volvo 850 2,5 20v circuit

Gestart door Fredtje, 21-06-2015 13:37:01

Vorige topic - Volgende topic

volvobaksteen

Deuren uitzagen ramen eruit behalve voorraam en plexi er voor terug en achterklep uitzagen bam weer 190kg weg.je bumper loshalen en het middenstuk uit de balk halen frame van je motorkap deels weghalen en scharnier en veren systeem weghalen gewoon vast zetten met pinhoods ruitenwisser systeem eruit en van een aygo erin met 1 grote wisser afgedraaid vliegwiel. Betumermatten eruit bikken en bodemplaat kaal krabben. Zo estate krijg je best onder de 1000kg

volvobaksteen

Staat hier nog een opel monza met 3 liter lijn zes rwd met 860kg op wagenpas inclusief kooi en half gevulde brandstoftank met halon brandblus installatie zo ding weegt fabriek af ook ergens rond de 1500kg

volvobaksteen

auto is van herbert hechler geweest is actie filmpje van de wagen toen die er nog mee reed https://www.youtube.com/watch?v=rFPgEw_ySvo&t=36s

deurframes zijn van balsenhout net als de motorkap en voor de rest ronduit eng en vrijwel geen remmen. man in friesland heeft er kenteken op kunnen krijgen voor ons. al is het nog steeds een raadsel hoe die dit gedaan heeft. staat nu bij de rest van collectie:) raci opels.

UserID6342

De Monza's waren erg fijne auto's, heb er altijd met veel plezier in gereden en zelf een tweetal gehad.  Die Opel GT, oei wat gaaf  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

volvobaksteen

Citaat van: Dirk342 op 20-02-2017 19:59:38
De Monza's waren erg fijne auto's, heb er altijd met veel plezier in gereden en zelf een tweetal gehad.  Die Opel GT, oei wat gaaf  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
die gt das een 2,4 met roltuimelaars 240pk bij 9500 toeren. achterin staat nog een een bittersc 3,6 irmscher breede b commodore en onder het doek staat deze a commo die was afgelopen zomer klaar 4 liter dtm motor uit een omega 436pk schoon aan de slinger

classicT5

Gaaf!! Onverwoestbaar die 6 in lijn van opel.

UserID6342

:eusa_clap: :eusa_clap: Als die Opels door Steinmetz of Irmscher waren aangepakt waren het echt kannonnetjes in 1x.  Er zat in de jaren '80, begin '90 een motorenrevisiebedrijf in Boxmeer die alleen maar Irmscher deed.  Wat heb ik daar een geweldig mooi spul binnen zien staan  :eusa_dance: :eusa_dance:

volvobaksteen

Citaat van: Dirk342 op 21-02-2017 06:57:02
:eusa_clap: :eusa_clap: Als die Opels door Steinmetz of Irmscher waren aangepakt waren het echt kannonnetjes in 1x.  Er zat in de jaren '80, begin '90 een motorenrevisiebedrijf in Boxmeer die alleen maar Irmscher deed.  Wat heb ik daar een geweldig mooi spul binnen zien staan  :eusa_dance: :eusa_dance:

de bitter sc is een echte door irmscher gedaan. En de steinmetz is ook een echte steinmetz alleen de motor hebben we er niet ingedaan omdat de 4 liter dtm door omega sterker en betrouwbaarder was en in en uitlaat is gescheiden de originele 12 klepper zitten ze beide aan 1 kant en vliegt regelmatig in brand want de slangen zijn binnen een jaar gefrituurd.

cornelis-b

Nu het even over Opel gaat wil ik jullie even laten meegenieten, de auto van René. Een echt kanon, een echte Irmscher ;D
Een heerlijk geluid en echt snel.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Fredtje

Zouden jullie dit Aub in een andere topic willen doen ? Alvast bedankt 👍🏻

Fredtje

Zo juist de kabelboom omgehangen, en alles wat overbodig was w
Weg geknipt

Nieuw stuurtje

Kabelboom om hangen

picture uploading

rappendaf

Ga je die korte bak gebruiken ?Dan wordt het plezant volgens mij
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Fredtje

Nee, dit jaar niet volgend jaar winter komt de korte bak er onder met sper.

V70R^2

Hhoe kort is zo'n korte bak?? De ring is een circuit waar je flinke snelheden haalt , niet dat je straks op de rechte stukken tegen je toerenbegrenzer gaat hikken in de 5e versnelling ;D

rappendaf

Een m56h  met 4.73 eindverhouding
staat van voor in het verhaal komt van een espace dacht ik
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T