Welke performance-band kiezen?

Gestart door EricL, 19-04-2015 21:32:40

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Erik
Hoe belangrijk zijn de look van een band voor je? Ik vind namelijk dat een band ook een goede velgrandbeschermer moet hebben. Neem je dit mee in je overweging ga je op een hele andere manier naar een aantal banden kijken.

Hankook heeft in mijn ogen weinig velgrandbescherming. Hankook S1 evo 1 en V12 heb ik gehad.
Michelin Pilot sport 3 en Continental sportcontact 5 hebben een hele stevige velgrandbeschermer.
Goodyear zit hier tussenin.

Zomaar ter overweging om mee te nemen.

NinaPaul

Staat toch echt dat michelin de beste band is, MAAR  er zijn andere criteria waar ze ook op letten zoals bv de prijs.

Dus de loef afsteken is maar in welk opzicht je het bekijkt en persoonlijk.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jans Duiven

Citaat van: NinaPaul op 27-04-2015 16:57:02
Staat toch echt dat michelin de beste band is, MAAR  er zijn andere criteria waar ze ook op letten zoals bv de prijs.

Dus de loef afsteken is maar in welk opzicht je het bekijkt en persoonlijk.

Help mij even.
Waar staat dat Michelin de beste band is?

NinaPaul

"beste droge handeling kwaliteit"

"hoogste stuurprecisie"
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

vincen tdi

255/35 of 275/35 19" past niet onder een 850 of x70 :eusa_shifty: dus dit zegt verder ook niets over de prestaties in onze bandenmaten.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Piet

Daar wil inderdaad nog wel eens verschil in zitten wat beteft testresultaten per bandenmaat.
Overigens zowel nat als droog haalt de michelin hogere punten, m.i. steekt  de hankook hem dan nou niet bepaald de loef af.
Werkt kennelijk andersom de puntentelling.... merkwaardig.

BBS

Maar eerlijk is eerlijk, voor een budget band doet de Hankook het héél goed... ;)
Volvoloos....

Piet

BBS

Ik moet voor de AWD ook eigenlijk een nieuw setje hebben en twijfel tussen de Conti SC5 en de Hankook Ventus.
Voor 1 Conti heb je 2 Hankooks en aangezien ik een rustige rijstijl heb kan de Hankook mij wel bekoren. Op de vrachtwaggel heb ik ook Hankook's liggen en die bevallen eigenlijk heel goed. Maar ik twijfel nog steeds....
Volvoloos....

EricL

Citaat van: innocenti op 27-04-2015 09:58:13
Erik
Hoe belangrijk zijn de look van een band voor je? Ik vind namelijk dat een band ook een goede velgrandbeschermer moet hebben. Neem je dit mee in je overweging ga je op een hele andere manier naar een aantal banden kijken.

Hankook heeft in mijn ogen weinig velgrandbescherming. Hankook S1 evo 1 en V12 heb ik gehad.
Michelin Pilot sport 3 en Continental sportcontact 5 hebben een hele stevige velgrandbeschermer.
Goodyear zit hier tussenin.

Zomaar ter overweging om mee te nemen.

Look van de band is niet zo van belang...zolang er maar geen wanli oid op staat.  ;D

Mijn keuze staat inmiddels vast, wordt de Supersports. Ook die heeft een stevige velgrandbeschermer. De bandenmaat die ik kies betreft de originele; 205-45-17.

Piet

Citaat van: BBS op 27-04-2015 21:29:16
Ik moet voor de AWD ook eigenlijk een nieuw setje hebben en twijfel tussen de Conti SC5 en de Hankook Ventus.
Voor 1 Conti heb je 2 Hankooks en aangezien ik een rustige rijstijl heb kan de Hankook mij wel bekoren. Op de vrachtwaggel heb ik ook Hankook's liggen en die bevallen eigenlijk heel goed. Maar ik twijfel nog steeds....

Een slechte band koopje er volgens mij niet mee. Mijn zoon heeft er ook gehad, dacht dat ze hem wel bevielen.

Maar ik vind de supersports wel heel erg prettig rijden. Is niet een heel stille band, maar ook weer niet storend luid.

Jans Duiven

Citaat van: NinaPaul op 27-04-2015 20:51:50

"hoogste stuurprecisie"

Maar niet op nat, want daarin is de Hankook beter

Piet

Mwa die Hankook ventus is gewoon ook een erg goede band, maar echt budget kun je hem dan ook niet meer noemen.

Verder zijn die tests ook wel een beetje betekkelijk. Banden worden getest in nieuwstaat, maar hoe ze presteren na een tijdje....
De goodyear eagle F2 die ik hievoor had vond ik ook  echt een fantastische band.. de eerste 10.000 km, daarna werden ze toch snel minder vooral wat betreft de grip zowel droog als nat.
Met michelins heb ik tot nu toe als ervaring  dat ze lang goed blijven presteren, ik hoop dat dat met de supersports ook zo zal zijn.

NinaPaul

Citaat van: Hans Duiven op 27-04-2015 22:10:06
Citaat van: NinaPaul op 27-04-2015 20:51:50

"hoogste stuurprecisie"

Maar niet op nat, want daarin is de Hankook beter

En dan moet je gaan kijken hoeveel procent van de tijd je in die condities rijdt en ook al lijkt BE/NL een regenland het is vaker droog dan nat.

Daarom
CiteerDus de loef afsteken is maar in welk opzicht je het bekijkt en persoonlijk.
Bekijk je het voor nat, bekijk je de prijs, bekijk je ze voor droog, etc.
-Gottfried Leibniz

Lostimmos

Ik heb ze hoor, mooie bandjes om te zien, maarja wat zegt dat. Ze gaan er binnenkort onder, laat mijn bevindingen wel weten.
Wel mooi dat de man van de euromaster nog vroeg "maar.. wat voor auto heb je dan dat je zulke banden wil" en "past dat wel achterin?" maar toen hij de auto zag begreep hij het wel ;)