Voorstellen; kevinwalter

Gestart door kevinwalter, 03-08-2015 13:27:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Ja, tot driekwart van de schaal is origineel, maar zegt verder niets over de staat van de turbo en de rest van het geheel...

kevinwalter

Turbo is nog goed.( 10.000 KM vervangen voor een nieuwe)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

Ik krijg op dit moment de volgende foutmeldingen.

513   P1405       Temperature warning level 2   
514           Engine cooling fan low speed signal   
521   P0135 (low/high)       Front HO2S Preheating

Ik heb gisteren de relais van de FAN vervangen. Deze had ik nog liggen. (Zou de fan kapot zijn?) De fan draait wel gewoon.

Daarnaast verbruikt hij vrij veel benzine als ik hem koud start. (Zo veel dat je gewoon benzine in de uitlaat ruikt) Kan dat de lambda zijn?
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

Update: Storingcodes zijn weg. Nieuwe relais van de ventilator en de bekabeling van de lambda schoon gemaakt.
Nog wel een flinke benzine geur.

Auto staat nu bij de spuiter en het gat van de antenne wordt dicht gemaakt. Staat veel beter.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Piet

Citaat van: kevinwalter op 28-09-2015 08:59:17
Daarnaast verbruikt hij vrij veel benzine als ik hem koud start. (Zo veel dat je gewoon benzine in de uitlaat ruikt) Kan dat de lambda zijn?

Nee, eigenlijk niet.
Bij een koude start en eeen poosje daarna doet de lambda nog niet mee.

kevinwalter

#50
Citaat van: Piet op 13-10-2015 12:16:54
Nee, eigenlijk niet.
Bij een koude start en eeen poosje daarna doet de lambda nog niet mee.

Hmm, je ruikt een echte benzine geur. Dus volgens mij spuit hij veel te veel in. Daarnaast waggelt hij in toerental als ik weg rij. (hij gaat dat steeds erger doen voor mijn gevoel)
Any Ideas?


S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

Update:

De auto is nu bij de spuiter >:)



S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

leons850

Word hij wel weer verzonken op wat voor manier dan ook?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

kevinwalter

Uiteraard, er komt een speciale laag overheen. Die auto gaat nooit meer roesten :P
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

#54
Nou, het is officieel. De 850R is overleden.  Ik zet hem net van een parkkeerplaats hier in de wijk voor het huis neer. Even 10 minuten laten draaien toen uitgezet en even naar binnen gegaan. Na 30 minuten start ik hem nog een keer en ik hoor enkel: TIK TIK TIK TIK TIK TIK TIK. Als ik de youtube filmpjes beluister lijkt dat op mijn Drijfstanglagers. Alleen maar van stationair draaien. Snap er niets van. :(
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

classicT5

Zijn het niet je stoters? Hoe is het oliepeil?

kevinwalter

S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

)()()sT

Op m'n telefoon klinkt het als klepstoters.
Even ter referentie: m'n 850 uit 1993 met ouder type klepstoters had elke koude start zeker 10 minuten zulk getik...

http://youtu.be/qgSqDL_lcDk

kevinwalter

Ik heb je linkje nog niet gehoord. Zal dat thuis even doen. Als ik wat gas geef klinkt het hol. 1 keer gedaan daarna motor uitgezet. Zet hem nu niet meer aan voor dat ik weet wat het is 😜
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Jans Duiven

Staat als R te boek bij de RDW.