Vanalles over wegmisbruikers

Gestart door 850g3, 11-02-2005 20:59:28

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Citaat van: big ben op 11-01-2009 21:12:49
Net in "het" programma een paarse C70 met 240+  pk.....................
beetje hard :police: :eusa_whistle:, roze papiertje kwijt, de beste chauffeur was zich van zijn rijstijl bewust :angel:..............
Volgens mij weer een herhaling van een herhaling van een herhaling.

Sten

groene 850 station met een licht interieur zag ik ooit voorbijkomen

Spin!

Iemand gisteren toevallig wegmisbruikers gezien? En dan doel ik op de aanhouding van de cement-wagen met een 5-daags kenteken. Zou in NL niet mogen, maar zelfs op de site van het RDW promoten ze die plaat...Wij hebben al 2 auto's met deze platen geimporteerd, en ken tal van mensen die het op dezelfde manier hebben gedaan.

De betreffende man kreeg een boete van 250 euro. Hoe zit dat? Ik ben in veronderstelling dat wegmisbruikers te onrechte heeft beboet ( althans...de dienstdoende snor met strepen )

En dan hebben we het over dit type plaat.

Edit: link naar uitzending --> klik

www.vm-parts.nl

daytonawim

Ik weet ook niet beter dan dat deze platen zijn toegestaan.
Heb ze zelf al meerder malen gebruikt.

de geldigheid staat aan de rechterkant, en heeft voornemelijk met de europeese verzekering te maken.

Wat ik zelf niet doe is dan onnodig rondrijden.

V70geRwin

Volgens mij is dat ook een EU export plaat, van of naar duitsland.
Je kunt wel blijven roepen dat je in NL een NL plaat nodig hebt maar we zijn niet voor niets lid van de EU  ;D

Daarnaast me weer hogelijk geïrriteerd aan hoe hier propaganda onder de vorm van journalistiek wordt bedreven. Gewoon misselijk makend hoe er wordt omgegaan en gesproken over de personen die aangehouden worden. Gek he dat het respect naar de politie c.q. overheid tanende is.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

willow

Joris_Scholte

Citaat van: mehn op 09-06-2009 06:25:18
Citaat van: mehn op 28-04-2006 21:37:29
Kijken jullie nu nog steeds naar dat flutprogramma?
Blik op de Weg mag ik, als ik er toevallig tijd voor heb, graag naar kijken; bij Wegmisbruikers krijg ik het echt niet meer voor elkaar om de eerste tien minuten uit te zitten.

V70geRwin

Iemand nog iets zinnigs te melden over dat nummerbord, over wegmisbruikers zijn we het wel eens volgens mij  :eusa_whistle:

M a r c

met geel vakje is 1 maand geldig en met rood vakje is 3 maanden geldig, maar volgens mij mag je het alleen gebruiken om van het aankoopadres naar thuis en vervolgens naar de RDW te rijden.... Maar helemaal duidelijk is dat niet, een vriend van me rijd al een paar maanden op een Duitse exportplaat rond in Zweden. No problem. Maar hier in NL zal het wel weer een probleem zijn.... zoals alles...  :eusa_wall:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

KIM

Er is ook een aflevering geweest van iemand die vanuit D in zijn Healey met deze platen reed (of het is blik op de weg geweest).
Daar werd verteld dat de man onterecht bekeurd was meende ik me te herinneren...

In een eerdere aflevering van wegmisbruikers (vrijdag op Veronica) werd een arabier met deze platen bekeurd.

Dus wat nu het goede antwoord is?

Haenzel

Heb ook met verbazing de uitzending bekeken. Ik weet niet beter dan dat gewoon is toegestaan. De enige die je kan aanhouden is de douane omdat je nog geen BPM afgedragen hebt en geen wegenbelasting betaald hebt. Dit kun je overigens door je aan te melden (met export-kenteken) op de site van de belastingdienst uitstellen met 14 dagen waardoor je legaal in Nederland kunt rijden zolang het kenteken geldig is en de 14 dagen niet verstreken zijn.  (Dit voorbeeld geldt voor Nerderlanders die in Nederland aangehouden worden) Zelf ben ik op deze manier van Duitsland naar Nederland gereden en binnen 5 dagen de auto RDW laten keuren op export-kenteken.....https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do en http://www.bpmberekenen.com/import-auto-uit-duitsland-naar-nederland-op-exportkenteken-of-ausfuhrkennzeichen.html

Joris_Scholte

Citaat van: KIM op 09-06-2009 12:26:19
Er is ook een aflevering geweest van iemand die vanuit D in zijn Healey met deze platen reed (of het is blik op de weg geweest).
Daar werd verteld dat de man onterecht bekeurd was meende ik me te herinneren...

In een eerdere aflevering van wegmisbruikers (vrijdag op Veronica) werd een arabier met deze platen bekeurd.

Dus wat nu het goede antwoord is?
Zoals ik het zo lees, is het goede antwoord dat je als Duitser met zulke platen met een waarschuwing er van af komt, terwijl je als Arabier op de bon gaat.... ;) 8)

haasje

in het geval van wegmisbruikers is het geen export van duitsland naar nederland , maar van nederland naar macedonie. Een duitser die de auto exporteert of een duitse auto die wordt geexporteerd zal dus waarschijnlijk wel mogen, maar in dit verhaal heeft duitsland er niets mee te maken, alleen een land waar doorheen gereden wordt (en waar de platen vandaan komen)

V70geRwin

Citaat van: haasje op 09-06-2009 21:30:07
in het geval van wegmisbruikers is het geen export van duitsland naar nederland , maar van nederland naar macedonie. Een duitser die de auto exporteert of een duitse auto die wordt geexporteerd zal dus waarschijnlijk wel mogen, maar in dit verhaal heeft duitsland er niets mee te maken, alleen een land waar doorheen gereden wordt (en waar de platen vandaan komen)

ja dat zei die agent ook. klinkt wel logisch maar volgens mij worden die duitse platen in de EU erkent en dus ook in nederland...