volvo 850 2,5 20v circuit

Gestart door Fredtje, 21-06-2015 13:37:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nordschleife850R

Het is cker een gaaf project, maar tot hoe ver wil je gaan? Om echt rond de 2min op Assen te rijden redt je het denk ik niet met een 2.5 Veel succes in ieder geval! Misschien komen er voor mij nog intressante dingen voorbij ;D

Fredtje

Dank je voor de leuke reacties. Maar als we zometeen 1050kg wegen dan gaat het leuk dag is het doel in iedergeval. En als we dan maximaal kunnen remmen moet de auto een 2.12 rondetijd kunnen halen want we gaan 2016 starten in de semi pro Time attack

Fredtje

En we reden nu 2.34 ongeveer met slechte remmen en een kapotte 3de versnelling

Nordschleife850R

Citaat van: Fredtje op 22-06-2015 12:07:50
Maar als we zometeen 1050kg wegen

Daar ben ik dan zeer benieuwd naar! Zit zelf op 1360kg en zou niet weten waar ik 200kg weg moet halen!?

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Fredtje

Citaat van: Nordschleife850R op 22-06-2015 13:18:54
Citaat van: Fredtje op 22-06-2015 12:07:50
Maar als we zometeen 1050kg wegen

Daar ben ik dan zeer benieuwd naar! Zit zelf op 1360kg en zou niet weten waar ik 200kg weg moet halen!?

Wij zitten nu op 1200kg met orgienele stoelen.
We zijn nu aan het experimenteren om de auto op condensators te laten lopen - 14,9kg

En van de winter gaan we aan de gang met:
Volledig lexaan ramen
Carbon/glasvezel motorkap + kofferbak

En trouwens de btcc weegt 1000kg rond met 2,0 10V

Jurijn R

Oké, post maar genoeg info en foto's, zodat wij dit ook kunnen toepassen als het interessant is ;D

Johann

Mijn 850 sedan zit op 1245 kilo met kooi, twee kuipstoelen en 15ltr benzine.
Er zitten dan wel 330 mm remmen voorop met 17"x8J wielen.

Nordschleife850R

Waar zit bij mij het gewicht dan nog? Of ik heb lomp zwaar ijzer voor mijn kooi ???
Ik heb dan nog wel een originele accu en gewone ruiten en het dashboard zit er nog zo goed als compleet in, maar dit lijkt me geen 300kg. Heb wel een polyester motorkap (-12kg) @ Henry ik hield het laag aan ;)
En laten lopen op condensators? Ik ben geen leek, maar dit snap ik niet....
Polyester achterklep ben ik ook nog nooit tegen gekomen.

Johann

#24
Ik heb op een paar draden na van de kabelboom alles er uit gesloopt wat niet nodig is.
Het hele interieur is er uitgegaan incl. kabelgoten, bitumen, isolatie en kachel/AC prut. Ook uit het dashboard.
Vervolgens alleen de benodigde bedrading voor de stuurkolom en verlichting in het dash weer terug gezet.
GLT is iets lichter dan een turbo maar zal denk ik geen potten breken.



Nordschleife850R

De bitumen platen zijn bij mij ook verwijdert. De kabelboom naar achter is ook uitgekamd tot alleen wat nodig is voor de achterlichten. Achter het dashboard zitten nog wel dingen wat idd minder kan. Eveneens als mn electrische ramen voor ::) Maar laat dit hoog uit 100kg zijn (wat het niet is) waar zit de rest? @ Fredje. Heb je wel eens de BTCC bekeken? Daar zit weinig origineels meer aan ;)

classicT5

Gaan jullie hem ook nog doorlassen? Was ooit in de uk waar ze touringcars prepten, en daar werden alle lasnaden nog eens extra gedaan ivm torsiestijfheid.

Kost wel weer gewicht aan lasdraad.

Nordschleife850R

1240kg zonder kooi. + 50kg ?? Heb eigenlijk geen idee. Voor heb ik 330mm S60R schijven met 4 pots Brembo weegt ook een paar kg meer, 17'' velgen en dan hebben we de turbo nog ;D Het tikt allemaal wel aan als je alles bij elkaar optelt.

Johann

R remmen zijn zwaar ja.. Kooi zal idd zo'n 45 kg wegen.

Jurijn R

Originele ramen gaan toch ook denk ik naar 40 - 50 kg , ongeveer?
Plaatdikte van de vloer zal ook wel dikker zijn, maar als je begint met de vloer te verlichten enzo... Het ijzerwerk eigenlijk vervangen door licht gewicht ijzer .. pf ja.
<1150kg zal toch echt wel moeilijk zijn hoor.

Dan koop je toch beter een 340, leeghalen die zooi en lepel daar een 2100 injectie turbo motor van een Volvo 240 in ;D