Op zoek naar `n C70, welk blok?

Gestart door luuk123456, 13-07-2015 09:44:01

Vorige topic - Volgende topic

luuk123456

Citaat van: V70geRwin op 13-07-2015 11:30:05
Citaat van: NinaPaul op 13-07-2015 10:52:40
Vergeet niet dat de C70 een stuk zwaarder is dan jouw 10V, bij mijn zoektocht naar een C70 (voor vrouwlief) heb ik er verschillende gereden.
Het is waar dat je verschillende motoren makkelijk kunt chippen, maar ook dit kost geld en de meeste mensen rijden een standaard auto voor het gemak.

Heb enkel automaten gereden, aangezien dat een vereiste was.
- 2.0T vond ik zeer matig presteren, qua gevoel over heel de lijn een onder bemeten motor voor de C70.
- 2.4T auto voelt vlot en levendig aan je hebt niet het idee dat je veel gas moet geven, bovenin echter niet zo super sportief.
- T-5 auto voelt traag aan onder in toeren, je hebt constant het idee dat je toeren moet maken om lekker te rijden.

Voor ons is het dus een 2.4T geworden, maar mijn advies is: rijd zelf met alle uitvoeringen en ga af op jouw eigen gevoel.

(Edit: mocht je net als wij op lpg willen rijden, met een ringtank waardoor de vloer iets omhoog komt, boodschappen doen is dan gelimiteerd.)

Hoeveel meer zwaarder is de C70 dan een V70?

Dat ligt er dan weer aan welke uitvoering en welke motor je neemt.
Ik heb `n aantal C70`s bij de RDW ingegeven en ze zitten grofweg tussen de 1440 en de 1550 volgens mij

V70geRwin

Citaat van: luuk123456 op 13-07-2015 11:32:34
Citaat van: V70geRwin op 13-07-2015 11:30:05
Citaat van: NinaPaul op 13-07-2015 10:52:40
Vergeet niet dat de C70 een stuk zwaarder is dan jouw 10V, bij mijn zoektocht naar een C70 (voor vrouwlief) heb ik er verschillende gereden.
Het is waar dat je verschillende motoren makkelijk kunt chippen, maar ook dit kost geld en de meeste mensen rijden een standaard auto voor het gemak.

Heb enkel automaten gereden, aangezien dat een vereiste was.
- 2.0T vond ik zeer matig presteren, qua gevoel over heel de lijn een onder bemeten motor voor de C70.
- 2.4T auto voelt vlot en levendig aan je hebt niet het idee dat je veel gas moet geven, bovenin echter niet zo super sportief.
- T-5 auto voelt traag aan onder in toeren, je hebt constant het idee dat je toeren moet maken om lekker te rijden.

Voor ons is het dus een 2.4T geworden, maar mijn advies is: rijd zelf met alle uitvoeringen en ga af op jouw eigen gevoel.

(Edit: mocht je net als wij op lpg willen rijden, met een ringtank waardoor de vloer iets omhoog komt, boodschappen doen is dan gelimiteerd.)

Hoeveel meer zwaarder is de C70 dan een V70?

Dat ligt er dan weer aan welke uitvoering en welke motor je neemt.
Ik heb `n aantal C70`s bij de RDW ingegeven en ze zitten grofweg tussen de 1440 en de 1550 volgens mij

En wat doet je 10 klepper?
Mijn v70r automaat doet volgens RDW ledig 1480.

luuk123456

NinaPaul

We hebben het hier over een 10V, niet over een AWD of volvo dumper truck...

een gewone 10V weegt ongeveer 1400 kg, een C70 ongeveer 1600 kg.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

T5-4life

Citaat van: NinaPaul op 13-07-2015 12:03:41

Gaat het over een c70 coupé of cabrio? Zit nogal wat verschil in nl.

Mijn coupé 1998 weegt 1507 kg, de cabrio 2000 1602 kg
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

luuk123456

o jij hebt er twee ;D
De interesse gaat uit naar `n gesloten Coupé.

Gr. luuk

V70geRwin

Citaat van: luuk123456 op 13-07-2015 12:17:45
o jij hebt er twee ;D
De interesse gaat uit naar `n gesloten Coupé.

Gr. luuk

Dus als de vrouw thuis blijft merk je niets van het gewichtsverschil  ;D

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 13-07-2015 12:03:41

Heb je daar een foto van Nina?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

luuk123456

NinaPaul

:eusa_shifty: O ja, die is er ook in nutteloze coupé  :eusa_whistle:

Dan valt de gewichtstoename wel mee, ik ging uit van een cabrio  :eusa_doh:

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Ach maar dan praten we niet meer over 1600 kilo maar over 21560 kilo leeg ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

luuk123456

Ik heb de afgelopen dagen wat gegevens van aangeboden C70`s bij de RDW bekeken, en het valt me op dat er enkele Volvo`s door `n particulier worden verkocht, maar dan slechts `n aantal maanden in bezit zijn van deze eigenaar.
Is dat `n bekend verschijnsel of heb ik net de verkeerde advertenties aangeklikt en duidt dit op enigszins louche handel ?

Vreemde praktijken...

Piet

NinaPaul

In de coupé hebben ze ook nog de 4-traps automaat gehad, ikzelf vind de 5-traps een stuk beter.
-Gottfried Leibniz

V70R-obert

Dit is persoonlijk, ik heb wel eens in at5's gereden waarbij ik het liefst huilend naar mama wilde rennen. de at4 was heerlijk 'mechanisch' en deed wat 'tie moest doen; schakelen. De at5 is net als o.a. de printers en koffiezetters van nu, apparaten die ons gaan vertellen wat wij moeten doen, of zelf denken het beste te doen. Des te minder computers zich ermee bemoeien, des te leuker het wordt in mijn beleving. De at5 is zo geprogrammeerd dat hij het rijgedrag van de bestuurder leest/leert en zich aanpast aan rijgedrag bestuurder. Soms wist de bak het zelf ook niet helemaal en dan begon hij maar te schokken, in de hoop dat dit goed zou bevallen. Na diverse updates is deze bak wel veel beter geworden, en misschien wel beter dan de at4, maar ik hou van onderdelen die niet denken, en ik heb nog nooit een versnellingsbak bij 'per seconde wijzer gezien'