Welke performance-band kiezen?

Gestart door EricL, 19-04-2015 21:32:40

Vorige topic - Volgende topic

TonV70R

Citaat van: leons850 op 19-04-2015 23:41:35
Citaat van: Boeijke op 19-04-2015 21:47:49
Rij, net als Koen en Leon op de Kumho's.
Bij droog weer erg goed en niet teveel rolgeluid.
Op snelheid (180km/u) voelde het ook goed.
Regen nog niet mee gereden.
Slijtage kan ik ook nog niets van zeggen. Heb ik ze te kort voor.

Tevens ben ik wel benieuwd naar de slijt vastheid van de Michelin's. Iemand ervaring mee?

Ik heb de Michelin Pilot Sport 3 op de R liggen en bevallen me goed. Ben aan het 2e setje voorbanden bezig, achter liggen nog dezelfde als welke er nieuw op de Comets gegaan zijn.
Zowel met droog als met nat weer goed grip.

Eerst setje heeft er zo'n 16 a 17K op gezeten, waren toen op zeg maar ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Piet

Woensdag a.s gaan er bij mij michelins supersports op. Ben benieuwd.
Hiervoor had ik Goodyear Asymmetric Eagle 2, super veel grip echter binnen no time waren de voorbanden in slicks veranderd, terwijl er achter nog bijna 8 mm profiel op zit.
Beetje te zacht naar mijn smaak. De Michelins (weet niet meer welk type) die ik daarvoor had gingen in ieder geval een stuk langer mee.

Domaso

Zelf onlangs Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 gekocht. Na de voorlaatste schifting bleven Michelin en Goodyear over. In 205/45/17 zijn de Goodyears ong. € 20 per stuk goedkoper. Op bandenspotter.nl kun je prijzen van verschillende bandenleveranciers vergelijken.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

leons850

Citaat van: Piet op 19-04-2015 23:54:03
Hiervoor had ik Goodyear Asymmetric Eagle 2, super veel grip echter binnen no time waren de voorbanden in slicks veranderd, terwijl er achter nog bijna 8 mm profiel op zit.
Beetje te zacht naar mijn smaak. De Michelins (weet niet meer welk type) die ik daarvoor had gingen in ieder geval een stuk langer mee.

Ik heb er 1 seizoen (40dkm) mee gedaan, toen waren ze alle 4 kaal. Wel een fijn bandje.
Blij dat ik niet de enige ben die vlot banden slijt. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

EricL

Citaat van: Nordschleife850R op 19-04-2015 23:40:30

Denk dat ze geen slechtere band gaan maken ;)
Mijn voorkeur ging zeker naar de Michelin!

Nee logisch al hoeft het nieuwste type band niet meteen hun beste te zijn. ;D

Citaat van: Johann op 19-04-2015 23:36:49

Heb ze onder de P zitten. Weliswaar 20" maar wel een redelijke wang. Grip is heel goed maar ze zijn een beetje zingerig. Kan natuurlijk van de afmeting komen maar toch.

De PS2/3 is een goede band. Loopt mooi stil en blijven stil. Grip is gewoon goed. Verlies heel gecontroleerd grip als ie op de limiet zit.
Kumho is een veel betaalbaardere band maar zal denk ik uiteindelijkniet zoveel goedkoper zijn dan een Michelin omdat ie sneller slijt en heeft een beetje last van parkeer geheugen. Wel gewoon goede grip ook bij nat weer en doet het beter op sneeuw dan een Michelin PS. De SS is op sneeuw ook beter dan de PS trouwens. Doet iets ipv niets.

Met zowel de PS2/3 en SS kan je dus niet misgaan, is de grip bij nat wegdek bij alledrie hetzelfde of springt er hier eentje bovenuit?

Even voor Eric, ik heb vorig jaar met de goodyears gereden, daar ben ik erg over te spreken, pas toen ze aan max slijtage zaten kregen ze duidelijk minder grip, daarvoor altijd prima. Ook prima band in de bocht en regen.
mijn afweging is momenteel, ga ik voor een band die zich voor mij heeft bewezen of voor wat anders.
daarbij hou ik er ook wel eens een stevige rijstijl op na dus ze moeten ook wel vertrouwen geven.

Thanks,

dus een goede band alleen moet op tijd vervangen worden.

Citaat van: Piet op 19-04-2015 23:54:03

Als je een redelijke impressie hebt van die SuperSports ben ik wel benieuwd naar je ervaring tov die Goodyears.

Citaat van: marrrcel op 19-04-2015 23:48:02
Ik heb niet veel vergelijk op een 850, maar ik kan wel iets bijdragen:
Toyo Proxes TR-1: herrie en hoogteslag. Nooit meer. Wel goede grip in nattigheid.
Conti SportContact 5: Goede grip, stil, geen hoogteslag en prijswinnaar in een recente test van de ADAC (jaar vergeten).

