Welke accu?

Gestart door PV850, 03-08-2015 20:38:52

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Me too, gebruik ook Varta Silver. In verschillende autos zonder problemen.

Geen idee wie de OEM van Volvo is, maar dat zal ook ergens uit dezelfde koker komen, zijn maar accuproducenten, banner, varta, johnson controls ed.

volvobug

Mij staat bij dat Varta Volvo toelevert maar weet niet meer uit welke bron.

Los daarvan, heb nooit problemen (gehad) met origineel volvo. En de laatste twee volvo accu's in mijn V70 gingen makkelijk 9 jaar mee. Dus nu weer sinds december een nieuwe van Volvo voor ca. 90 euro.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Piet

Heb tot voor kort 4 volvo's gehad.
Eerder altijd Volvo accu's gehad, eerder nooit problemen.
Echter de laatste jaren 3 volvo accu's voortijdig (<2 jr) overleden.

rappendaf

Als ik een accu nodig heb koop ik gewoon de goedkoopste en  ze gaan minstens 6 jaar mee
Mijn ervaring MVG Rappendaf
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

arjenT5R

Citaat van: rappendaf op 02-02-2018 12:54:44
Als ik een accu nodig heb koop ik gewoon de goedkoopste en  ze gaan minstens 6 jaar mee

Haha idem hier, liefst wel van Hollandse makelij, heb nu 2x wilco royale ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Maestro12

Citaat van: rappendaf op 02-02-2018 12:54:44

Idem hier, haal mijn accu's bij car electric hier in Roosendaal, die jongens hebben een 'eigen merk', niet te duur en doen het jaren goed.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

san

Met de werkbus de S70 gestart,ik meet op de accu 15.2 V gemiddeld.Met lampen aan blijft het gelijk.Fluctueert wel iets..niet veel.
Na een tijdje loopt voltage op naar 16V?
Volvo uitgezet en meet nu 14.2V max.

arjenT5R

Dat is erg veel, denk dat je spanningsregelaar naar de maan is.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

san

Udate.
Stuk gereden,bij aankomst thuis +/- 14.6 V met draaiende motor zonder verbruikers.
Met verlichting,stoelverwarming,radio,verwarmingen aan..bijna tot geen verlies in voltage.

Motor uit,12.6V
Neem aan dat als je dynamo stuk is je niet ver komt.Evenals een kapotte accu?
Mijn conclusie:accu mag wel een keer vernieuwd worden..en wat vaker rijden.iig langer dan een halfuurtje per week.

san

Vandaag geen problemen met starten..meteen maar een ritje Nijmegen gedaan..

classicT5

Die accu lijkt me ook vrij licht, is het wel juiste type? Ik heb 70ah erin.

san

Wordt aan gewerkt..aankomende week ga ik toch een andere bestellen.

Timo

Bij mij was de spanningsregelaar kapot, batterij werd tot 18V ofzo geladen.
In het begin nietveel van gemerkt, alleen starte de auto plots sneller dan ervoor  :laugh:

Hierdoor was de batterij kapot gekookt en kon ik deze ook gaan vervangen.
Ik denk dat je best eerst de dynamo eens checkt alvorens een nieuwe batterij te kopen.
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel

Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

LouisVKWD

Na 10 jaar aan mijn 3e nieuwe accu toe. Ik rijd veel korte stukken hetgeen blijkbaar niet goed is voor de gebruiksduur. Recent met startkabels moeten starten. Dag later en na rit van ca. 250km geeft doormeten bij de garage aan: accu goed. Enfin ong. 1 week later weer geen kracht om de startmotor rond te krijgen. Om verder gedonder te voorkomen overlegd met mijn garage die o.b.v. advies in de systemen uitkwam bij Bosch, of een lichtere voor € 106,- of een zwaardere ( 780A (EN) 77AH) voor € 160,-. Gekozen voor het laatste. Inderdaad veel geld zeker t.o.v. aanbiedingen bij de bouwmarkt e.d. Maar als dit een aantal jaren voorkomt dat ik niet kan vertrekken op het moment dat ik dat wil dan heb er die paar tientjes extra er wel voor over.

san

Deze zit er nu bij mij in,bij Apk alles nagemeten en accu was duidelijk aan vervanging toe.