde.
En voor iedereen die het Experience en de organisatie spreekwoordelijk afbrand, dat is echt niet nodig. Nogmaals, probeer zelf maar eens iets te organiseren.