volvo 850 2,5 20v circuit

Gestart door Fredtje, 21-06-2015 13:37:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

~Thijs~

Volvo 855 T5 2.0

Fredtje


Nordschleife850R


Op zich wel gaaf en apart! Ze zeggen dat het veel effectiever is met slecht weer en mist dan gewone lampen. Ben alleen nog wel benieuwd naar het laten lopen op condensators ;)

Fredtje

Hier een fotootje van de condensators


photo uploading


Jurijn R

Leuk dat je bezig blijft ;D
Hopelijk geen project die stil valt ... Keep up the good work Fredje!!!

Fredtje

#35

free screen capture software

In middels andere condensators aangeschaft. En poging 2 gedaan.
Ze bij geladen nu blijven ze de spanning wel vast houden😀

Wordt vervolgd

volvobug

Wat zijn de spec's van die condensatoren, heb hier nog partijtje van die dikke jongens staan  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

RabbitGT


Fredtje

Zo weer terug van weg geweest hellaas weinig tijd
om dit ook bij te houden maar hier een update.

Na de auto helemaal klaar hebben gestoomd voor een dag Nürnbergring.
4 aug 2015 voor de alle eerste dit machtige circuit gereden hebben was het
Een rijke ervaring voor beide.

De auto lag egt 300x beter op de weg als de voorheen.
Helaas heeft de versnellingsbak het weer niet overleeft.
Vandaar dat op de filmpjes niet altijd goed geschakeld word!

Maar wel kunnen testen op de Duitse autobaan. Hij loopt 217km GPS
In de toeren begrenzer.

Dus hier bij deze het foto album en wat filmpjes natuurlijk!



Fredtje

#40
hier alle filmpjes van die dag! veel kijk plezier

Movie acceleratie Top speed : https://youtu.be/TpYCGcWVYjE

Movie Ronde eerste keer Nurnbergring Drive by Antoine Sleeuwenhoek: https://youtu.be/Pj8VjigJJO0

Movie Ronde eerst keer Nurnbergring Drive by Dave Wattenberg: https://youtu.be/_pnYNWcTewA

V70geRwin

Ik zeg gun.
En ruimte voor betere remmen  :eusa_clap:

Jurijn R

Ding gaat wel nog lekker zeg ;-)

Johann

#43
Gaaf  8)

Twee dingen "ff"

1, Ik zou persoonlijk de voorste deurpanelen weer terug zetten op de deuren. Je wil niet weten hoe scherp de uitsteeksels zijn. Daarbij is het volgens mij bij sommige race reglementen ook vastgelegd dat ze er in moeten zitten.

2, Mocht je weer naar de ring gaan en eventueel de rondetijden willen klokken dan is er voor de toeristenfahrten een tijdmeting genaamd BTG. Betekenis is "Bridge To Gantry"

Je tijdmeting start dan bij de brug, Bridge,



En stopt bij de overhang, Gantry aan het begin van de Döttingerhöhe,



Wil je de tijden minimaal zetten dan zul je eigenlijk gelijk bij de pionnen uit al op het gas moeten om een zo hoog mogelijke start snelheid te krijgen bij de brug.
Kom je aan het einde de laatste bocht uit het rechte stuk op dan ook plankgas tot aan de overhang. Heb je een GPS tijdmeting app op je telefoon draaien dan zal deze ook met deze punten rekening houden en de meting starten en stoppen.
Wil je de tijd vast leggen op video dan niet uitfaden voor de gantry.  ;D

Jurijn R

Mooi Johann dat je deze mannen toch op weg zet.
Ik rijd zelf ook altijd BTG, net als Nordschleife850R (Emiel).
Zoek maar de filmpjes op van hem, en iets extremer JCViggen1.
Zelf draai ik rond de 9:05 BTG. Volgend jaar moet het onder de 9 minuten.