Voorstellen; kevinwalter

Gestart door kevinwalter, 03-08-2015 13:27:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: kevinwalter op 11-08-2015 14:07:00
Ik ben achter een paar dingen gekomen. De turbo zit er pas 30.000 KM in dus die is ZGAN. De gegevens van de eigenaar die hem in 1998 heeft gekocht als tweede eigenaar zitten er nog bij en de originele gele kentekenpapieren zitten er nog bij. :)

Achter op de klep staat T5-R maar ik weet 100% zeker dat het een 850R is. Misschien dat iemand die kan bevestigen? Motorcode is: B5234T5, tevens staat op het kentekenbewijs 850R AUTOMATIC en op de garantieformulieren van de tweede eigenaar 855R.

Je kan het zien aan de bekleding, alcantara en leer is net omgedraaid tussen T-5R en R.
In de R zit je op alcantara en zijn de wangen van leer.
Even er vanuit gaande dat het nog origineel is natuurlijk.

KIM

850R automatic staat ook op mijn papieren en het kenteken verraad ook het bouwjaar van de R: 1996
Volans horen op een R; Titans op een T-5R.

kevinwalter

#17
Citaat van: V70geRwin op 11-08-2015 14:18:14
Je kan het zien aan de bekleding, alcantara en leer is net omgedraaid tussen T-5R en R.
In de R zit je op alcantara en zijn de wangen van leer.
Even er vanuit gaande dat het nog origineel is natuurlijk.

Jups, de wangen zijn van leer. Dan is het dus een 850R. :)

Helaas heeft 1 of andere randdebiel de velgen veranderd. Zie de foto:


Dus als iemand nog goedkoop een setje velgen heeft...

En wat een toeval, de laatste onderhoudsbeurt die hij gehad heeft volgens het boekje was in 2001 bij Visser & Visser in Leusden hier. :)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

#18
Vandaag begonnen met het startend krijgen. Nog niet gelukt maar wel veel informatie verzameld. Het lijkt er op dat de computer geen stroom krijgt (Lambda lampje staat niet aan tijdens contact).

De computer van de versnellingsbak is netjes uit te lezen. (Met de Volvo System Tester) Echter de ECU zelf niet!

Er komt wel spanning op de bobine te staan. Maar door dat de computer geen stroom krijgt, krijgt hij geen signaal. Wordt vervolgd!

Edit: Van Erik_M een stel foto's ontvangen van 2011. Wooow wat een prachtbak was het!
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

#19
Vandaag verder gekeken. De ECU krijgt wel 12 volt en geschakelde 12 volt. De massa lijkt ook goed te zijn van de ECU. Dat lijkt dus allemaal goed. Echter, het voltage wat bij de nokkenassensor aankomt is maar 2 volt van de 12. Daar lijkt dus al iets niet helemaal lekker. (We weten niet of de voltage wel 12 volt is als het de ECU uit gaat) Dat is moeilijk te meten.

Weet iemand of er op specifieke plekken de bedrading gaar wordt?
Zijn dit verschijnselen van een kapotte ECU?

S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Johann

#20
Kijk eerst alle relais maar eens na. Ook niet die voor bij de radiator.
Na lang staan wil de helft vaak niet.

kevinwalter

#21
Alle J relays klikken netjes. Dashboard geeft ook ligt enkel geen lambdasonde.
Ik heb ze er voor de zekerheid uitgehaald om dit nog te controleren. De rode relais (voor de brandstofpomp) is ook goed. Er komt wel druk op het systeem te staan.

Als ik de auto aan zet zonder ECU krijg ik de zelfde problemen. Het lijkt dus echt een probleem te zijn met de ECU of de communicatie daar van. (Kabels, zekeringen, relais...)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

SB T-5R

Citaat van: kevinwalter op 14-08-2015 18:38:53
Vandaag begonnen met het startend krijgen. Nog niet gelukt maar wel veel informatie verzameld. Het lijkt er op dat de computer geen stroom krijgt (Lambda lampje staat niet aan tijdens contact).

Edit: Van Erik_M een stel foto's ontvangen van 2011. Wooow wat een prachtbak was het!

Lampje zelf kan natuurlijk ook kapot zijn.
Had ik ook. Auto startte prima.

Died850

Welkom op het forum. En een mooi project zo'n 855R ;).
Heb nog een ecu voor een turbo automaat liggen, geen idee of het in de buurt is maar die kan je eventueel wel lenen om te testen. Stuur maar pb indien nodig.

kevinwalter

#24
Citaat van: Died850 op 15-08-2015 23:58:12
Welkom op het forum. En een mooi project zo'n 855R ;).
Heb nog een ecu voor een turbo automaat liggen, geen idee of het in de buurt is maar die kan je eventueel wel lenen om te testen. Stuur maar pb indien nodig.

Bedankt voor het aanbod! Ik heb echter al een ECU waarmee ik kan testen. Ik heb tevens een forum post gevonden met iemand die het zelfde probleem heeft. (Had te maken met de aansturing van de relais bij de radiator)
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=54000&start=14

Daarnaast het lampje maar even controleren. Maandag aan het einde van de middag weer verder. (Of dinsdag)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

Het probleem is opgelost! Er loopt een kabel richting de grijze relais boven de radiator. Onder andere een zwart/oranje kabel. Deze was op 2 plekken helemaal door. Na dat we er een nieuw kabeltje opgezet hebben... Verrek! hij start nog niet, maar nu wel een motorlampje!

Wat bleek nou, ze hadden de krukassensor niet vast gezet met een boutje. Die vastgezet en de sleutel omgedraaid....

Jahoor, en de trouwe 5 cilinder kwam weer op gang!  (Let niet op de motorruimte, daar moet flink wat aan gebeuren!)
https://www.youtube.com/watch?v=fpYc02smgng



S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

V70geRwin

Mooi, kan je weer verder  :eusa_clap:

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

kevinwalter

#28
Jup! Naast het veld waar ik aan het werk was zat ook een APK boer. Dus gelijk geprobeerd een APK te krijgen. Auto ziet er van onder af rock-solid uit! Super.

Helaas, 1 uitgedroogd remslangetje achter en de remmen waren te verroest... Alsnog weinig voor een auto die 1 tot 1,5 jaar stil gestaan heeft. :) Draagarmen etc.. zijn zo goed als nieuw!
2 nieuwe slangen besteld en de remmen ontroesten. Vrijdag poging 2.

Daarnaast is de lak wel flink beschadigd door de vogelpoep....  :eusa_wall: Eens kijken wat de lokale spuiter zegt.  ???
Ook mis ik nog wat onderdelen of hebben ze de verkeerde gebruikt. 1 verkeerde bougiekabel, geen kap op de motor etc... Er moet nog flink wat gedaan worden dus
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

Zo, zelf maar eens de auto goed onder de loep genomen en het bleek wat anders.
- Bovenste motorsteun was rot, nieuwe er in en hij schakelt/rijd veel beter!
- 2 steunen van de achterbumper waren krokant. Daar zitten nu ook twee nieuwe op. Ze vielen echt uit elkaar. 1 bout afgebroken tijdens het demonteren. Echter was die bout al zo rot dat hij gelukkig mee boog waardoor we de bumper los konden maken.
- Klem tussen de vulhals en de benzinetank was ook krokant. Gelijk vernieuwd.

Over de remslang zat tectyl, daardoor leek het alsof er een barst in zat. -_-'

Volgende week weer een tweede APK.

S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020