Welke performance-band kiezen?

Gestart door EricL, 19-04-2015 21:32:40

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Ik rij er nu een week op, maar ze hebben echt wel zeer goed grip.  Wielen slaan niet snel door en ik laat er toch best wel aardig wat vermogen al bij lage snelheden op los met mijn 19T.
Rijden verder goedm strak en absoluut geen gehobbel.
Ik vind het voorlopig een superband. Nog even kijken hoe het met de slijtage is op den duur.

UserID6342

Met Piet eens, want heb het zelf mogen ervaren zaterdag !

Piet

Ik meende al in mijn rechterooghoek iemand in de gordijnen zien te klimmen   ;D

EricL

Citaat van: Piet op 04-05-2015 13:10:40
Ik rij er nu een week op, maar ze hebben echt wel zeer goed grip.  Wielen slaan niet snel door en ik laat er toch best wel aardig wat vermogen al bij lage snelheden op los met mijn 19T.
Rijden verder goedm strak en absoluut geen gehobbel.
Ik vind het voorlopig een superband. Nog even kijken hoe het met de slijtage is op den duur.

Bedankt voor de terugkoppeling. Prima band dus!
Bij mijn 850 komen ze er ook onder.

Lostimmos

Ook nog even mijn "2 cents"

Geniale band, heb er inmiddels mee mogen rijden met stralende zon en warm weer en heftige regenbuien.. simpelweg verbaasd over het vertrouwen en de hoeveelheid grip die deze banden geven.

En stil dat ze zijn! Misschien is het gewoon een grote stap van de Toyo's naar dit, maar je hoort gewoon Niks met 120 Km/u.. afgezien van het windgeluid en de uitlaat  ::) 8)

Johann

Piet

Piet

Citaat van: Lostimmos op 11-05-2015 02:55:41

Geniale band, heb er inmiddels mee mogen rijden met stralende zon en warm weer en heftige regenbuien.. simpelweg verbaasd over het vertrouwen en de hoeveelheid grip die deze banden geven.

En stil dat ze zijn! Misschien is het gewoon een grote stap van de Toyo's naar dit, maar je hoort gewoon Niks met 120 Km/u.. afgezien van het windgeluid en de uitlaat  ::) 8)

Grappig... ik vind ze tov de Eagle F1's juist meer geluid maken. Zo zie je maar alles is relatief.

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Citaat van: leons850 op 11-05-2015 11:01:03
Citaat van: Johann op 11-05-2015 08:21:04
De eerste is al geploft..

http://www.swededemon.com/images/PV60/shots/random/sweden/flat-tire.jpg

Jij hebt je gewoon misdragen. ;D
Mooi waardeloos, ANWB lidmaatschap dus? ;)
lekke band kan ook gewoon. Volvo assistance denk ik eerder

maruska

ik zou die polestar gelijk downtunen.. zonde van al dat rubber ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Lostimmos

Citaat van: Piet op 11-05-2015 09:25:35
Citaat van: Lostimmos op 11-05-2015 02:55:41

Grappig... ik vind ze tov de Eagle F1's juist meer geluid maken. Zo zie je maar alles is relatief.

Dat is natuurlijk altijd, maar ik heb vaak echt het idee dat ik Geen bandengeluid hoor :)

leons850

Citaat van: Sbv op 11-05-2015 12:21:33
Citaat van: leons850 op 11-05-2015 11:01:03
Citaat van: Johann op 11-05-2015 08:21:04
De eerste is al geploft..

http://www.swededemon.com/images/PV60/shots/random/sweden/flat-tire.jpg

Jij hebt je gewoon misdragen. ;D
Mooi waardeloos, ANWB lidmaatschap dus? ;)
lekke band kan ook gewoon. Volvo assistance denk ik eerder

Dat ken en heb ik toch allemaal niet Sander. ;)
Had ik overigens om die reden niet aan gedacht.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

i-DSI

Nou, voor wat het waard is: ik ben heel erg te spreken over Yokohama Advan Sport.
Heb ze in de maat 225/45 R18.  Uiterst stil en een gigantische bochtengrip... Heb nog de 'oude' V103 variant. Ondertussen is er een V105 variant op de markt en die zou het beter doen in de regen. In de regen durven ze inderdaad wel eens een stapje opzij doen.  Maar welke band niet en in de regen moet je vooral je verstand gebruiken.
In de winter rij ik op 16 duimertjes met klassieke Dunlop Sport 205/55 R16.  Als die er aan zijn komen daar 4-seizoensbanden onder voor de wintermaanden.
Honda Accord 2011 4D 2.0 i-VTEC 156 PK
Honda Civic 1.4 i-DSI 2008 5D (partner)

clk-p

Ben zelf helemaal weg van de Bridgestone potenza re 002 adrinalin. Had deze op mijn vorige auto en hielden zich perfect op de ring...
Heb/had op de volvo 4 Michelin primacy waarvan ik inmiddels de achterbanden heb vervangen voor dunlop blue sport respons. Geen verkeerde banden maar of ze de naam sport mogen hebben? Vind de wangen aardig zacht vergeleken met de potenza, maar vind ze beter dan die Michelin.  Dat zijn zoiezo niet mijn banden.
verder heb ik aardig wat bandjes versleten van A merken .
Vond toch Bridgestone de fijnste met mijn rijgedrag  :angel: