Voorstellen; kevinwalter

Gestart door kevinwalter, 03-08-2015 13:27:09

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

De gebruikelijk dingen dus  :). Leuk projectje zo. Succes met de apk.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

kevinwalter

Klopt! Ben benieuwd wat ik nog meer tegenkom. :-)

Weet iemand hoe het zit met het Alarm? Hij heeft alarm en gaat ook knipperen als ik de deur open terwijl het alarm er op staat. Echter geen sirene? De sirene zit boven de turbo in de motorruimte toch?

Tevens het stuurslot, is dat standaard bij een 850? Ik verwacht van wel.. Die werkt ook niet.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

Zo, de R heeft APK en gelijk naar de dealer om onderdelen voor hem op te halen. Carterventilatie en distributieriem inclusief keerringen en de waterpomp.

Ook gelijk naar de spuiter voorde lak die afbladert en roestbubeltjes. Daar een afspraak gemaakt. :)
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

Weer een update:
Van het weekend alles vervangen: carterventilatie, keerringen, waterpomp (Zat een imitatie op!!!), oliepomppakking (Die was lek), distributie, rollers, spanners etc...

Voor de rest klinkt de motor goed. Nu nog het stangetje van de gasklep vervangen, deze kan je er zo vanaf tikken. Tevens het kapje wat daar op moet. Dit weekend ga ik langs iemand voor een nieuwe stuurpomp.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

Zo, zaterdag nieuwe velgen opgehaald en een nieuwe V70 achterklep. (Heeft wat voordelen tov de 850 achterklep en geen roest)

Wel tot de conclusie gekomen dat de turbo olieretourleidingen flink lekken! Er liggen gewoon kleine plasjes aan de rechter kant.. Ik heb al nieuwe rubbertjes, nu hopen dat de slangen nog wel goed zijn.

Nu bezig met slotbouten, de dealer kan ze niet nieuw meer leveren en gaat voor mij zoeken bij een andere dealers. :)

V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

leons850

Turbo olieretour is 1 leiding en zit onder de turbo aan de achterkant van het blok.
Bedoel jij niet de oliekoelerleidingen?
Deze gaan aan de rechterzijde bij de aircopomp zeg maar je blok in.
Hier kan het thermostaathuis lekken, en de leidingen zelf.
Slangen zijn vaak na zo veel jaar toch echt wel op.
Ik heb het ook een poos uitgesteld aangezien de leidingen wel van goed lijken maar dan is het wel een hele poos in orde.

Wat betreft slotbouten, weet je het zeker?
Ik ken meerdere mensen die ze hebben mogen laten uitboren/oplassen etc etc.
Je leest niets anders dan ellende over die dingen....
Ik heb ze zelf ook niet op m'n comets zitten.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Slotbouten, begin er niet aan. Zelf slechte ervaring mee

kevinwalter

Als je ze zelf met de hand vastdraait kan er niks mis gaan. (Met momentsleutel) Als je hem met de luchtsleutel vast zet, wat vaak door garages gedaan wordt, gaan ze inderdaad kapot. Als je ze inspecteert voor dat je ze er op draait is er niks aan de hand. Tevens heb je voor de originele Volvo slotbouten uitboorsetjes. Velg en naaf blijven gespaard!

@leon, klopt, de oliekoelerleidingen.

Hij drupt echt flink. Als hij stil staat liggen er flinke plasjes. Wat kosten die slangen?
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

classicT5

Oliekoelerslangen dacht 180 voor de twee, origineel volvo. Andere optie bij hydrauliekboer slang laten vervangen, bv bij pirtek.

kevinwalter

De slangen en rubbertjes lekken van het oliekoelgebeuren. Dus ook maar de slangen besteld. :(
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

Weer een update, slangen vervangen en alle lucht slangen vervangen door siliconen slangen. Daarnaast een nieuwe TCV, Keerringaandrijfas en nieuwe krukasoliekering bij distributiekant. Hij is droog nu! Helaas nog steeds een schurend geluid. Na onderzoek door Dennis (volvoservice) gisteren lag dat aan de aircopomp. Net dus maar een v-snaar besteld zonder aircopomp. De hele winter op zoek naar een nieuwe aircopomp voor weinig :P

Hij heeft ook last van overboost zeg maar. Ik krijg in eens heel veel turbodruk welke dan in eens wegvalt. Tijdens het uitlezen geeft de TCM aan: 414: Boost pressure reduction from TCM.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

remeeus

TCV misschien verkeerd aangesloten?

kevinwalter

Jup, zat verkeerd. Nu mis ik boost :( (Hij voelt niet veel sneller aan dan mijn  2.4T)

ik gok dat ik een ritje Volvotune moet gaan maken.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Died850

Zeker weten alle vacuüm slangen goed aangesloten?

kevinwalter

Ja, turbometer komt tot ongeveer in het midden van het witte gedeelte. Dat is origineel toch?

V70R Handbak 2004
V60 CC 2020