Start niet, hoe verder?

Gestart door jortg, 04-04-2015 23:54:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jortg

Heb een t5 automaat die sinds vandaag niet meer start.
Startmotor gaat niet rond.
Motor start wel als ik contact op 2 zet en dan de plus zet op de dunne draad van de startmotor.
Auto heeft een startonderbreker met zo'n pinnetje, weet niet in hoeverre dit nog een probleem kan zijn als de motor met een rechtstreekse draad op de startmotor wel start?

Wat heb ik al geprobeerd? Sleutel rammelen, rechtstreekse min van accu naar motor, zekering 6 er uit gehaald, automaat pook wat bewogen tijdens starten, meerdere accu's.

Ik weet het even niet meer. Wat kan ik nog testen?

UserID6342

Als je de draad op de startmotor zet, slaat de motor dan wel aan of gaat tie alleen rond ?

Zowiezo zijn al die after market systemen (pennetjes, code's, etc. al dan niet ingebouwd door een dealer toentertijd) rotzooi, dus beter er helemaal tussenuit halen, netjes repareren en doorsolderen met krimpkous en dan eens verder kijken....

Spin!


www.vm-parts.nl

Sbv

alles eens uitlezen om mee te beginnen ?

jortg

Gaat om een 850. De motor slaat aan en loopt prima wanneer gestart met draad. Kan ik startonderbreker dan uitsluiten?
Zal straks eens uitlezen.

)()()sT

Pnp-switch? Had ik ook, een extra draad op het schoentje van de startmotor die ik dan idd op de plus van de accu kon houden zorgde ervoor dat ik na het tanken weg kon rijden ;D

Piet

Plug and Not Play switch :)

jortg

Uitlezen automaat a1:
213
313
322
114

Brandstofsysteem a2:
111

Iemand een idee?

jortg

Codes gereset. Nu 111. Wanneer komen foutcodes terug?

zie nu ook dat wanner ik de wagen start met draadje en met draaiende motor door de versnellingen ga de pijl niet meer op het dashboard verschijnt in automaatstand 1, 2 en 3.

Kan een pnp switch in 1 keer kapt gaan? Had verder geen problemen.


RoelNL

De storingen die je aangeeft hebben te maken met de pnp switch en en kabels ervan. Ook zit er signaal gasklepsensor te hoog bij.

Als het automaat lampje er niet meer is kun je vanuit gaan dat de vorige eigenaar deze eruit gehaald had omdat deze iedere keer oplichte.

Na het testten start de motor weer zoals het hoort?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

jortg

Nee ik bedoelde dat het pijltje er voor de storing nog wel was. Volgens mij toch normaal dat deze gaat branden in L en 3 stand van automaat? Nu is dat lampje weg.

Wanneer horen eventuele foutcodes terug te komen na resetten?

RoelNL

#11
Ja dat klopt als je de automaat in 3 of L zet dan moet het lampje branden.

Op het moment dat je de auto start moet je ze weer hebben als er continu foutcodes zijn, als ze er af en toe zijn dan moet gewoon gaan rijden en op het moment dat je automaat lampje is gaan knipperen dan moet je dus foutcodes hebben.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

jortg

Nog iets ontdekt. Geen achteruit in winterstand automaat. Pijltje gaat in winterstand wel branden.

V70geRwin

Nog een pnp test is of je achteruitrij lichten wel/niet oplichten in R.

Soms is de pnp tijdelijk nog even te redden met, als alles uit is, de hendel een keer of 10 goed heen en weer te raggen. Vervangen is overigens goed zelf te doen.

jortg