Valvoline olie o.a bij de Action voordelig te krijgen

Gestart door timj, 19-03-2015 10:03:34

Vorige topic - Volgende topic

timj

Hallo mederoffelaars,

Ik werk sinds kort bij Total en tot mijn verbazing ben ik erachter gekomen dat valvoline door Total wordt gemaakt en met de interne kennis die ik heb opgedaan over de raffinage van Total olie is dit een uitstekende  kwaliteit olie.

Wat dit ook nog extra onderstreept voor mij is de aanwezigheid van een aantal certificaten op de fles,MAAR ik ben natuurlijk geen expert/kenner/goeroe op dit gebied.

En laat nu juist dit merk bij de Action te koop zijn 1 liter fles voor 3,99 Euro.

Ook de Citroen dealer schrijft dit o.a voor voor de Berlingo (die ik bedrijfsmatig stuur) maar ja misschien zegt dit niet alles en kan het netzo goed balletje balletje tussen 2 Franse bedrijven.??!!??

Ik lees graag jullie aanvullingen/reacties/ervaringen.

grt
tim 

Jans Duiven

StefanCJ

Action verkoopt ook Shell Helix olie voor een leuke prijs.

timj

Hallo,

Nee de Valvoline is nog steeds te koop bij de Action.

Jurijn R

Er zijn wel zoveel olieën die Valvoline of Shell Helix olie genoemd worden.
Maar aan de prijs kun je toch echt wel weten of hij goed zal zijn of niet denk ik hoor.
Bezuinigen op dit soort dingen is toch niet nodig? De motoren hebben beter goede olie, dan van die goedkope olie? Zelfde als van die namaak bougies, en namaak onderdelen. ( Onderhouds-onderdelen)

Jans Duiven

Citaat van: timj op 19-03-2015 14:48:48
Hallo,

Nee de Valvoline is nog steeds te koop bij de Action.

De Valvoline is niet meer te koop voor 3,99 hier in t dorp, bij jullie nog wel ?
Normale prijs staat er weer op

Boeijke

Hier ook weer de normale prijs.
Toevallig vanmiddag gezien omdat ik een kannetje van 4 liter van die goedkope meuk gehaald heb.

Jans Duiven

Citaat van: Boeijke op 19-03-2015 19:10:03
Hier ook weer de normale prijs.
Toevallig vanmiddag gezien omdat ik een kannetje van 4 liter van die goedkope meuk gehaald heb.

Ah, deze olie?

:D

NinaPaul

Citaat van: Jurijn R op 19-03-2015 18:47:54
Maar aan de prijs kun je toch echt wel weten of hij goed zal zijn of niet denk ik hoor.
Bezuinigen op dit soort dingen is toch niet nodig? De motoren hebben beter goede olie, dan van die goedkope olie? Zelfde als van die namaak bougies, en namaak onderdelen. ( Onderhouds-onderdelen)

Door de prijs kan je niet weten of het goede of slechte olie is, de specificaties doen dat wel.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Citaat van: Jurijn R op 19-03-2015 18:47:54

Jurijn ik denk dat als er Valvoline of Shell Helix op staat dat het er dan ook echt inzit ongeacht de prijs. We moeten ook niet vergeten dat Action met meer dan 500 winkels in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk en de opzet als prijsvechter zijn inkoop op grote schaal doet en daardoor goedkoop kan leveren.

De prijsverschillen van een liter Shell Helix is enorm, kijk eens wat deze kost in de Shell shop van een tankstation, een automaterialenzaak en dan bij de Action. Bij de ene winkel betaal je de "goud prijs" voor een liter en bij de Action de "oud ijzer prijs"

Ook de Techno olie van de Action is van goede kwaliteit en ik heb het al eerder gemeld: Uit een doos met 6 kannetjes van 1 liter haalde de medewerkster er 5 uit met de naam Techno en een met de naam Kroon Olie ;D

Ach de mensen willen toch besodemieterd worden ;D ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Inderdaad, Action koopt groot in en heeft een kleinere marge op de producten.
Door het volume dat zij inkopen krijgen ze hogere kortingen en door de lagere marge kunnen ze het goedkoper verkopen.
Daarnaast kopen ze ook vaak partijen op met verouderde verpakking.

Techno olie is gewoon een zogenaamd Private Label, dat is dus gewoon (bijvoorbeeld) Kroon olie maar met een andere verpakking en naam.

Marc O.

Mijn zus heeft bij een bedrijf gewerkt dat veel aan Action leverde. Was gewoon keihard onderhandelen, daar zijn ze goed in. 'Take it or leave it' mentaliteit. Qua marge hoef je echt geen medelijden met ze te hebben hoor. Ook niks geen oude verpakkingen, gewoon verse aanvoer vanuit de fabriek.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Citaat van: Marc O. op 19-03-2015 21:36:18
Mijn zus heeft bij een bedrijf gewerkt dat veel aan Action leverde. Was gewoon keihard onderhandelen, daar zijn ze goed in. 'Take it or leave it' mentaliteit. Qua marge hoef je echt geen medelijden met ze te hebben hoor. Ook niks geen oude verpakkingen, gewoon verse aanvoer vanuit de fabriek.

Volledig Off Topic: http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/3849102/2015/02/11/Het-geheim-van-het-succes-van-Action-briljante-inkopers.dhtml
--
Autogas Inside . . .

Bostel

Bij mijn plaatselijke automaterialenzaak is al jaren de actie 5l + 1l gratis op de valvoline 10W40 en daar betaal ik dan net geen €26 voor.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

cornelis-b

Vandaag even bij de Action geweest en weer volop Valvoline Olie voor 3,99 per liter ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien