Hilko's Volvo gebeuren

Gestart door hilko73, 11-07-2015 19:39:19

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

yannickdv

De 850 is een erg fijne auto! Nette prijs ook!
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

hilko73

Thnx. Nou nog een koper.

De V70 doet het prima. Wel ga ik de overschakeltemperatuur wat omhoog zetten, naar 25 graden. 20 is net te ambitieus.
Afgelopen zondag heeft de auto mijn zoon, mijn broer en mezelf uiterst comfortabel naar de Gelredome gebracht, alwaar het Britsche combo 'Iron Maiden' een concert ten gehore bracht ;D Uiteraard deed de auto dat zonder problemen en de heren van Maiden hadden er ook zin in, dus dat was een geslaagde trip.

Inmiddels heeft de auto er alweer ruim 1000 kilometer opzitten. Waterverbruik is 0, olieverbruik nihil en het brandstofverbruik een keurige 1 op 8,3 gemiddeld.
Zeer tevreden dus. Laat de vakantie maar komen!

The Volvoboy

Dat horen we graag! :) 8) Topdingen blijven het, die 10V's. ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

hilko73

Hoera. De cruise control doet het weer. Ik heb wat gerammeld aan de pedaal schakelaar en nu werkt het weer. Benieuwd hoe lang, maar ik weet nu in ieder geval wat het probleem is/was.

Ries van de Zilverschuit

Ik moet ook geregeld even onder het schopbord duiken om de schakelaar van het koppelingspedaal (alleen die) weer uit te trekken zodat hij zichzelf kan stellen. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden. Bij een nieuw exemplaar liep ik naar verloop van tijd ook weer tegen dit verschijnsel aan. Ik heb op de kop van de schakelaar ook al een stootkussentjes geplakt, maar dat voorkomt het probleem ook niet.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

hilko73

De cruise control blijft werken, maar niet zoals eerder. Het geheel werkt niet smooth, maar laat telkens de snelheid terug vallen om dan weer gas bij te geven. En dat dus in te grote stappen, hetgeen niet comfortabel aanvoelt. Overigens is het effect minder erg als je harder (> 100 km/h) rijdt, maar dat is natuurlijk niet overal toegestaan ;D
Ik weet niet of het spul nog een soort van inleren kan, anders maar eens op zoek naar de oorzaak.
Voordat ik de pomp afgekoppeld heb gehad  deed de CC het namelijk prima, prachtig en perfect...

arjenT5R

Je kan de balg bij het gaspedaal wat tunen he om die slingering er uit te krijgen.

Jij hebt toch laatst vogels vgi of lsi ingebouwd? Kunnen we daar wat info over krijgen?
En dan vooral met de nummering van de injectoren?

hilko73

Hoe tune je de balg?

Injectoren:
1=a
2=b
3=c
4=e
5=f

razorx

Het mechaniek van de cc bij het gaspedaal heeft een stelschroef. Die stel je zo in dat je net voelbare speling hebt.
Dan werkt de CC het mooist. Volvo schrijft een mm of zo voor, maar die weten het niet. ;)

arjenT5R

Citaat van: hilko73 op 14-07-2018 18:27:59
Hoe tune je de balg?

Injectoren:
1=a
2=b
3=c
4=e
5=f

Thnx heb ook al nummeringen gezien met abdef, lijkt of we geen injector puls op de C hebben maar met 1 van de andere 8 stekkers ook niet...

Loopt nu op 4 poten dus... probeer op afstand wat te helpen maar is natuurlijk wat beperkt.

hilko73

Draadbreuk komt wel voor...

Hebben ze het spul losgehad of zelf ingebouwd? Zitten de stekkers van de onderbreekkabelboompjes wel goed, dus dat de juiste cilinder onderbroken wordt? Anders loopt het ook erg rottig.

hilko73

Citaat van: razorx op 14-07-2018 18:36:35
Het mechaniek van de cc bij het gaspedaal heeft een stelschroef. Die stel je zo in dat je net voelbare speling hebt.
Dan werkt de CC het mooist. Volvo schrijft een mm of zo voor, maar die weten het niet. ;)
Thnx! :)

arjenT5R

Citaat van: hilko73 op 14-07-2018 19:00:46
Draadbreuk komt wel voor...

Hebben ze het spul losgehad of zelf ingebouwd? Zitten de stekkers van de onderbreekkabelboompjes wel goed, dus dat de juiste cilinder onderbroken wordt? Anders loopt het ook erg rottig.

Installatie gekocht van forummer en zelf ingebouwd inderdaad, toen de kabelboom er los naast lag hebben we alle markeringen nog dubbel gecheckt en extra gelabeld want ik heb er al eens mee zitten klooien dan is 8 mogelijkheden toch net wat veel.

Ook met dan abc ef en abd ef enzo is allemaal net niet erg logisch ;D