volvo 850 2,5 20v circuit

Gestart door Fredtje, 21-06-2015 13:37:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fredtje

eventjes in het kort iets over ons zelf:

we hebben een auto gekocht om onze oude hobby weer eens op te pakken.
voorheen hebben we ook een circuit auto gebouwd en de Dutch Time Attack mee gereden met een Rover 220 Coupe Turbo.


windows 7 screenshot


how to take a screenshot on a pc

en nu waar het allemaal om gaat het is de bedoeling om 2016 met een volvo 850 weer deel te nemen aan de Time attack. Maar ook gewoon om plezier te hebben op Trackdays

hier alle filmpjes van die dag! veel kijk plezier

Movie acceleratie Top speed : https://youtu.be/TpYCGcWVYjE

Movie Ronde eerste keer Nurnbergring Drive by Antoine Sleeuwenhoek: https://youtu.be/Pj8VjigJJO0

Movie Ronde eerst keer Nurnbergring Drive by Dave Wattenberg: https://youtu.be/_pnYNWcTewA

dus eerst de auto.

we hebben specifiek gekozen voor de non turbo I.v.m slijtage op het circuit dus zijn we uit gekomen op de 2,5 20V handgeschakelt.


windows 7 screen shot


image hosting

we hebben de auto in middels nu en maandje of 2 en eigelijk boven verwachtingen hebben er al een aantal upgrades plaats gevonden.

misschien wel het intresantste van alles bij elkaar. na dat Dave lang onderzoek heeft gedaan en heel het web af gespit te hebben kwam hij iets tegen wat in therorie mogelijk was.
een andere bak verhouden te plaatsen, nou zijn er heel veel mogelijkheden tot we dit tegen kwamen. er zit nu een versnellingsbak onder van een renault safrane 2.5 met enige aanpassing was dit mogelijk. incl nieuwe koppeling Een m56h  met 4.73 eindverhouding

met deze korte eindverhouding, maakte mogelijk dat de auto in een ruk door trok naar 216km (teller) in de 5de versnelling in de toerenbegrenzer.


img hosting


free photo hosting


adult image hosting

nou kwam probleem 2 zijn eigen gewicht  :eusa_wall: 1430kg met 20L brandstof in de tank. dus dat was een behoorlijke domper, en zijn we maar eens begonnen om het een en ander er uit te trekken. en een schroefset er onder geplaatst.


click image upload


photo hosting

3 dagen later werden we mee gevraagd om mee vrij te gaan rijden op TT Circuit Assen, dit was een mooie mogelijkheid om de auto eens te testen. dus nog eventjes een een setje Semi slicks op de kop kunnen tikken 205-50 R15
de testdag is niet mee gevallen en niet tegen gevallen. de auto heeft zich netjes gehouden. alleen van de 3de versnelling is nu de  syngromesring kapot. dus die moet vervangen worden, en de remvloeistof raakte aan de kook, voor de rest konden we ondanks de mankementen en de auto niet op het uiterste er uit persen konden we toch leuk mee komen.


image hosting site


20mb image hosting


imgupload

Youtube movie: https://youtu.be/tRkDRE5Q9VM

na een dag vrij rijden waren de remmen volledig weg gefaagd dus nieuwe remblokken er onder een een R voorbumper op de kop weten te tikken.


uploading images


upload gifs

en dan nog verder strippen het dashboard er uit alles wat er onder zit er uit overige kabelboom er uit en dan iet maken dat de tellerbak weer netjes terug kan.
dus alleen het bovendek terug gezet.


image url upload

en hier het eind reseltaat van het dashboard


free image hosting


tot zo ver het project we zijn nu nog bezig om de accu te verwijderen en de auto op condesators te laten lopen. we zijn nu al in totaal 215kg kwijt aan de auto en dan zitten de oringele stoelen er nog in. er zijn nog vele plannen met de auto. maar we gaan in de zomervakntie nog een dag naar de de ring in duitsland en daarna gaat hij het winter project in dat betekent ondermeer:

- volledig lexaan ramen
- 17"velgen met 235/40 r 17 semi slicks
- camber plates voor en achter
- 2 FIA racestoelen incl gordels
- grotere remmen
- veerpootbruggen voor en achter
- stabalisators onder voor en achter
- carbon motorkap
- voorbumper spuiten
- versnellingsbak maken






henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

petrolhead2.5

gaaf project man :eusa_clap:, zal bult meer dynamiek brengen bak met kortere verhoudingen. De standaard halen van de M56 zijn lang op een circuiT ;D denk alleen wel dat de M56 volvo bak wel heel was gebleven  ;) :eusa_whistle: En nu, bak reviseren?

V70geRwin

Grotere remmen gaat ook veel brengen, kan je veel korter voor de bocht remmen  ;D
De standaard is op weg al niet veel laat staan op het circuit  :eusa_wall:

Al enig idee wat je wil?
Achter de juiste 17 inch velgen past een hoop moois!

Fredtje

Ja de andere bak verhouding doet egt wonderen nu gaan we hem gewoon zelf reviseren in de winter.

Remmen the we hebben ideeën maar weten nog niet precies wat we gaan doen na onderzoek is wel gebleken dat er heel veel mogelijkheden zijn!

850blues

Leuk topic!

Lijkt mij dat in dit geval het plaatsen van de veerpootbruggen zeker een must is.
Mocht je het willen, er zijn ook stabilisatorkits (dikkere stangen) te koop voor de 850 ( zie bijv. forumsponsor europeantuning.nl).

En als je voor hard-core gewichtsbesparing gaat:
- bekende modificaties uitvoeren: vlamdover eruit halen en de rubberstrip achterklep verwijderen
- die dakdragers vervangen door de gewone sierstrips (staat ook veel beter)
- velgkapjes thuis laten als je naar het circuit gaat (geeft vast ook nog wat betere warmteafvoer remmen)

:eusa_whistle:  
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

volvobug

En vergeet de gasklepmodificatie niet!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Fredtje


Jurijn R

Moet je eens de projecten van 'Johann' doorspitten. Hij perste met ( nodige kosten) dezelfde motor er 240 pk uit. Zonder Turbo :-)

Johann

Citaat van: Jurijn R op 21-06-2015 20:14:36
Moet je eens de projecten van 'Johann' doorspitten. Hij perste met ( nodige kosten) dezelfde motor er 240 pk uit. Zonder Turbo :-)

Iets ander uitgangspunt.  ;)

Mooi om te zien dit.  :eusa_clap:

Ook leuk om te lezen dat er nog een kortere bak is dan de 4.45 van Volvo. Leer je nog eens wat.

Voor wat betreft het lijstje zou ik de stoelen bovenaan zetten. Gaat je een kilo of 60 schelen denk ik..

Jurijn R

Toon eens een filmpje dan, hoe de wagen rijdt met de andere versnellingsbak. ( On-Board).
Ben benieuwd naar die versnellingsbak verhoudingen.

Fredtje

Youtube movie: https://youtu.be/tRkDRE5Q9VM

On board movie niet te vergeten ie zult ook in het filmpje zien dat terug schakelen naar de 3de versnelling niet lekker gaat. En konden niet max remmen ivm remvloeistof aan de kook


Johann

Ik vin 'm mooi  :eusa_dance:
Keer wat anders dan al die E30's op de baan.  :)

Jurijn R

Ziet er goed uit , en idd het is niet de alledaagse wagen op circuit, maar wel een genot om mee te rijden hé ;-)
Gaat wel goed zeg voor een 2.5 20v !!