15G versus 16T

Gestart door BBS, 13-03-2015 21:39:45

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Die 6de injector, wordt die nog steeds wel eens ingebouwd dan?

Even voor de beeld vorming wat ik definitief wil doen?
Volvoloos....

leons850

Citaat van: maartendeb op 21-03-2015 21:12:23
Once you go gechipte T5 (zelfs met standaard downpipe), you'll quickly forget de 2.5T, heb ik toen gemerkt 8)

Ik heb wel eens gehoord dat het niet voor iedereen altijd harder moet.
Maar volgens mij is dat een fabeltje.  :eusa_whistle:

Citaat van: BBS op 21-03-2015 22:02:44

Word volgens mij bij onze auto's niet meer gedaan standaard sinds de bruine er zijn.
Het zal overigens vast nog wel kunnen.
Zit me wel eens af te vragen waarom dat concept nog nooit is toegepast met de bruine.
Zou je theoretisch 400pk moeten kunnen doen op lpg maar of dit waar is weet ik niet.

Ludo?  :eusa_whistle:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

)()()sT

Nee, de pomp is de beperkende factor.

leons850

Citaat van: )()()sT op 22-03-2015 02:06:49
Nee, de pomp is de beperkende factor.

Ah kijk, dat is dus het antwoord. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Vulk

Dat werd me vorig jaar afgeraden door de gasinstallateur, terwijl mijn kabelboom eigenlijk bij inbouw reeds voorzien was op 6 injectoren. 5 Bruine zouden 'beter' zijn, maar vraag me niet hoe, waar of wat.

innocenti

Citaat van: Vulk op 22-03-2015 07:49:46

Dat werd me vorig jaar afgeraden door de gasinstallateur, terwijl mijn kabelboom eigenlijk bij inbouw reeds voorzien was op 6 injectoren. 5 Bruine zouden 'beter' zijn, maar vraag me niet hoe, waar of wat.
Ik snap dat men dat voor een nieuwe installatie afraad. Voorr een bestaande installatie met al 5 witte injectoren snap ik dat niet goed. Economisch is een 6de injector inbouwen goedkoper dan 5 nieuwe bruine injectoren. Ik rijd al 230000km met 6 injectoren zonder noemenswaardige problemen. Af en toe hikken, maar dat doen er meer, ook met bruine injectoren.

Nogmaals, kosten waren toen rond de €300.

Vulk

Het verschil met vijf bruine is dan amper 400 euro.
En af en toe hikken kan best irritant zijn vind ik.

)()()sT

Dat hikken heeft niks met de injectoren te maken :P

innocenti

Citaat van: )()()sT op 22-03-2015 08:56:23
Dat hikken heeft niks met de injectoren te maken :P
Dat wilde ik ook net typen. Zal t weg halen, want zorgt voor verwarring.

maartendeb

Citaat van: leons850 op 22-03-2015 01:36:01
Citaat van: maartendeb op 21-03-2015 21:12:23
Once you go gechipte T5 (zelfs met standaard downpipe), you'll quickly forget de 2.5T, heb ik toen gemerkt 8)

Ik heb wel eens gehoord dat het niet voor iedereen altijd harder moet.
Maar volgens mij is dat een fabeltje.  :eusa_whistle:

Dat eerste klopt, maar dat bedoel ik hier ook niet. Met een normale rijstijl (woon-werk, snelweg, dat soort) momenten waar je denkt ahh fijn 2.5T, denk ik dat je evenveel spaß zult hebben met een navenant gechipte T5. Zo heb ik het in ieder geval ervaren, na een dag ben je "dat kwalitatief schijtblok" vergeten.