Welke performance-band kiezen?

Gestart door EricL, 19-04-2015 21:32:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EricL

Ik heb e.e.a. opgezocht en doorgelezen op dit forum alleen mis ik info/ervaringen over bepaalde banden uit het hogere segment.

Ik heb een selectie gemaakt van wat in mijn ogen en die van de fabrikant (reclamefolders!) een performance band zou moeten zijn:

1. Michelin SuperSport à € 131,68
2. Falken Azenis FK453 à € xxx,xx
3. Kumho Ecsta Le Sport KU39 à € 80,39
4. Bridgestone Potenza RE050A à € 106,00
5. Pirelli P-Zero à € 130,00
6. Continental SportContact 5 € 121,93

Prijzen afkomstig van verschillende webshops

Wie heeft er ervaringen met één of meerdere van bovenstaande banden, en waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Mocht er een ander (beter) alternatief zijn hoor ik dat graag...

Zelf ben ik toe aan een nieuwe bandenset voor om mijn Volans (205-45-17) en ben er nog niet uit welk type band ik moet kiezen.  :-\


Vulk

Ik heb die conti's en ben er helemaal weg van. Heb verder wel nog met geen enkel van die andere gereden.
Mijn ervaring is dat ze vrij gelijkmatig blijven presteren naarmate ze verder afslijten.

Boeijke

Rij, net als Koen en Leon op de Kumho's.
Bij droog weer erg goed en niet teveel rolgeluid.
Op snelheid (180km/u) voelde het ook goed.
Regen nog niet mee gereden.
Slijtage kan ik ook nog niets van zeggen. Heb ik ze te kort voor.

scania164

Hoi
Hankook ventus is geweldig !

innocenti

Ik ben idd ook erg blij met de Conti sportcontact 5.

En Falken ben ik geen liefhebber van uit je lijstje, Pirelli heb ik gehad maar in 3 van de 4 banden een hoogteslag gekregen na 10000km. Overigens netjes opgelost door bandenboer.

Michelin Pilot sport 3 is wel fijn, al nijg ik op dit moment meer naar de Conti
Semperit speedlife gehad. Vond ik gevoelsmatig een zware band om te rijden. Qua grip niet slecht, maar voor mijn gevoel een erg hoge rolweerstand.

innocenti

Citaat van: scania164 op 19-04-2015 21:48:18
Hoi
Hankook ventus is geweldig !
Heb ik ook gehad, Ventus V12. Ik vind de michelin PS3 en Conti veel fijner.

MrCain

#6
Je vergeet Goodyear Eagle F1 nog  ;D

Rijd daar nu een dik jaar mee en bevalt echt goed!
Goede grip op droog en zeker op nat en een goede bocht stabiliteid
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

V70R^2

Heb zowel de continental sportcontact 5 als de pirelli P-zero en de pilot sports gehad.

Pirelli staat mij om een of andere reden wat tegen, de conti's zijn gewoon goed maar de michelin pilot super sports waren toch echt het beste, gaf gewoon meer grip bij acceleratie en bleef beter presteren.

Heb ook een kilometer of 5.000 met falken fk453 nogiets gereden, dat was wel een teleurstelling na de pilot super sports.

Gelukkig zijn ze kaal ;D en ga ik weer voor de michelin pilot super sports, gewoon een bewezen zeer goede band, niet voor niets af fabriek op porsches en BMW M performance modellen gemonteerd.

Jans Duiven

#8
Citaat van: V70R^2 op 19-04-2015 22:01:13
Heb zowel de continental sportcontact 5 als de pirelli P-zero en de pilot sports gehad.

Pirelli staat mij om een of andere reden wat tegen, de conti's zijn gewoon goed maar de michelin pilot super sports waren toch echt het beste, gaf gewoon meer grip bij acceleratie en bleef beter presteren.

Heb ook een kilometer of 5.000 met falken fk453 nogiets gereden, dat was wel een teleurstelling na de pilot super sports.

Gelukkig zijn ze kaal ;D en ga ik weer voor de michelin pilot super sports, gewoon een bewezen zeer goede band, niet voor niets af fabriek op porsches en BMW M performance modellen gemonteerd.

Komt dat door ervaring met de banden of is dat zomaar een dingetje?  :D

Ik heb er nu een setje Cooper Zeon CS-Sport banden onder liggen die het ook goed doen qua grip op zowel nat als droog.

Praatje bij het plaatje van David Coulthard

cornelis-b

#9
Ik ben erg tevreden over Toyo Proxes maar rij nu met Michelin, volgende banden worden weer Toyo

http://www.topbanden.com/goedkope-banden/banden-toyo-proxes-t1r-205-45-r17-autobanden-p21106.html
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Citaat van: scania164 op 19-04-2015 21:48:18
Hoi
Hankook ventus is geweldig !
Kun je er meer over vertellen? Ik nijg er namelijk ook naar. En dan de volgende ronde banden maar Conti's of Goodyear eronder schroeven...
Volvoloos....

cornelis-b

Met dit topic denk dat je krijgt: Zoveel mensen zoveel verschillende banden.

Denk dat je beter kan zeggen deze band laat ik om de velgen draaien en ik test het uit, bevalt het niet zet je de banden op marktplaats na een halfjaar en probeer je wat anders. Iedereen heeft een eigen voorkeur, ik dus ook ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

EricL

Bedankt voor de reacties,

Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar de Supersports. Prijstechnisch ook erg goed vergeleken met de andere banden uit het lijstje en misschien daarom wel de safe-bet. Op Porsche's e.d. standaard alleen vrijwel niets te vinden over de ervaring icm een 850 / x70.

Die Goodyear Eagle F1's ben ik idd vergeten  :eusa_shhh:, eerlijk gezegd nog geen research gedaan naar die band. Ik zal me daar is wat verder in verdiepen. Zal ongetwijfeld ook kwaliteit zijn zoals je beschrijft.

Met de Pirelli P-Zero's schijnen er vaker negatieve ervaringen te zijn, op het forum was ik er ook al wat over tegengekomen. De prijs is vrijwel gelijk aan de Supersports, dus of of overpriced, of gewoon domme pech met een bandenset gehad.

Mijn vader heeft de SportContact 5 en zijn erg goed, maar als wederom de Supersports beter presteren dan die -5's zijn die prijstechnisch toch weer interessanter.

Hankook Ventus ken ik zelf ook niet, meerdere info hierover is welkom!  :)

Kumho's doen het erg goed onder de V70 van Koen, dus die houd ik ook zeker in m'n achterhoofd. De prijs is daarnaast ook aantrekkelijk.

De Toyo Proxes heb ik zelf gehad en die hoef ik niet meer. De grip viel behoorlijk tegen eerlijk gezegd, zowel op droog als nat wegdek.





UserID25761

Ik ben zeer te spreken over de Goodyear's F1   :eusa_clap:
Ik heb ze er nu al zo'n 30000 km er onder zitten en ze zijn nauwelijks afgesleten.

Ook Michelin sport vind ik een goede band, heb ik ooit laten monteren op m'n R AWD en hebben er ruim 100000 km onder gezeten.

BBS

Toyo Proxes T1R heb ik er nu ook onder liggen, ze zijn zo goed als "af" en ik hoef ze ook echt nooit weer te hebben.
Als de wagen een week stil gestaan heeft dan hebben de banden alle 4 een platte kant. De eerste kilometers dan hobbelt dat enorm en als de band "warmer" wordt is het hobbelen ook over. Hoe kouder het wordt buiten, des te meer dat hobbelen versterkt wordt en langer duurt.
Nee, ik hoef ze niet weer....
Volvoloos....