Succes met het maken van een keuze.

Thanks, nee van die Proxes ben ik ook genezen.  ;D Die SportContact5 is idd erg goed en misschien wel de directe concurrent van de SuperSports voor het straatgebruik

Boeijke

Citaat van: Boeijke op 19-04-2015 21:47:49
Rij, net als Koen en Leon op de Kumho's.
Bij droog weer erg goed en niet teveel rolgeluid.
Op snelheid (180km/u) voelde het ook goed.
Regen nog niet mee gereden.
Slijtage kan ik ook nog niets van zeggen. Heb ik ze te kort voor.

Ik rij er nog niet op Willem.

Ah, sorry. Dacht dat je ze wel al had.

leons850

Band heeft bij mij er 45dkm er onder gezeten, toen waren er 4 glad. En ik merkte het alleen bij nat weer.
en iets met optrekken.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

Ik zie dat dit ook leverbaar is in de maat waar ik naar kijk  :eusa_whistle:  :evil:

Nordschleife850R

Kijk je dan naar 235/40 18? 505 dollar volgens de Michelin site  :o

V70R-obert

Ik heb altijd de Uniroyal Rainsport 2 gehad en ga nu voor de Uniroyal Rainsport 3. Hier rij ik dan het hele jaar op, alleen wanneer de winter zich echt aandient wissel ik naar winterbanden.

V70geRwin

Voorheen was de Bridgestone RE050A mijn eerste keuze, wel echt de A versie nemen want de band zonder A is veel minder.
Heerlijke band op droog, knetterharde wang, bijna niet om te leggen en je voelt een dubbeltje liggen.
Ook op nat zeer goed en geeft de grens heerlijk aan.
Deze had ik op de t-5r met chip, KW set en porsche BBK.

Omdat Falken ook als "goed" werd omschreven op het forum deze een keer geprobeerd, de FK452. Op droog viel het nog wel mee, minder als de Bridgestone maar beter dan de prijs doet vermoeden. Alleen op nat was het heel snel op. Heb deze gauw naar de vooras gedaan toen en opgerookt. Blijft lastig met andermans mening maar jij bent ook heel kritisch en perfectionistisch net als ik daarin als ik je blog zo zie (jij ook optisch, ik meer alleen technisch).

Nu op de V70R heb ik de Conti sportcontact 5 en deze heeft een iets zachtere wang dan de Bridgestone maar is op droog minstens gelijkwaardig en op nat beter dan de Bridgestone. Hij doet het eigenlijk heel onopvallend heel erg goed, je merkt eigenlijk niet hoe makkelijk en goed het gaat.

Helaas voor je heb ik geen ervaring met de genoemde Michelin, want ik denk zelf dat de Conti SC5 en de Michelin met elkaar om de eerste plek zullen strijden.

RoelNL

Zelf rijd ik met conti sportcontact 5 en bevallen zeer goed en zijn zeker goed te betalen en gaan ook redelijk lang mee meer dan 40k km met mijn rijstijl. Bandenmaat is 225-45 Y17

De grip is prima zowel op droog als nat asfalt, en het afrol geluid van de banden is ook gewoon goed voor zover ik kan oordelen want het is gewoon stil in de auto, ook als je harder gaat rijden, je hoort vooral de wind ipv de banden.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

V70R^2

Citaat van: Nordschleife850R op 20-04-2015 08:43:38
Kijk je dan naar 235/40 18? 505 dollar volgens de Michelin site  :o

De 235-35-19, ik zie ze voor 280 euro per stuk na korting, dat is toch wel erg gortig, en ze gaan nog niet half zo lang mee als de supersports, en die doen 170 euro per stuk.

Maar ja, dan praten we over een heel ander soort band natuurlijk, semi-slicks.

Piet

Citaat van: V70R^2 op 20-04-2015 12:29:30
Citaat van: Nordschleife850R op 20-04-2015 08:43:38
Kijk je dan naar 235/40 18? 505 dollar volgens de Michelin site  :o

De 235-35-19, ik zie ze voor 280 euro per stuk na korting, dat is toch wel erg gortig, en ze gaan nog niet half zo lang mee als de supersports, e
Maar ja, dan praten we over een heel ander soort band natuurlijk, semi-slicks.

233  incl montage bij profile tyrecenter ... nog steeds erg gortig...

V70R^2

VAN:
€ 346,06
Online Actieprijs:
€ 213,-

Prijs inclusief montage en afvalbeheersbijdrage
€ 240.75

Bovenstaande zijn de supersports 235/35/19'. Kan me niet voorstellen dat je voor minder dan dat de cup 2 hebt.. zo wel  :eusa_whistle:  :evil:

Overigens zijn de super sports op andere sites 150-175 euro, dus een prima te betalen band en nieteens echt duurder dan de top straatbanden van continental of pirelli.